2011-03-29, 16:12
Medlem
LXXVs avatar
testade köra ap sion idag och måste säga att han är sjukt lättmanövrerad och gör mycket skada. Vad borde man akta sig som en ap sion spelare? Finns det några champions som man borde undvika att möta?
2011-03-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
testade köra ap sion idag och måste säga att han är sjukt lättmanövrerad och gör mycket skada. Vad borde man akta sig som en ap sion spelare? Finns det några champions som man borde undvika att möta?

End-game, när folk börjar få banshee´s och mycket MR så är det inte lika kul längre att vara AP sion. Din stun är inte 2 sekunder längre eftersom folk har mycket CC res och folk har börjat lära sig att komma undan din exploderande sköld eller att fokusera den.

AP är early och ibland mid
AD är oftast mid och end-game.

AD sion med mycket AS och en eller två BS är löjligt, gjorde en penta en gång med den kombinationen, 100% lifesteal, ca 220-250 skada per slag och över 2 slag i sekunden.
2011-03-29, 16:44
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Vad tycker ni om Shaco? Är han värd att lära sig att spela/jungla riktigt bra med? Är han en champion som kan bära games i low elo?

Shaco behöver ett bra earlygame för att kunna göra ngt vettigt i teamfights. Annars får du bara springa och pusha lanes resten av gamet. Mass AoE teams slaktar shaco så om du möter tex en Alistar, Cho och liknande så blir det otroligt mycket svårare att spela eftersom du kommer bli CC:ad till döds. Om andra laget har 2-3 st som är squishy är shaco otroligt bra. Det tar dock tid att lära sig spela honom och om du inte gör ett 100% game så kommer du bli sönder flamad. Det är även svårt att vara junglare generellt eftersom om man inte gankar (Även om alla lanes pushar 24/7) så är det ditt fel att ni förlorar enligt alla.

Citat:

Spelar inte så mycket Sion men Ryze Q spam kan förstöra din sköld enkelt earlygame sen antar jag att liknande heroes har sion svårt för.
2011-03-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Shaco behöver ett bra earlygame för att kunna göra ngt vettigt i teamfights. Annars får du bara springa och pusha lanes resten av gamet. Mass AoE teams slaktar shaco så om du möter tex en Alistar, Cho och liknande så blir det otroligt mycket svårare att spela eftersom du kommer bli CC:ad till döds. Om andra laget har 2-3 st som är squishy är shaco otroligt bra. Det tar dock tid att lära sig spela honom och om du inte gör ett 100% game så kommer du bli sönder flamad. Det är även svårt att vara junglare generellt eftersom om man inte gankar (Även om alla lanes pushar 24/7) så är det ditt fel att ni förlorar enligt alla.

Jo det är ju det som är problemet, sen om man spelar junglare i low elo så är ju det största problemet att folk autoattackar som galningar, och med pushade lanes går det ju inte att ganka alls. Men har man tur så pushar dom i andra laget lika mycket så att gank möjligheter kommer ändå. Efter att ha spelat cirka 40 rankade games eller mer där junglaren i vårat lag har varit totalt värdelös så känns det som att det är dags att ta saken i egna händer (allt från phantom dancer olaf till ww utan smite som sa han va pro och blev bestulen på alla sina buffs)

Som sagt så är ju Shaco rätt svår att spela till 100% och som du säger så är han ju verkligen inte speciellt bra late game om han inte fått massvis med kills.

Kanske borde satsa på Udyr ändå?
2011-03-29, 17:13
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:

Alla junglare har sina fördelar och nackdelar. Jag brukar spela Udyr som tank vilket gör att jag inte gör så mycket dmg endgame utan endast springer runt och stunnar folk och slår på deras carry. Men han har bra ganks och är svår att döda om andra laget inte har massa slows och stuns.

Om andra laget saknar CC så är noc, shaco, Udyr, ww osv otroligt bra junglepicks då man kan göra det man ska utan problem
Mass CC så finns det egentligen bara ett val enligt mig och det är Olaf.
Finns såklart mer val än de jag nämnde men det viktigaste enligt mig när man väljer junglare är att se hur man passar in i teamcompen. Sen handlar allt inte om rätt pick heller då om du är duktig med din hero och har ett vettigt team så borde det ändå gå bra(I solo q är det viktigare med skill än rätt comp imo). Lär dig några olika junglare, olika jungle paths och sen ta den junglaren du tycker verkar vettigast för just det gamet.

Kanske ska förklara bättre eftersom det låter som jag säger emot mig själv. Premade är det viktigaste att junglaren passar in i teamcompen. Solo Q ser jag det inte lika viktigt att junglaren är den bästa för compen utan att man tar en hjälte som kan carrya eller tex en tank om laget behöver det.
Senast redigerad av Sletenkatt 2011-03-29 kl. 17:31.
2011-03-29, 17:52
Medlem
the-gafferrs avatar
Vem är mest köpvärd av Shaco, Karthus, Vladimir eller Nocturne? Det lutar åt Shaco.
2011-03-29, 17:55
Medlem
jzprs avatar
Citat:

Generellt så är Udyr den bästa junglern enligt mig, oberoende av hur teamet ser ut. Det som jag tycker gör Udyr bra är att han junglar fort, samtidigt som han inte är beroende av sin ulti som andra junglers är. Dessutom har udyr en grym stun för ganks.

Jag junglar ofta i ranked som Tiger stance Udyr, dvs. jag maxar min Q från början. Med Tiger stance från början så är det sjukt lätt att få in sina ganks (vid lvl 4), då den röda buffen proccar frekvent vilket gör att man slowar+ gör riktigt bra damage.

Jag kör den vanliga junglerouten: Blåa buffen, wolves, wraiths, röda buffen, GANK.

Skillorder: Q, W, Q, E.

Lycka till
2011-03-29, 17:56
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Vem är mest köpvärd av Shaco, Karthus, Vladimir eller Nocturne? Det lutar åt Shaco.
Vlad
2011-03-29, 18:18
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azker
Vad får dig att tro att ashe kommer att vara ensam? Ashe går med hela sitt lag, jarvan kommer mot henne och hon har hela sitt lag med sig, det enda hon då behöver göra är att springa bakåt, ska jarvan då springa igenom 4 pers för att försöka döda henne? Jarvan kommer att dö på en sekund.

ok då säger vi det, orka måla upp en massa senario.

Ashe är ändå en champion som inte tål ett skit medans Jarvan gör det. End of story.
2011-03-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigMojo
ok då säger vi det, orka måla upp en massa senario.

Ashe är ändå en champion som inte tål ett skit medans Jarvan gör det. End of story.

Har inte sätt hela eran diskussion och kommer antagligen inte orka läsa den heller, men vad du menar är att Jarvan är en bättre karaktär än Ashe för att han tål mer skada?
2011-03-29, 18:42
Bannlyst
Citat:
Burst heroes såsom annie. då försvinner din sköld dirr och du gör plötsligt inte så mycket skada. Fast om du har en laningpartner kan denne kanske döda en annie som har sina spells på CD eftersom hon blåst allt på dig.
2011-03-29, 19:01
Medlem
Citat:
Har inte sätt hela eran diskussion och kommer antagligen inte orka läsa den heller, men vad du menar är att Jarvan är en bättre karaktär än Ashe för att han tål mer skada?

Men med den logiken borde Shen vara the number one?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in