2011-03-18, 17:34
  #7381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InStealth
Jag och några polare ska lira mot varandra på Twisted Treeline, men då jag nästan aldrig lirat 3v3 undrar jag vilka laguppställningar som är att föredra. Vill helst förödmjuka mina vänner så mycket som möjligt
vill lägga till trynd och morde till askaninjas lista. dessa 2 är riktiga pubstompers i 3v3. Främst morde, med rätt build (finns en galet bra på mobafire) så behöver du inte ens anstränga dig. Lirade med en polare som nyss börjat och han fick typ 1/15 varje game, trots detta vann vi varenda gamet eftersom jag var odödliga mordekaiser med massor utav dmg. låg på ungefär 25/3 varje game. Aldrig kört jarvan men han kan nog också vara galet bra på 3v3.
2011-03-18, 17:39
  #7382
Medlem
bara jag som tycker att nocturne är extremt dryg? speciellt när man spelar solo, så fort han gör ulti springer alla i laget åt olika håll
2011-03-18, 17:43
  #7383
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alorim
bara jag som tycker att nocturne är extremt dryg? speciellt när man spelar solo, så fort han gör ulti springer alla i laget åt olika håll

Snarare ditt lag som är drygt då eller hur? \o/
2011-03-18, 17:49
  #7384
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Nej, men det jag menade med det var ju att det är konstigt hur man kan hamna med folk som är väldigt väldigt dåliga, på väldigt väldigt hög rating, 2000+. Reginald hamnar ju nästan konstant i dåliga lag, eller med någon i sitt lag som är dålig, samma sak med HSgg och i stort sett alla bra streamare.

Jag förstår bara inte hur du kan stödja att systemet fungerar, när man ska hamna i lag med folk som är sämre eller inte kan spela.

Hur förklar att du att det finns på som är högt rankade, som spelar väldigt dåligt?

Alla kan ha dåliga matcher inte svårare än så. Jag tycker personligen att jag sällan ser riktiga bads i några av de streamsen jag brukar följa Jiji/HsGG/Loco/Bob etc. Och de gånger som jag följt upp det hela så och kollat lagens rating så har det sett jämnt ut.

Sen så kan man inte basera detta runt de spelarna somligger 2k+ riktigt. Det var mer eller mindre de själva som bad om mer blanding av rating när dom ville bli av med sina 2timmars långa köer dom hade i början av sässongen. Ofta ser man tex HSGG i ena laget och Jiji i det andra, båda dessa 2k+, sedan är det kanske 2 1700 och 2 1800 ratade muppar på vart lag.

Har du läst tråden där Riot gick ut och förklarade hur deras rating system fungerar? Låter inte riktigt som det så har du inte gjort det så har du en del intressant läsning framför dig.
2011-03-18, 18:55
  #7385
Medlem
LXXVs avatar
Jag tror om man införde en till dimension i elo systemet så skulle den vara nästintill perfekt. Elo är bra men blir lite problematiskt när det kommer till lagbaserde spel, varför? Jo för i ett lagbaserat spel så måste man fylla olika roller. Vad elo systemet förutsätter är att alla spelare är lika bevandrade i alla de olika typer av champs som finns tillgängliga(tank, support, carry osv.) vilket inte alltid är fallet, speciellt inte i lägre nivåer. Vad som skulle vara bra att införa då att man även tittar på varje spelare matchhistory och parar ihop spelare utifrån infon man fick därifrån och den nuvarnde infon om elon så parar man ihop spelare. Vad vi då får är möjligtvis en eller två spelare i varje lag som kan spela tank på ett lyckat sätt, 1 spelare som är bra med carrys osv.
2011-03-18, 18:57
  #7386
Medlem
Det är ju faktiskt så att hur bra ELO man än har så kan man göra dåliga matcher, man kan ha otur, man gör misstag, man kan vara jätte trött och tänka dåligt/segt så bara för att någon med hög ELO spelar dåligt ett game så beror det verkligen inte på att ELO systemet är dåligt.

Har man låg ELO och känner att man är mycket bättre än den ELO man ligger på så kommer man att klättra uppåt även om man förlorar något game ibland för att man får en "idiot" i sitt lag, är man mycket bättre än dom man spelar med så vinner man helt enkelt mer än man förlorar.

Att någon med 2000 ELO spelar dåligt ett game kan bero på extremt mycket olika saker.
2011-03-18, 22:24
  #7387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Det är ju faktiskt så att hur bra ELO man än har så kan man göra dåliga matcher, man kan ha otur, man gör misstag, man kan vara jätte trött och tänka dåligt/segt så bara för att någon med hög ELO spelar dåligt ett game så beror det verkligen inte på att ELO systemet är dåligt.
Exakt! man kan vara irriterad eller lack också, det förstör galet mycket för mig iaf.
2011-03-18, 22:43
  #7388
Medlem
Artmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Exakt! man kan vara irriterad eller lack också, det förstör galet mycket för mig iaf.

Tycker gamet efter ett game det gått riktigt bra för en alltid går dåligt, man tror fortfarande att man är feedad och äger allt och springer runt på hög häst
2011-03-18, 23:15
  #7389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmann
Tycker gamet efter ett game det gått riktigt bra för en alltid går dåligt, man tror fortfarande att man är feedad och äger allt och springer runt på hög häst
Haha, har inte känt så på längem en känner igen det. speciellt om man kör samma junglare 2 ggr i rad så tror man att man kan komma och ganka på lvl 3 och typ dra en squishy med en combo.
2011-03-19, 01:03
  #7390
Medlem
Jag kör mest på skoj och har plojat mig i varje ranked game, jag bryr mig inte alls om ELO så jag har hamnat nere på 700 rating haha! Men de jag brukar köra mest är väl Lux, Karthus, Alistar, Akali och Jax då jag finner dessa otroligt roliga
2011-03-19, 01:14
  #7391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Jag kör mest på skoj och har plojat mig i varje ranked game, jag bryr mig inte alls om ELO så jag har hamnat nere på 700 rating haha! Men de jag brukar köra mest är väl Lux, Karthus, Alistar, Akali och Jax då jag finner dessa otroligt roliga

sånna som du man ibland kan bli väldigt frustrerad på vad gör att du inte kan hålla dig till normal om du ändå inte bryr dig?
2011-03-19, 01:16
  #7392
Medlem
pindelskins avatar
Sluta ploja i ranked games, blir inte roligt för dom andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in