2010-08-13, 18:19
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Om man är level 30 borde man inte få spela Ashe... jävla noobhjälte.

Hur kan en hjälte vara så lättspelad men samtidigt så bra?

Lär dig kontra henne istället.

Fast du klarar ju inte ens en Arachna med bara boots i HoN. Eller hur var det?
2010-08-13, 18:33
Medlem
Ashe är väl inte så svårt att kontra? Hennes ulti är rätt lätt att väja undan, och om man har ccbootsen så spelar det ingen roll.

Har pjalle precis blivit ägd av en Ashe?
2010-08-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
WW är ju tung, speciellt om man junglar, när man kommer ut ur junglern vid level 8-9 med Madreds överraskar skiten ur folk, brukar alltid får jävligt hög K: D ratio, fast det känns som han inte tillför mycket till laget, mest som en snubbe som tar ut eftersläntrare.
Vilken level är du? Hans ulti är alldeles för lätt att kontra, jag menar, Mercury Treads tar bort 35% av hans ulti. Mercury Treads är troligen de vanligasta skorna. Cleanse, Exhaust och Ignite är Summoner Spells som countrar Warwick rätt så bra. Han har ingen förmåga att skada flera samtidigt, han har ingen direkt cc, han tål inte alltför mycket och tillför inte särskilt mycket i teamfights. Ingen av hans skills är särskilt bra. Han junglar bra, men hur ofta vinner man ett spel på att jungla?

Citat:
Overall är attackspeed en rätt dålig stat, Damage går lätt före AS. Har sett folk (carries) som rushar phantom dancer, attackerna gör ju ingen skada.
Ja, attack speed är inte mycket att hänga i julgranen. Jag föredrar Attack Damage, Armor Penetration och Crits framför Attack Speed. Stark's Fervor fungerar rätt bra, men den ger ju annat också.

Citat:
Ursprungligen postat av pezit
Jag ser både WW och Xin som junglare och AS är nödvändigt för att Xin ska klara av att jungla överhuvudtaget. På WW är det inte nödvändigt men han kommer springa runt med mer HP i jungeln än en WW med ArP.
Varför inte köpa Last Whisper eller Stark's Fervor då? I teamfights är Armor Penetration nästan alltid bättre än Attack Speed. Jag junglar förvisso inte så ofta, kanske fungerar det bra med dem.
2010-08-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Vilken level är du? Hans ulti är alldeles för lätt att kontra, jag menar, Mercury Treads tar bort 35% av hans ulti. Mercury Treads är troligen de vanligasta skorna. Cleanse, Exhaust och Ignite är Summoner Spells som countrar Warwick rätt så bra. Han har ingen förmåga att skada flera samtidigt, han har ingen direkt cc, han tål inte alltför mycket och tillför inte särskilt mycket i teamfights. Ingen av hans skills är särskilt bra. Han junglar bra, men hur ofta vinner man ett spel på att jungla?

Ja, attack speed är inte mycket att hänga i julgranen. Jag föredrar Attack Damage, Armor Penetration och Crits framför Attack Speed. Stark's Fervor fungerar rätt bra, men den ger ju annat också.

Varför inte köpa Last Whisper eller Stark's Fervor då? I teamfights är Armor Penetration nästan alltid bättre än Attack Speed. Jag junglar förvisso inte så ofta, kanske fungerar det bra med dem.

Level 30, lirar WW ibland, jag kanske är i lowelo, men ingen tar ccbootsen om denne inte är tank. Jag tror mycket ligger i hans förmåga att kunna överaska, rusha ut från junglen och vända en match till ens fördel. + att ingen ens försöker förhindra mig att jungla genom att sätta ut wards och ganka mig.
2010-08-13, 22:26
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ashe är väl inte så svårt att kontra? Hennes ulti är rätt lätt att väja undan, och om man har ccbootsen så spelar det ingen roll.

Har pjalle precis blivit ägd av en Ashe?
Japp.

Permafrost är kul att möta.
2010-08-14, 01:02
Medlem
Citat:
Level 30, lirar WW ibland, jag kanske är i lowelo, men ingen tar ccbootsen om denne inte är tank. Jag tror mycket ligger i hans förmåga att kunna överaska, rusha ut från junglen och vända en match till ens fördel. + att ingen ens försöker förhindra mig att jungla genom att sätta ut wards och ganka mig.
Mercury Treads är i väldigt många fall de bästa skorna. Förutom att de kortar ner många saker med 35% så ger de även 25 Magic Resist. Swiftness ger +20 Move Speed, Berserker's ger 25% Attack Speed, Mobility ger +60 Move Speed ibland, Ninja Tabi ger 25 Armor och 12% Dodge, Sorcerer's ger 20 Magic Penetration. Om inte motståndarna har några magiker eller särskilt mycket cc, då blir Mercury mindre värt. I många fall märker jag av fördelarna att ta sig ur en stun eller silence snabbare, dock. De andra skorna är inte direkt dåliga, men Mercury Treads är väldigt starka.

Tar fienden Exhaust eller Cleanse blir din ulti värdelös ändå. Förvisso kan du försöka att undvika fienderna som har tagit Exhaust och/eller Cleanse, men det innebär att ditt urval som Warwick minskar rejält. Nästan alla kan väl rusa ut ur jungeln och överraska, det gör jag med ganska många karaktärer. Den största fördelen med att ha en Warwick i laget är nog att han kan låta en till karaktär köra sololane, men det fungerar inte alltid så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Permafrost är kul att möta.
Går ju att kontra. Mercury Treads eller Cleanse fungerar rätt bra mot hennes slow. Jag antar att du skulle kunna köpa Quicksilver Sash om du verkligen har problem med hennes slow/stun, men jag är tveksam om det är värt.
2010-08-14, 10:25
Medlem
Nihennas avatar
Bara jag som anser att ultimates INTE ska gå att kontra på något annat sätt än att röra sig från den?
Ultimates är den förmåga som nästan definierar en karaktär, samt att den har pisslång cooldown (oftast.), ska det verkligen vara så sjukt lätt att då kontra dessa?
Vi kollar på Galio/Katarina/Nunu t ex, allas ultimates kan upphöra hur lätt som helst innan fullbordad effekt med hjälp av en stun etc, bara jag som tycker att man borde bli immun mot ALLTING förutom skada när man utför en channelled-ultimate?

De ändrade ju cleanse just därför att t ex Mordekaisers blev helt värdelös så är det för mycket att be om att de som har en ultimate som tar tid att ladda att få samma behandling?
2010-08-14, 12:10
Medlem
Nihennas avatar
Va fan? Kan man inte redigera inlägg här på spel-forumet?
Aja.

Jag är så SJUKT trött på communityn i LoL.
Jag och en kompis spelade en 5v5 nu på morgonkvisten bara för att göra något småkul.
Jag spelade Galio och han Pantheon. Vi hade en Vladimir med oss som iofs fick kills (typ 12?) men samtidigt så dog han en sjukt massa gånger, runt 13 eller något medans jag och min kompis dog 5 gånger, minst i laget.
I alla fall, denna Vladimir, herrejävlar alltså...varje gång han dog så kom det munbajs från honom varje gång "omg n00b omg n00b tanks doesn't run in first."
Hände varje gång, notera att vi inte hade någon riktig tank (Var jag,Morgana,Pantheon,Shaco och Vladimir.).

Till slut så fick jag nog och försöker med argument säga till honom varför Galio inte är en main tank som Rammus och Shen utan snarare är en supporthero med fantastisk supportförmåga SOM har förmågan att gå in o ta några smällar med sin ultimate, men det gör honom inte till en tank i samma veva som de riktiga tanksen.

I alla fall, det fick honom tyst en stund, kanske 5 minuter innan han började igen.
Okej, han fick kills (Inte för att det e så svårt med Vladimir o killsteala med hans ultimate...) men hans attityd, att han sprang ensam i många lägen o blev rumpknullad på 2 sekunder + att han sprang in ensam många gånger i fighter vi inte hade en chans att vinna gör honom till en av de absolut sämsta spelare jag spelat med...

Seriöst, var kommer alla dessa P12or från som bara kan skrika "n00b omg omg wtf n00b"?
Senast redigerad av Nihenna 2010-08-14 kl. 12:13.
2010-08-14, 13:04
Medlem
Fargoths avatar
Ja, sådana personer är otroligt irriterande att ha i laget. Oftast är det de som gör att man förlorar också.
2010-08-14, 13:17
Medlem
Kwelis avatar
Dessutom kan jag ibland känna att jag inte alls orkar fokusera och spela mitt bästa när man har nån som bara sitter och hackar och gnäller på folk. För att inte tala om olusten att hjälpa dessa spelare när de är i knipa. Resultatet blir ju att man oftast torskar.
2010-08-14, 13:21
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Dessutom kan jag ibland känna att jag inte alls orkar fokusera och spela mitt bästa när man har nån som bara sitter och hackar och gnäller på folk. För att inte tala om olusten att hjälpa dessa spelare när de är i knipa. Resultatet blir ju att man oftast torskar.

Precis. När jag spelar support och får beröm av någon jag tex. räddar med en heal, hjälper ur en knipa, osv. så brukar jag vara mer benägen att hjälpa dom i en teamfight. Om någon sitter och skriver massa skit om allt och alla så skiter jag i dom i teamfights.
2010-08-14, 13:22
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
WW är värdelös om du kör mot seriöst motstånd. Köper i stort sett alltid wards early om jag möter en WW. Det brukar få följden att deras WW lämnar inom ca 10 minuter efter 3-4 ganks i skogen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in