Spelat mycket Maokai idag, sjukt rolig karaktär.
Funnit att Catalyst>skor rank 1>RoA>Skor rank 2>Sunfire>Banshee's>Random tank funkar bäst.
Kör röda mpen, blå AP per level (Sappling är en riktig nice poke innan team fights så alltid bra med lite extra AP.) och gula mana regen, sen vanlig tank 9/21/0-masteries.
Älskar mina små pikminliknande saker som börjar jaga folk, sen att de är ännu värre på att hålla folk borta i lane phase än gragas med sina tunnor gör inte saken bättre
Hans ultimate skulle jag klassa som en av spelets bästa
MEN samtidigt som en av spelets sämsta, folk har en tendens att fly den, även vänner då de tror att den är farlig, men får man ner den i en team fight och folk faktiskt står i den, då är den verkligen världsklass, använder den mest för skadereduceringen men ser jag att melee försöker fly för att retirera ifrån den så detonerar jag den om de attackerat länge.
Det var ett jättenajs förslag på US-forat om att ändra skadekomponenten till en heal istället för att göra den unik, det hade varit bättre och framför allt roligare tycker jag för att fylla ut support-tankrollen han har.
Hans W är också riktigt nice, DOCK undrar jag om inte en liten buff på rangen (bara +15 eller 25) hade hjälpt lite mer för att initiata.
Hans Q är dock helt värdelös, förstår inte hur den kom igenom testfasen.
Visst, jag använder den som en interrupt just nu på olika channels men det kan inte vara den enda användningen Riot ville ha på den...eller?
Överlag en riktigt rolig champion som jag just nu ger 7 yordleöron av 10, några småbuffs och han är perfekt i min mening, men han är inte så dålig att han kommer undvikas av mig.
Edit: Vad är dealen med Karma förresten? Varför anses hon svag? Jag vet att hennes "koppel" måste göras om lite då den inte riktigt funkar men hennes sköld är ju riktigt stark med en najs AP-ratio som man då kan supportnuka lite samt en heal som är helt okej.
Är det att hon är så beroende av mantra för att kunna uppfylla sin roll bättre? Skulle en mantra-stack till fixa de flesta av hennes problem? Spelade henne precis vid release och tyckte att hon verkade rätt skoj men ser ingen som spelar henne längre.
Edit2: Gillade nya Ryze med, spelat 2 spel med honom än så länge och verkar helt okej, måste dock öva mer på honom men verkar mer lovande än gamla "kör en kombo och sen autoattackera i 9 sekunder"-stilen.