Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Level 30, lirar WW ibland, jag kanske är i lowelo, men ingen tar ccbootsen om denne inte är tank. Jag tror mycket ligger i hans förmåga att kunna överaska, rusha ut från junglen och vända en match till ens fördel. + att ingen ens försöker förhindra mig att jungla genom att sätta ut wards och ganka mig.

Mercury Treads är i väldigt många fall de bästa skorna. Förutom att de kortar ner många saker med 35% så ger de även 25 Magic Resist. Swiftness ger +20 Move Speed, Berserker's ger 25% Attack Speed, Mobility ger +60 Move Speed
ibland, Ninja Tabi ger 25 Armor och 12% Dodge, Sorcerer's ger 20 Magic Penetration. Om inte motståndarna har några magiker eller särskilt mycket cc, då blir Mercury mindre värt. I många fall märker jag av fördelarna att ta sig ur en stun eller silence snabbare, dock. De andra skorna är inte direkt dåliga, men Mercury Treads är väldigt starka.
Tar fienden Exhaust eller Cleanse blir din ulti värdelös ändå. Förvisso kan du försöka att undvika fienderna som har tagit Exhaust och/eller Cleanse, men det innebär att ditt urval som Warwick minskar rejält. Nästan alla kan väl rusa ut ur jungeln och överraska, det gör jag med ganska många karaktärer. Den största fördelen med att ha en Warwick i laget är nog att han kan låta en till karaktär köra sololane, men det fungerar inte alltid så bra.
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Permafrost är kul att möta.
Går ju att kontra. Mercury Treads eller Cleanse fungerar rätt bra mot hennes slow. Jag antar att du skulle kunna köpa Quicksilver Sash om du verkligen har problem med hennes slow/stun, men jag är tveksam om det är värt.