2010-08-20, 15:34
Medlem
pjalles avatar
Nya patch notes

Kunde de nerfat Heimerdinger mer?

Gillar att Garen kan bli slowad när han snurrar, men är det nåt jag vill att de ska fixa så är det så att man ser hur mycket mana man har kvar när man är död med Karthus.
2010-08-20, 16:50
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Aha? Så hur förklarar du då att Phreak nästan alltid kör med Flat hp, eller att det troligen är den överlägset mest använda quinten? 65-100 extra HP på level 1 gör en stor skillnad. Även i slutet händer det att man kommer undan med 50 hp från en gank.

FÖRR i LoL när draken, lizzard och golem spawnade samtidigt så blev det ju nästan alltid en teamfight om draken och de andra buffsen. Då var de rekomenderat att alltid köra hp quints, men nu när det nästan alltid är laning direkt så ser jag ingen nytta av 100hp, köper dessutom alltid dorans så jag får ju 120hp därifrån..

Och nej Phreaks videos är bara noob-bash videos imho.

http://www.youtube.com/watch?v=-FXBIoaHb9g
2010-08-20, 16:51
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Nya patch notes

Kunde de nerfat Heimerdinger mer?

Gillar att Garen kan bli slowad när han snurrar, men är det nåt jag vill att de ska fixa så är det så att man ser hur mycket mana man har kvar när man är död med Karthus.

Skönt att äntligen Shaco och heimer blir nerfade, de har ju varit konstant bannad i ranked games
2010-08-20, 16:54
Medlem
Gillar inte den där patchen, Shaco blev alldeles för nerfad, speciellt ultin. Ingen koll på balans?
2010-08-20, 18:27
Medlem
Jak@ns avatar
Ojojo, heimer blev verkligen nerfad. Bara 2 turrets och ingen dmg på torn med granaten. Shaco fick ju en fet nerf med, att placera jack's i stealth och sen attackera var ju grundläggande, nu går det ju inte längre. Ganska segt. Gillade inte att shens ulti blev nerfad dock, kändes onödigt.
2010-08-20, 19:13
Medlem
pjalles avatar
Vem fan kommer spela Heimerdinger efter den gigantiska nerfen?
2010-08-20, 19:26
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Vem fan kommer spela Heimerdinger efter den gigantiska nerfen?

Absolut ingen.
2010-08-20, 19:36
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Du är medveten om att AD och IE stackar med Judgment? Samt att Judgment (snurren) kan critta?

Vet att han spells funkar med AD men inte att Judgment kan critta. Har aldrig sett det under gamet så det var nytt för mig. Kanske ska leka trynda istället och critta sönder med Judgment, kan bli kul.
2010-08-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Vet att han spells funkar med AD men inte att Judgment kan critta. Har aldrig sett det under gamet så det var nytt för mig. Kanske ska leka trynda istället och critta sönder med Judgment, kan bli kul.
Från en några månader gammal Wiki: "(Active): Garen rapidly spins his sword around his body for 3 seconds, becoming immune to slows and dealing physical damage (+35% of Attack Damage) to nearby enemies every 0.5 seconds. The bonus damage is further increased by Garen's critical strike chance. Damage to minions is reduced by 50%."

Jag vet inte om det faktiskt står in game att det crittar, men om man kollar på forum så verkar det som att folk kör med crit med Garen. Infinity Edge är recommended, om jag inte missminner mig.
2010-08-21, 00:39
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Gillar inte den där patchen, Shaco blev alldeles för nerfad, speciellt ultin. Ingen koll på balans?

Shaco blev ju konstant bannad i ranked så en nerf får nog in honom i spelet igen, tror Riot.

Spelet låste sig för övrigt när jag skulle banna. Stängde ner och startade om men det gick inte att reconnecta. Tack för den leaven! Jag som hade tänkt hålla nollan vad gäller leaves.
2010-08-21, 01:56
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Jag vet inte om det faktiskt står in game att det crittar, men om man kollar på forum så verkar det som att folk kör med crit med Garen. Infinity Edge är recommended, om jag inte missminner mig.

Recommended är dock skit 9 av 10 gånger. Men läster på leaguecraft att den critta så jag litar på den personen och dig att det funkar

Men tycker ändå att tank Garen är bättre än DPS garen då folk oftast focuserar en när man drar E på dem och en silence innan. Gillar dock inte nerfen på E.. Fan har spelat Garen sen han kom ut och nu eftersom folk fattar hur han ska spelas e han OP.. snyft...
2010-08-21, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Shaco blev ju konstant bannad i ranked så en nerf får nog in honom i spelet igen, tror Riot.
En nerf hade ju varit en sak, det där är åtta nerfs. Sen kör jag inte ranked, så jag bryr mig inte om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Men tycker ändå att tank Garen är bättre än DPS garen då folk oftast focuserar en när man drar E på dem och en silence innan. Gillar dock inte nerfen på E.. Fan har spelat Garen sen han kom ut och nu eftersom folk fattar hur han ska spelas e han OP.. snyft...
Jaså? Varför skulle folk fokusera på Garen när han inte gör damage och inte har någon riktig cc, annat än en silence? Det bästa är kanske en hybrid mellan DPS och tank. Som pure tank fungerar han inte så jättebra på grund av att fienden inte har så mycket anledning att fokusera på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in