2011-03-29, 12:20
  #7969
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Menade inte att Poppy är bra för laget, hon är däremot väldigt rolig att spela och jag bryr mig inte så värst över en förlust om jag haft roligt under matchen.

Hennes passiva + 2KO-kombo gör att fiender kan bli galna.



Och Ashe är bäst, behöver inte ens diskuteras. Oversteppar man på Ashe är man död, oversteppar man mot någon annan och motståndaren har en duktig Ashe är man död, medför nästan en garanterad kill med ulti i teamfights, mapawerness på 40 sekunder.

Hon har ett svagt early game och gör inte insane med damage som andra carries, men går man in i en fight som Ashe och förväntar sig ha högst DPS gör man fel.

De enda motståndarna som i mina ögon kan förstöra för henne är Nocturne, Poppy och Mundo. Sätter Noc sin ulti på Ashe är hon nere direkt, lyckas Poppy smyga sig förbi frontlinjen är hon död och Mundo kan med en warmogs och sin W ta ner Ashe utan problem nästan hela spelet.

Jarvan IV tycker jag själv inte är något problem, för det räcker med att flasha ut ur ultin och sticka så är det lungt, sen är Jarvan död om det är en teamfight.
Du glömde akali...
2011-03-29, 13:06
  #7970
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Har antagligen frågat förut, men undrar lite vad folk tycker om Sion. Funkar han i ranked?

Undrar också vad folk tycker om att köra honom AD. Känner själv att han är mycket mer effektiv late game som AD än vad han är som AP, men jag kanske bara är dålig.

AP sion in ranked = win
2011-03-29, 13:23
  #7971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Menade inte att Poppy är bra för laget, hon är däremot väldigt rolig att spela och jag bryr mig inte så värst över en förlust om jag haft roligt under matchen.

Hennes passiva + 2KO-kombo gör att fiender kan bli galna.



Och Ashe är bäst, behöver inte ens diskuteras. Oversteppar man på Ashe är man död, oversteppar man mot någon annan och motståndaren har en duktig Ashe är man död, medför nästan en garanterad kill med ulti i teamfights, mapawerness på 40 sekunder.

Hon har ett svagt early game och gör inte insane med damage som andra carries, men går man in i en fight som Ashe och förväntar sig ha högst DPS gör man fel.

De enda motståndarna som i mina ögon kan förstöra för henne är Nocturne, Poppy och Mundo. Sätter Noc sin ulti på Ashe är hon nere direkt, lyckas Poppy smyga sig förbi frontlinjen är hon död och Mundo kan med en warmogs och sin W ta ner Ashe utan problem nästan hela spelet.

Jarvan IV tycker jag själv inte är något problem, för det räcker med att flasha ut ur ultin och sticka så är det lungt, sen är Jarvan död om det är en teamfight.

Hon är ju död långt innan hon hinner flasha ur, jag kör inte tank-jarvan utan damage/dps.
2011-03-29, 13:46
  #7972
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Hon är ju död långt innan hon hinner flasha ur, jag kör inte tank-jarvan utan damage/dps.

Långt innan? är du go eller? det tar det mindre än 0.5 sekunder att flasha, men du kanske är så seg att du inte hinner reagera snabbare. Om man får jarvans ulti på sig som Ashe så vet man om man behöver använda flash eller inte för att överleva!!!
2011-03-29, 13:51
  #7973
Medlem
Nihennas avatar
Vadhände egentlign med flash, ska de ta bort den eller inte? Lät på dem som om de var redo styra bort på direkten senast så nu kör jag aldrig den för att vara van utan
2011-03-29, 13:54
  #7974
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vadhände egentlign med flash, ska de ta bort den eller inte? Lät på dem som om de var redo styra bort på direkten senast så nu kör jag aldrig den för att vara van utan

den är kvar till säsong 2
2011-03-29, 13:58
  #7975
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azker
den är kvar till säsong 2
dvs "soon" aka
2013
Meh...
2011-03-29, 14:03
  #7976
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
dvs "soon" aka
2013
Meh...

Varför ska dom ens ta bort den?
2011-03-29, 14:08
  #7977
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azker
Varför ska dom ens ta bort den?

Förstår inte det heller men när det finns för många folk som klagar på något i LoL så blir det drastisk påverkan
2011-03-29, 14:14
  #7978
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Förstår inte det heller men när det finns för många folk som klagar på något i LoL så blir det drastisk påverkan

flash är ju inte på något vis OP, alla har tillgång till att använda den, man får själv bestämma när och hur man vill använda den precis som alla andra summoner spells, det som istället blir OP om man tar bort flash är champions med egen "flash" som tex Ezreal, Leblanc, Kassadin och även andra som har mindre dashes som ändå kan användas som en flash
2011-03-29, 14:28
  #7979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azker
Långt innan? är du go eller? det tar det mindre än 0.5 sekunder att flasha, men du kanske är så seg att du inte hinner reagera snabbare. Om man får jarvans ulti på sig som Ashe så vet man om man behöver använda flash eller inte för att överleva!!!

Är du go eller? efter flagga+spjut+ulti är hon död, därmed kan hon inte flasha ur.
2011-03-29, 14:34
  #7980
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Är du go eller? efter flagga+spjut+ulti är hon död, därmed kan hon inte flasha ur.

Så du menar att du tar 1800 HP med flagga spjut och ulti + någon autoattack, och hur ska du komma fram till en ashe med flagga+spjut som springer ifrån dig i en teamfight?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in