Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Kanske borde satsa på Udyr ändå?
Alla junglare har sina fördelar och nackdelar. Jag brukar spela Udyr som tank vilket gör att jag inte gör så mycket dmg endgame utan endast springer runt och stunnar folk och slår på deras carry. Men han har bra ganks och är svår att döda om andra laget inte har massa slows och stuns.
Om andra laget saknar CC så är noc, shaco, Udyr, ww osv otroligt bra junglepicks då man kan göra det man ska utan problem
Mass CC så finns det egentligen bara ett val enligt mig och det är Olaf.
Finns såklart mer val än de jag nämnde men det viktigaste enligt mig när man väljer junglare är att se hur man passar in i teamcompen. Sen handlar allt inte om rätt pick heller då om du är duktig med din hero och har ett vettigt team så borde det ändå gå bra(I solo q är det viktigare med skill än rätt comp imo). Lär dig några olika junglare, olika jungle paths och sen ta den junglaren du tycker verkar vettigast för just det gamet.
Kanske ska förklara bättre eftersom det låter som jag säger emot mig själv. Premade är det viktigaste att junglaren passar in i teamcompen. Solo Q ser jag det inte lika viktigt att junglaren är den bästa för compen utan att man tar en hjälte som kan carrya eller tex en tank om laget behöver det.