2011-03-29, 14:36
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azker
flash är ju inte på något vis OP, alla har tillgång till att använda den, man får själv bestämma när och hur man vill använda den precis som alla andra summoner spells, det som istället blir OP om man tar bort flash är champions med egen "flash" som tex Ezreal, Leblanc, Kassadin och även andra som har mindre dashes som ändå kan användas som en flash
nja, särskilt på är den inte, dock, enligt mig iallafall är det en spell som är antifun, t ex Nathan blir skittrist om hela laget har flash.

Edit: eller typexemplet när nån flash iväg o överlever en gank med 5 hp
Senast redigerad av Nihenna 2011-03-29 kl. 14:41.
2011-03-29, 14:36
Medlem
Citat:
Så du menar att du tar 1800 HP med flagga spjut och ulti + någon autoattack, och hur ska du komma fram till en ashe med flagga+spjut som springer ifrån dig i en teamfight?

Blir nog mer än så i damage.
Att komma fram är ju inte nå större problem? om hon står utanför range är det bara ignorera och låta hon stå där och inte tillföra ett skit, kommer hon fram och börjar skjuta så åker hon på combon.
2011-03-29, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
nja, särskilt på är den inte, dock, enligt mig iallafall är det en spell som är antifun, t ex Nathan blir skittrist om hela laget har flash.

Edit: eller typexemplet när nån flash iväg o överlever en gank med 5 hp

Nathan?
2011-03-29, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Blir nog mer än så i damage.
Att komma fram är ju inte nå större problem? om hon står utanför range är det bara ignorera och låta hon stå där och inte tillföra ett skit, kommer hon fram och börjar skjuta så åker hon på combon.

Så du hinner lägga flaggan i rätt position och flyga fram på ashe innan hon akta på sig? Om hon har en banshee's och du inte får bort den med flaggan (om det ens går) så kommer hon inte heller att flyga upp i luften eller ta någon damage från ditt spear och hinner då enkelt flasha iväg från ultin

Jarvan är helt klart en bra champion, men inte så bra att man kan ta ut tex Ashe med endast 3 skills.
2011-03-29, 15:00
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Så du menar att du tar 1800 HP med flagga spjut och ulti + någon autoattack, och hur ska du komma fram till en ashe med flagga+spjut som springer ifrån dig i en teamfight?

jo nog kan hon "kita" röven av nästan allt, men som sagt får jarvan tag på henne är det inte alls säkert att en flash räddar henne. Ashe dör lätt och vad får dig att tro att jarvan kmr vara ensam?

hur ofta händer det?
2011-03-29, 15:08
Medlem
Citat:
Så du hinner lägga flaggan i rätt position och flyga fram på ashe innan hon akta på sig? Om hon har en banshee's och du inte får bort den med flaggan (om det ens går) så kommer hon inte heller att flyga upp i luften eller ta någon damage från ditt spear och hinner då enkelt flasha iväg från ultin

Jarvan är helt klart en bra champion, men inte så bra att man kan ta ut tex Ashe med endast 3 skills.

Att droppa flaggan och kasta spjutet gör man ju i direkt följd, tar ju under en sekund från att man släpper flaggan innan man är framme. Flaggan tar bort banshee och spjutets typ 700 damage träffar.
Ultins typ 1000+ damage träffar, autoattacken med passive träffar för typ 500 till, flashar hon iväg flashar jag efter och spjutar igen, ashe har inte en jävla chans.
2011-03-29, 15:12
Medlem
Flash är antifun eftersom det så sjukt sällan används offensivt. Möjligtvis alistar typ.
2011-03-29, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigMojo
jo nog kan hon "kita" röven av nästan allt, men som sagt får jarvan tag på henne är det inte alls säkert att en flash räddar henne. Ashe dör lätt och vad får dig att tro att jarvan kmr vara ensam?

hur ofta händer det?

Vad får dig att tro att ashe kommer att vara ensam? Ashe går med hela sitt lag, jarvan kommer mot henne och hon har hela sitt lag med sig, det enda hon då behöver göra är att springa bakåt, ska jarvan då springa igenom 4 pers för att försöka döda henne? Jarvan kommer att dö på en sekund.
Senast redigerad av Azker 2011-03-29 kl. 15:15.
2011-03-29, 15:20
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Spellcheck? Jarvan och Nathan är inte på något vis lika, hur skulle jag kunna veta att du syftar på Jarvan när du skriver Nathan? Det är som att jag skulle skriva tex Jordan och syfta på Mundo eller liknande.
mobilen, ingen aning varför den föreslog Nathan.
2011-03-29, 15:41
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Flash är antifun eftersom det så sjukt sällan används offensivt. Möjligtvis alistar typ.
Jodå, kör du ryze., Urgot eller nån som kan dra tillbaka ellr sätta prison så är det grymt om man har flash och inte når, bara hoppa fram dra han till våra Champions och han är död. Flash räddar inte bara förstår du den slaktar
2011-03-29, 15:49
Medlem
Vad tycker ni om Shaco? Är han värd att lära sig att spela/jungla riktigt bra med? Är han en champion som kan bära games i low elo?

Har fått för mig efter cirka 100 games spelade på 1200-1400 ELO så måste junglare vara det bästa sättet, eftersom att knappt ingen annan vill jungla men dom som gör det endå bara för att ingen annan gör det (är riktigt dåliga) Så om man lär sig en junglare riktigt bra så borde man kunna styra matchen med ganks, wards, osv.

Men vilken junglare är då bäst för detta? såklart beror det lite på team comp också men rent generellt?
2011-03-29, 16:10
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Vad tycker ni om Shaco? Är han värd att lära sig att spela/jungla riktigt bra med? Är han en champion som kan bära games i low elo?

Har fått för mig efter cirka 100 games spelade på 1200-1400 ELO så måste junglare vara det bästa sättet, eftersom att knappt ingen annan vill jungla men dom som gör det endå bara för att ingen annan gör det (är riktigt dåliga) Så om man lär sig en junglare riktigt bra så borde man kunna styra matchen med ganks, wards, osv.

Men vilken junglare är då bäst för detta? såklart beror det lite på team comp också men rent generellt?
frågade ungefär samma fråga för någon vecka sedan och fick svaret att udyr är bättre junglare då det krävs mer för att misslyckas med honom än med shaco. Med andra ord om man kan shaco bra så blir han viktig för laget om man inte kan han sådär jätte bra eller får problem i början ja då blir det svårare.

Nu när jag tänker efter så var det väl du som svarade på min fråga...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in