2011-02-19, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Ja typ ett halvår sen

"
Tryndamere
* Fixed a bug where Undying Rage could not be used while suppressed
"

I senaste patchnotsen, man kunde innan den senaste patchen supressa trynda med malzahar utan att trynda kunde använda sin ulti alltså för cirka 1 dag sedan. (beroende om man spelar på US eller EU)
Senast redigerad av HeltVild 2011-02-19 kl. 02:17.
2011-02-19, 02:26
Medlem
Nihennas avatar
Spelat mycket Maokai idag, sjukt rolig karaktär.
Funnit att Catalyst>skor rank 1>RoA>Skor rank 2>Sunfire>Banshee's>Random tank funkar bäst.

Kör röda mpen, blå AP per level (Sappling är en riktig nice poke innan team fights så alltid bra med lite extra AP.) och gula mana regen, sen vanlig tank 9/21/0-masteries.

Älskar mina små pikminliknande saker som börjar jaga folk, sen att de är ännu värre på att hålla folk borta i lane phase än gragas med sina tunnor gör inte saken bättre

Hans ultimate skulle jag klassa som en av spelets bästa MEN samtidigt som en av spelets sämsta, folk har en tendens att fly den, även vänner då de tror att den är farlig, men får man ner den i en team fight och folk faktiskt står i den, då är den verkligen världsklass, använder den mest för skadereduceringen men ser jag att melee försöker fly för att retirera ifrån den så detonerar jag den om de attackerat länge.
Det var ett jättenajs förslag på US-forat om att ändra skadekomponenten till en heal istället för att göra den unik, det hade varit bättre och framför allt roligare tycker jag för att fylla ut support-tankrollen han har.

Hans W är också riktigt nice, DOCK undrar jag om inte en liten buff på rangen (bara +15 eller 25) hade hjälpt lite mer för att initiata.

Hans Q är dock helt värdelös, förstår inte hur den kom igenom testfasen.
Visst, jag använder den som en interrupt just nu på olika channels men det kan inte vara den enda användningen Riot ville ha på den...eller?

Överlag en riktigt rolig champion som jag just nu ger 7 yordleöron av 10, några småbuffs och han är perfekt i min mening, men han är inte så dålig att han kommer undvikas av mig.

Edit: Vad är dealen med Karma förresten? Varför anses hon svag? Jag vet att hennes "koppel" måste göras om lite då den inte riktigt funkar men hennes sköld är ju riktigt stark med en najs AP-ratio som man då kan supportnuka lite samt en heal som är helt okej.

Är det att hon är så beroende av mantra för att kunna uppfylla sin roll bättre? Skulle en mantra-stack till fixa de flesta av hennes problem? Spelade henne precis vid release och tyckte att hon verkade rätt skoj men ser ingen som spelar henne längre.

Edit2: Gillade nya Ryze med, spelat 2 spel med honom än så länge och verkar helt okej, måste dock öva mer på honom men verkar mer lovande än gamla "kör en kombo och sen autoattackera i 9 sekunder"-stilen.
Senast redigerad av Nihenna 2011-02-19 kl. 02:32.
2011-02-19, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Spelat mycket Maokai idag, sjukt rolig karaktär.
Funnit att Catalyst>skor rank 1>RoA>Skor rank 2>Sunfire>Banshee's>Random tank funkar bäst.

Kör röda mpen, blå AP per level (Sappling är en riktig nice poke innan team fights så alltid bra med lite extra AP.) och gula mana regen, sen vanlig tank 9/21/0-masteries.

Älskar mina små pikminliknande saker som börjar jaga folk, sen att de är ännu värre på att hålla folk borta i lane phase än gragas med sina tunnor gör inte saken bättre

Hans ultimate skulle jag klassa som en av spelets bästa MEN samtidigt som en av spelets sämsta, folk har en tendens att fly den, även vänner då de tror att den är farlig, men får man ner den i en team fight och folk faktiskt står i den, då är den verkligen världsklass, använder den mest för skadereduceringen men ser jag att melee försöker fly för att retirera ifrån den så detonerar jag den om de attackerat länge.
Det var ett jättenajs förslag på US-forat om att ändra skadekomponenten till en heal istället för att göra den unik, det hade varit bättre och framför allt roligare tycker jag för att fylla ut support-tankrollen han har.

Hans W är också riktigt nice, DOCK undrar jag om inte en liten buff på rangen (bara +15 eller 25) hade hjälpt lite mer för att initiata.

Hans Q är dock helt värdelös, förstår inte hur den kom igenom testfasen.
Visst, jag använder den som en interrupt just nu på olika channels men det kan inte vara den enda användningen Riot ville ha på den...eller?

Överlag en riktigt rolig champion som jag just nu ger 7 yordleöron av 10, några småbuffs och han är perfekt i min mening, men han är inte så dålig att han kommer undvikas av mig.

Edit: Vad är dealen med Karma förresten? Varför anses hon svag? Jag vet att hennes "koppel" måste göras om lite då den inte riktigt funkar men hennes sköld är ju riktigt stark med en najs AP-ratio som man då kan supportnuka lite samt en heal som är helt okej.

Är det att hon är så beroende av mantra för att kunna uppfylla sin roll bättre? Skulle en mantra-stack till fixa de flesta av hennes problem? Spelade henne precis vid release och tyckte att hon verkade rätt skoj men ser ingen som spelar henne längre.

Edit2: Gillade nya Ryze med, spelat 2 spel med honom än så länge och verkar helt okej, måste dock öva mer på honom men verkar mer lovande än gamla "kör en kombo och sen autoattackera i 9 sekunder"-stilen.

Om Maokais Q är hans "powerfist i backen" så tycker jag den spellen är bra! Hans initiate är OP som fan + hans ulti. Hans pikmins piskar på bra damage också så det känns bra att hans Q inte är uberbra som resten av hans abilities. Man kan ju lätt locka en uberchamp som katarina/malzahar/nunu med hans abilities samtidigt som man supportar HELA sitt lag/sabbar fiendens HELA lag med ultin (med rätt placering). Bygger man honom lite tanky samt damage borde han piska det mesta. Edit: Samt att fiendelaget får fokusera Maokai om man gör damage och då har ju laget fritt fram att DPSa ner resten = win

Karma gillade jag också. Köpte och lirade en gång men tyvärr så tyckte jag att hon hade lite för få mantra-stack. Kändes lite krånglig också att lira med hennes ulti + ability beroende på situation. Hennes sköld var sjukt bra med mantra och hennes knivar också, men vafan hennes koppel med mantra? Vem gör det? Bättre att spara stacksen (vilket känns lite illa att man inte får användning för koppel+mantra) till man kan skölda/heala med den. Ändå är hon en väldigt bra support/dps.
Senast redigerad av DungeonKeeper 2011-02-19 kl. 02:47.
2011-02-19, 05:17
Medlem
nedranss avatar
vad är countern till hans zappling? blev superägd som ashe i lane och feedade som fan
2011-02-19, 06:15
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Du nukar inte sönder Ashe vid level 6 om du inte harassat tidigare, och det lyckas du sällan med mot en kompetent Ashe.

Enligt min erfarenhet med Veigar så brukar det bli såhär mot Ashe.

1. Balefull strike(några gånger, 1-4)
2. Event horizon, dark matter, Balefullstrike, Ulti
3. Eventuell Flash för ytterligare en Balefull.

Har aldrig någonsin gått fel för mig mot en Ashe.

Mvh
2011-02-19, 09:29
Medlem
Kryptonitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptoniten
Tycker ni jag ska skaffa LoL eller HoN vilket är roligast?

wtf jag skaffar båda
2011-02-19, 10:38
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
vad är countern till hans zappling? blev superägd som ashe i lane och feedade som fan

Det är bara att röra på sig. Efter det att den rest sig upp och börjat sprungigt så exploderar den efter bara någon sekund. Tycker personligen att det är lite väl enkelt att dodge den nu när man övat lite.

Det är även bra att veta att den exploderar på inpact. Vilket gör att skulle den springa in i ett creep på vägen mot dig så exploderar den redan där.

Jag ska inte yttra mig om ifall Mokai är bra eller inte. Dock kan jag säga att jag tyckte han var as tråkig att spela, vilket suger.
2011-02-19, 10:45
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Jag fattar ärligt inte... hur fan tänkte riot när de skapade tryndamere? Han är alldeles för OP, jag menar FÖR op. Jag lirade en feedad offtank/dps mundo, fick 5st snabba kills i början osv. tryndamere låg på 0-3

I sitt lag har han två tanks, dom kan lätt hålla sin lane, tryndamere bara junglar, och junglar, och junglar, sen helt plötsligt kommer han och i princip onehittar en, han dog 6 gånger på ett relativt kort game och lyckades ändå bli level 18 innan någon annan i spelet blev 15. Man kan utan problem få ner honom, men sen har han 5 sekunder på sig att slå, och då han crittar 500 på sina slag så är man död på en extremt kort tid.

Alla som INTE tycker att tryndamere är OP kan gå och hänga sig- ärligt, det är världens sämsta champion.

Tänk er Annie fast med tryndameres ulti, hon skulle ändå vara sämre för hon kan inte fly lika jävla lätt, ett wallbugg som har en cd på drygt 1 sekund då horan crittar hela jävla tiden.

Detta händer enbart pga av att ni spelar dåligt inte för att Trynd är en bra cham,pion, för det är han inte.

Du säger att det var ett relativt snabbt game fast trynd blev level 18, alltså inget snabbt game. Blir han level 18 när ni är 15 så har ni totalt gjort bort er och han har spelat ut er. Detta har ingenting med någon specifik champion att göra.

Detta är helt enkelt en l2p issue.
2011-02-19, 10:51
Medlem
Tekoppars avatar
Andra personer som inte kommer in på shoppen?

Edit; Nu jävlar händer get grejjer, fan vad seg shoppen var.
Senast redigerad av Tekoppar 2011-02-19 kl. 10:55.
2011-02-19, 11:07
Medlem
Upfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans

Körde också en match som Ashe emot han, tyckte inte hans zapplings drog så jätte farligt. Men har du problem så gör du nog bäst i att hålla dig bakom minions och pumpa volley och smyga fram och last hitta minions. Körde emot han som Sivir också, spell shield var sjukligt effektivt emot hans zapplings.
2011-02-19, 11:59
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Andra personer som inte kommer in på shoppen?

Edit; Nu jävlar händer get grejjer, fan vad seg shoppen var.

Allt är nere igen, som vanligt. Fattar inte hur dom kan vara så jävla sämst på att hålla igång sitt eget spel. Det är ju i stort sett ospelbart på helger.
2011-02-19, 12:00
Medlem
Molkes avatar
Får nog testa detta spel...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in