2011-03-27, 12:10
Medlem
99% av de här inne kommer förmodligen bara säga att du är dålig, jag tänker däremot säga att det inte är ditt fel utan att systemet som väljer vilka du ska spela med men framför allt mot är trasigt.

Men mitt tips till dig är att bara inte bry dig, när någon lämnar visa det inte då i chatten skriv aldrig "oh no now its 4vs5 we lose" utan spela bara på som vanligt. När någon är dålig, det finns inget du kan skriva eller säga till den personen som kommer göra den bättre, det är ett gratis spel och han betalar bokstavligen talat ingenting för att få spela det här spelet så han kommer inte att bry sig och chanserna för att han ens förstår dig är ungefär 1 på miljonen. Det finns inget bättre än att vinna och kunna gnida in det i någons ansikte, men om man tar det det hela med en klackspark så brukar man oftast bara lämna motståndarlaget förvånade. Känns bättre för mig att förlora i alla fall, när jag vet att de jag förlorar mot inte uppskattar vinsten. Sen finns det många människor som tar det här spelet väldigt seriöst och om man då inte bryr sig om man förlorar eller visar upp en positiv attityd till förlusten så brukar de bli rätt knäckta och i vissa fall suriga.

Gör som jag brukar göra när man har dåligt folk i laget; Prova nya saker och ha kul. Jag brukar till exempel leda ut motståndarlaget på långa jakter över halva kartan, retas med att slå två slag på torn sen brukar jag vända om och zick-zacka genom fiende junglen och dyka upp något annan stans bara för att göra samma sak på nästa ställe, sno buffs som jag inte ens behöver mitt framför ögonen på dem. Lyckas ta mig in i bas och bara springa runt där inne och dra olika emotes, /dance och sen använda flash för att ta sig därifrån när de börjar teleportera tillbaka.

Sen vet du ju aldrig heller när någon lämnar om den kan komma tillbaka eller inte, finns vissa som kan vara borta 5-10 minuter och sen farma ihop något snabbt och vara med i matchen igen.

Edit: 99% av mina förluster så vet jag ju varför jag förlorar och att jag är bättre än hur jag var när jag förlorade, så det kanske är därför jag aldrig bryr mig. Skulle jag tryharda, vara 110% och göra absolut allt verkligen allt och förlora, ja då kanske det skulle vara en annan femma. Men nu när jag förlorar så rycker jag bara på axlarna för jag vet att jag är så mycket bättre än hur jag var i "det där gamet"... Jag har redan en "Det är bara ett spel" inställning innan jag ansluter till ett spel, vilket gör att förlust/vinst spelar mindre roll.

Lite som Guardsman bob igår med Xin i den där turneringen han spelade i med "Whales", förmodligen en av hans sämsta xin-game men gör det han till en dålig xin-spelare? Knappast, han är och har ju bevisat flertal gånger att han är bättre än så.
Senast redigerad av Dsndss 2011-03-27 kl. 12:21.
2011-03-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhherit
Nu skriver jag här endast i ren frustration...

Jag är relativt ny; spelar på mitt första konto som är på nivå tjugoåtta så är långt ifrån full lärd. Trots det så tycker jag ändå att jag greppat och förstått det mesta av spelet, dock så är min win/loss ratio helt hemsk .. jag låg ett bra tag på 50 / 50 men nu ligger jag på 138 / 172 och det är ju en klar majoritet av förluster. Avskyr att spelet är gratis då det drar fullt av idioter och folk som bara lämnar osv.

Hur ser eran "win/loss ratio" ut?
12/7 i ranked solo och typ 390/360 i normal. Om det är de andra och inte du som är dåliga så börja jungla med en schysst carry så att du själv kan styra spelet.
2011-03-27, 14:50
Medlem
Prova nya saker och ha kul? Finns inte ens just nu på min världskarta. (Ha kul för den delen, dock är bered och testa det som krävs)

Spelade rätt mycket inatt osv ... men nä, vann ingen!

Tänker faktiskt .. outa mig själv nu och för er som orkar se/spola igenom en väldigt medioker match så finns den jag senast spelade här. Kort sagt, trodde jag skulle få vinna då deras Kog gick direkt DC men top feedade Nocturne och ja ... då var det kokta fläsket stekt och så är det i många av fallen att dem andra feedar och då finns det inte så mycket och göra.

Och varför inte outa mina senaste matcher som går och se här här.

Nästan så man börjar ledsna på det här för just nu är det fasiken inte roligt och spela.

Edit: kritik om hur jag spelar och vilka items jag väljer får ni gärna ha synpunkter över; kanske inte så mycket och se just på items fronten i den här men.

Edit2: Nu sitter jag här med ett stort jäkla leende på käften då det lyckades gå bra. (länk) Antar att jag kör mer med Xin då (gjorde en hel del misstag då jag var så förbannad haha)
Senast redigerad av Bhherit 2011-03-27 kl. 15:43.
2011-03-27, 15:19
Medlem
Jag har lite problem med spelet, vi startar en match, 5 mot AI, man väljer gubbe osv, matchen ska dra igång, då får jag "the game has crashed. Please try to reconnect to the game". Jag trycker på ok, får upp "the game is still in progress", jag får bara altenativet reconnect och trycker där, börjar det om men jag får upp ett separat fönster som heter "error report". Startar jag om spelet går jag direkt efter inloggning till "the game has crashed" rutan

Någon som vet vad som är fel? Hos mig eller hos servern felet ligger. Har hänt nu 2 gånger. Något jag kan göra för att avbryta det aktuella spelet och börja om på ett nytt?
2011-03-27, 15:29
Medlem
Dr.Elmos avatar
Jag förstår verkligen inte varför folk klagar på matchmakingsystemet så otroligt mycket? Spelade exempelvis med ett gäng vänner härom kvällen och körde över dem totalt. De såg mig som dunderbra fastän jag i själva verket är en medelbra spelare på min egna nivå "där uppe". Jag tycker att folk via solokön faktiskt i majoritet är jämnbra mig sälv. Det är ju så små skillnader på lagen som gör att de andra kan få gigantiskt försprång, t.ex. räcker det med att en person har ett dåligt game, vilket även kan hända den bäste.
2011-03-27, 15:49
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Jag förstår verkligen inte varför folk klagar på matchmakingsystemet så otroligt mycket? Spelade exempelvis med ett gäng vänner härom kvällen och körde över dem totalt. De såg mig som dunderbra fastän jag i själva verket är en medelbra spelare på min egna nivå "där uppe". Jag tycker att folk via solokön faktiskt i majoritet är jämnbra mig sälv. Det är ju så små skillnader på lagen som gör att de andra kan få gigantiskt försprång, t.ex. räcker det med att en person har ett dåligt game, vilket även kan hända den bäste.

Det är väl inte så mycket matchmakingsystemets fel, däremot spelarnas. Är summonerlevel 23 just nu och kom precis i ett game med en väldigt tjurig Mordekaiser. Vi började 3v2 fights i lvl 3-4 då en WW junglade och hjälpte till i lanes. Då börjar snubben skrika KS och ställer sig i basen och säger att han hellre kollar film än att spela med "noobs". Jahapp, det var det gamet det. Killen kom tillbaks senare och jag frågade hur gammal han var, och till min stora förvåning erkände han att han var 9,5 år, om han trollade mig eller inte är jag osäker på, fast dömt från hans stavning och beteende är det inte omöjligt. Tycker de borde sätta in åldersgräns med krav på registrerat kreditkort. Vilken mor skulle låna ut sina uppgifter till en 9åring?
2011-03-27, 15:58
Bannlyst
Spelade nyss ett 8.0.7 med garen på rankat , (900r) , håller på uppåt men det tar fan tid asså

Hade 17 stacks med brutalisk och typ 7 med levi D
2011-03-27, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serul
Det är väl inte så mycket matchmakingsystemets fel, däremot spelarnas. Är summonerlevel 23 just nu och kom precis i ett game med en väldigt tjurig Mordekaiser. Vi började 3v2 fights i lvl 3-4 då en WW junglade och hjälpte till i lanes. Då börjar snubben skrika KS och ställer sig i basen och säger att han hellre kollar film än att spela med "noobs". Jahapp, det var det gamet det. Killen kom tillbaks senare och jag frågade hur gammal han var, och till min stora förvåning erkände han att han var 9,5 år, om han trollade mig eller inte är jag osäker på, fast dömt från hans stavning och beteende är det inte omöjligt. Tycker de borde sätta in åldersgräns med krav på registrerat kreditkort. Vilken mor skulle låna ut sina uppgifter till en 9åring?
Det enda problemet med matchmakingen är tilt. Tilt är orsaken till att folk ibland hamnar med folk som är mycket sämre än de själva.
2011-03-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Det enda problemet med matchmakingen är tilt. Tilt är orsaken till att folk ibland hamnar med folk som är mycket sämre än de själva.

tilt säger du? spelade ett normal game nyss, nocturne i vårat lag hade 3/15/2 och det enda han gjorde va att lägga ulti ut på 5 pers och dö såfort han spawnade.
2011-03-27, 17:39
Medlem
l0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
tilt säger du? spelade ett normal game nyss, nocturne i vårat lag hade 3/15/2 och det enda han gjorde va att lägga ulti ut på 5 pers och dö såfort han spawnade.

Såna där får jag jämt i mitt lag känns det som.
2011-03-27, 18:32
Medlem
Är det bara mitt lol som dör hela tiden när jag lirar ?

Jag startar ett game, lirar lite, sen helt plötsligt så blir skärmen svart och den där knappen på skärmen som lyser grönt när datorn+skärmen är på blir orange, som när datorn är avstängd fast man har skärmen på. Jag kan fortfarande höra mina polare i venten men jag kan inte göra ett jävla skit än att stänga av datorn på knappen och sätta på den igen och reconnecta...

Är det nån som har samma sak? hört att flera som lirar lol får kicks o skit men fan hela min skärm dör typ, och nej det har inget me skärmen eller sladdar osv o göra, för det är BARA när jag lirar lol, aldrig när jag spelar några andra spel o skit.

Så, är det någon som vet något om det ? Skriv gärna vad man kan pröva göra åt saken!

(Nej jag vill helst inte ominstallera datorn för då förlorar jag alla mina serier och annat =) + jag tror det kommer va likadant efter, varför skulle det vara annorlunda lixom?)
2011-03-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhherit
Prova nya saker och ha kul? Finns inte ens just nu på min världskarta. (Ha kul för den delen, dock är bered och testa det som krävs)

Spelade rätt mycket inatt osv ... men nä, vann ingen!

Tänker faktiskt .. outa mig själv nu och för er som orkar se/spola igenom en väldigt medioker match så finns den jag senast spelade här. Kort sagt, trodde jag skulle få vinna då deras Kog gick direkt DC men top feedade Nocturne och ja ... då var det kokta fläsket stekt och så är det i många av fallen att dem andra feedar och då finns det inte så mycket och göra.

Och varför inte outa mina senaste matcher som går och se här här.

Nästan så man börjar ledsna på det här för just nu är det fasiken inte roligt och spela.

Edit: kritik om hur jag spelar och vilka items jag väljer får ni gärna ha synpunkter över; kanske inte så mycket och se just på items fronten i den här men.

Edit2: Nu sitter jag här med ett stort jäkla leende på käften då det lyckades gå bra. (länk) Antar att jag kör mer med Xin då (gjorde en hel del misstag då jag var så förbannad haha)
får inte igång någon av dem. ja har den nyaste versionen 0.5.8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in