2011-03-07, 16:31
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotspur
Hur många av loggarna måste man lägga in? Räcker det med den senaste, eller ska man slänga in allihop?
testa att slänga in en. Ifall det inte räcker så lägger du in allihop(finns ett program på hemsidan som underlättar detta för dig).
2011-03-07, 16:46
Medlem
Varför står det helt plötsligt att alla mina runor är secondary?
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Spellvamp med 1 item ligger väl på 20% om jag inte tänker helt fel. Så ta 20% av tantrum skadan så får du fram svaret. Despair är svårare eftersom den går enligt motståndarens HP så du får nog köra ett customgame och prova det där.

Körde lite AP Amumu i början av min lol karriär och det krävs att ni har en annan tank eller en jävla burst om du ska komma undan med att vara squishy. Annars kan du alltid pröva spellvamp Rammus då han får hp när man slår på honom när skölden är igång och ultin ger också rätt så mycket hp.
fast tantrum är aoe vilket betyder att 35% av 20% healas man.
2011-03-07, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Sällan man har 1:1. Personligen så har jag 150 fler vinnster än förluster i normal games. Detta bygger mycket på vad vi disskuterat tidigare i denna tråd om att "bära sitt lag". När en ny ladder drar igång eller när du först dingat level 30 så kommer du ligga på samma rating/ELO som alla andra.
Detta medför då att du till en början vinner eller förlorar en hel del mer tills det att du finner "din rating".

När du väl kommit till din rating såkommer du förlora/vinna 50/50. Mer eller mindre.

Ehm, mer eller mindre korrekt men Riots matchmaking är helt ur banan nu, det flippar totalt. Parar ihop helt fel personer
2011-03-07, 18:29
Medlem
Pungspark..s avatar
Till alla er som lirar detta underbara spel

Sluta klaga på folk som dör!
Det är så tråkigt att höra "OMG NOOOOB" om man dör en gång för mycket..
Gör något åt saken istället och initiera en gank för att ta igen.

En snubbe som whinear kan förstöra ett game..

Förlåt för svengelska
2011-03-07, 18:47
Medlem
Jag tycker det beror mycket på hur man dör också, dör man i en teamfight så är det inget att klaga över det är ju sådant som egentligen "ska" hända, men dör man för att man är ute och flummar i ingenstans eller för att man är ur position eller inte har koll på när man ska dra sig tillbaka då är det ett stort och seriöst problem som man bör se över.

Sitter själv på en 4 game losing streak nu, har haft mellan 1-5 och 1-8 i stats i alla games men ingen av mina deaths har varit av ovanstående anledningar. Har varit delaktig i teamfights men blivit fokuserad och dödad.

Sen har jag ju varit i rätt dåliga lag också.

Imorgon kommer jag väl ha en 10-game winning streak eller nått istället, sjukt vad slumpmässigt det här spelet är. Är lite sugen på att bara fortsätta spela dåligt för att se vad som händer, hur kan matchmakingsystemet tillåta att man förlorar 10 matcher i rad? Är det ens möjligt att det händer? Vart går gränserna i systemet?
2011-03-07, 20:22
Medlem
1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungspark..

Förlåt för svengelska

Håller med. Så jävla störigt att bli hackad på, eller höra någon jävla besserwisser p12:a whina för att man dör. Svårt att hitta folk som lirar online för att det är kul numera. Någon som vill lira? är lvl 28 och lirar mest caitlyn, heter KanotBengt på EU.
2011-03-07, 20:33
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungspark..

Förlåt för svengelska

Reagerade på "en gång för mycket", jag är inte den som klagar i chatten för det känns rätt meningslöst..men fattar ju att folk blir less om du dör en gång för mycket?

Om du vill ha en gank eller är på väg att dö är det du din uppgift att se till att det sker eller?
2011-03-07, 21:47
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1993
Håller med. Så jävla störigt att bli hackad på, eller höra någon jävla besserwisser p12:a whina för att man dör. Svårt att hitta folk som lirar online för att det är kul numera. Någon som vill lira? är lvl 28 och lirar mest caitlyn, heter KanotBengt på EU.
Jag addar dig, heter Caffp. Bara acceptera om du vill spela, är lvl 30 förresten!
Adda gärna mig fbare, spelar mycket hellre med svenskar än personer som inte ens kan engelska.
Senast redigerad av Judgment 2011-03-07 kl. 22:18.
2011-03-07, 22:30
Medlem
Tekoppars avatar
Tror jag just körde ett utav de roligaste rundorna(?) hittills, det hela börjar med att hela mitt lag börjar trolla och köper fel saker i början, AP Jarv (jag), AD kat, AP MF och EZ som enbart köpte pots. Vi alla fyra sticker mid direkt och säger att vi är där, vi springer runt i cirklar och fjantar oss. Jag dör snart efteråt och det slutar att jag har 0-6 efter 4-6 minuter, MF som är top med mig har 0-4 och EZ mid har 0-3. Bot är ganska tråkiga och försöker köra hyfsat normalt.

Efter 10-15 minuter har 2 torn från top dött och 1 från bot. Dom har inte ens skadat våra torn. Det står lika med kills och dem börjar få enorma problem att döda oss. Dem förlorade helt enkelt för att de började tro att dom var så himla mycket bättre än oss och sprang alltid in 1v2 och dog. Fy fan vad jag skrattade emot slutet när dem förlora. De 10 första minuterna flamade dem top och mid för att vi inte kunde spela, jag slutade med 6-10-23.

Det är fan så här man ska lira, enbart köra för att ha kul och inte ta spelet så jävla seriöst.
2011-03-07, 22:51
Medlem
Finlirets avatar
Är det någon som vill lira nu? Jag har 3 urkassa matcher bakom mig. Senast en Ashe som körde mid och köpte en deathcap och chainvest. När vi slutade matchen så sa hon loss forgiven..
Alltså varför spelar sånna människor ens?

Edit, adda rossored.
Spelar, Ashe, Annie, Nunu, Amumu, Xin Zhao
2011-03-07, 22:58
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Tror jag just körde ett utav de roligaste rundorna(?) hittills, det hela börjar med att hela mitt lag börjar trolla och köper fel saker i början, AP Jarv (jag), AD kat, AP MF och EZ som enbart köpte pots. Vi alla fyra sticker mid direkt och säger att vi är där, vi springer runt i cirklar och fjantar oss. Jag dör snart efteråt och det slutar att jag har 0-6 efter 4-6 minuter, MF som är top med mig har 0-4 och EZ mid har 0-3. Bot är ganska tråkiga och försöker köra hyfsat normalt.

Efter 10-15 minuter har 2 torn från top dött och 1 från bot. Dom har inte ens skadat våra torn. Det står lika med kills och dem börjar få enorma problem att döda oss. Dem förlorade helt enkelt för att de började tro att dom var så himla mycket bättre än oss och sprang alltid in 1v2 och dog. Fy fan vad jag skrattade emot slutet när dem förlora. De 10 första minuterna flamade dem top och mid för att vi inte kunde spela, jag slutade med 6-10-23.

Det är fan så här man ska lira, enbart köra för att ha kul och inte ta spelet så jävla seriöst.
Brukade köra såhär med pantheon innan, feeda som satan i början på grund av fjanteri och skrika this is sparta lite då och då.... Efter 10 minuter av fjanteri så kör jag seriöst och som du säger så blir folk förvånade att de inte fick en lätt kill utan dog ganska snabbt.
2011-03-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Brukade köra såhär med pantheon innan, feeda som satan i början på grund av fjanteri och skrika this is sparta lite då och då.... Efter 10 minuter av fjanteri så kör jag seriöst och som du säger så blir folk förvånade att de inte fick en lätt kill utan dog ganska snabbt.
Man behöver inte feeda dem för att övertyga dem om att du inte kan spela, Låt deras rangattacker träffa dig utan att reagera, tanka minions i lvl 1 och gå b med fullt liv i lvl 2, se till att dem ser de bara. Efter ett tag vet dem att du spelar sämre än bots, vilket får dem att bli övermodiga och dödade. Min "polare" har fallit offer för denna tekniken ett antal gånger

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in