2011-02-19, 12:08
  #5689
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molke
Får nog testa detta spel...

Det tycker jag du ska. Sjkut roligt och ett spel där det finns utrymme för mycket variation vilket gör att man inte tröttnar.
2011-02-19, 12:15
  #5690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Mitt lag- Dr.Mundo, Heimen, Teemo
Teemo har en 2,5 sekunder lång blind. Heimerdinger har en 1,5-sekunder lång stun, och 3 sekunder blind. Om man bara räknar blind blir det 5,5 sekunder, om vi antar att Tryndamere inte har Cleanse, Quicksilver Stash eller Mercury's Treads. Vad som kanske är viktigare att notera är att du spelar Twisted Treeline. Tryndamere är mycket bättre där än i Summoner's Rift.

Generellt sätt tror jag folk antar att man syftar på Summoner's Rift, så om ni menar Twisted Treeline så får ni gärna skriva det. Själv kör jag nästan aldrig Twisted Treeline, så mina kunskaper om den är väldigt begränsande.
2011-02-19, 12:35
  #5691
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Teemo har en 2,5 sekunder lång blind. Heimerdinger har en 1,5-sekunder lång stun, och 3 sekunder blind. Om man bara räknar blind blir det 5,5 sekunder, om vi antar att Tryndamere inte har Cleanse, Quicksilver Stash eller Mercury's Treads. Vad som kanske är viktigare att notera är att du spelar Twisted Treeline. Tryndamere är mycket bättre där än i Summoner's Rift.

Generellt sätt tror jag folk antar att man syftar på Summoner's Rift, så om ni menar Twisted Treeline så får ni gärna skriva det. Själv kör jag nästan aldrig Twisted Treeline, så mina kunskaper om den är väldigt begränsande.

Visst Trynd är bättre på TT än vad han är på SR, dock är han fortfarande ingen bra pick på TT. Det är helt enkelt för enkelt att countra honom.

Både Mundo och Heimer är bra picks på TT, problemet här setup mässigt är Teemo. Han tillför helt enkelt ingenting mer än sin blind. Kan tycka att de borde ha det ganska lätt att hantera trynd med den setupen iaf.
Heimer stun/blind, Teemo blind, kite med Heimer turrets, Mundo cleavers och exhaust. Men att läsa av hans kommentar tidigare så är det inte setupen eller en champion som är problemet utan troligen bristen av erfarenhet.
Att en Trynd som blir ner låst och dödad 6 gånger early game ändå lyckas out farma och out levla hans mottstånd är sinnesjukt. Någonting har de gjort fel som han inte nämner i sin kommentar. Troligen lämnade de varje dragon, buffs och lizard till sina mottstandare. Samt att de antagligen inte tog till vara på sina möjligheter att pusha och avsluta matchen.

En del gissningar men det är vad det blir utan mer info.
2011-02-19, 12:50
  #5692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Åh vilka löjliga ord du slänger dig med, det är inte viable.

Tycker du viable är ett löjligt ord? Ge mig en korrekt översättning ska jag använda det istället då din jävla rasist?!?!

Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Veigar äger Ashe och alla andra vid lvl 6, det är bara att vara defensiv och få sista träffen med balefull.

När Veigar är lvl 6 så är Ashe lvl 9...

Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Det spelar ingen roll om Ashe dominerar mid innan lvl 6 för någon rejäl skada får tornet ändå aldrig.

Mvh

Varför skulle hon pusha tornet för?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Men det var ju jag som sa att han är anti mage?

Ja och jag menar på att han är en relativt dålig sådan, han är kass på någonting som man inte ens behöver specialisera sig inom.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Jag sa aldrig i början? men jag är rätt säker att om man drar en combo först sedan efter 15 sek en till combo fast denna gång med ulti så dör ashe om hon inte pottat. Sen har jag aldrig sagt att han är särskilt bra, finns en anledning till att jag inte lirat veigar på flera månader. och veigar har btw någon som inte olaf har, fet jävla cc och dessutom range.

Du sade visst att du tyckte han var bra, det är därför vi har den här konversationen. Problemet är att Ashe suger om hon inte har en lvl-advantage över Veigar och fastnar i hans stun två gånger i rad. Gemene Ashe har redat dödat veigar innan andra combon.
2011-02-19, 12:56
  #5693
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Allt är nere igen, som vanligt. Fattar inte hur dom kan vara så jävla sämst på att hålla igång sitt eget spel. Det är ju i stort sett ospelbart på helger.

Att någon är kass på att hålla sin servrar uppe förvånar mig absolut inte, det som förvånar mig är att det är en sådan jävla stor skillnad på EU och US servarna med så det är skandalöst. Hur kan man misslyckas så himla hört på ena sidan och lyckas på andra sidan är min fråga.

Nåja shoppen tycks fungera nu i alla fall så jag är glad.
2011-02-19, 12:57
  #5694
Medlem
Nu har jag testat lite Ryze, det man måste vänja sig vid enligt min mening är att Ryze inte är någon nuker längre utan mer en sustained ranged dps, men det är en av de roligaste champsen jag spelat hittills iaf.

Vad tycker ni andra som testat?
2011-02-19, 13:16
  #5695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Nu har jag testat lite Ryze, det man måste vänja sig vid enligt min mening är att Ryze inte är någon nuker längre utan mer en sustained ranged dps, men det är en av de roligaste champsen jag spelat hittills iaf.

Vad tycker ni andra som testat?
har inte provat han sedan han fick en remake. får ta och göra det.
2011-02-19, 13:49
  #5696
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Nu har jag testat lite Ryze, det man måste vänja sig vid enligt min mening är att Ryze inte är någon nuker längre utan mer en sustained ranged dps, men det är en av de roligaste champsen jag spelat hittills iaf.

Vad tycker ni andra som testat?

Han är starkare nu än vad han varit sedan betan. Tycker hanär sjukt rolg och otroligt bra nu.
Det enkla faktum att man kan bygga enbart tank items och ändå öka sin dmg output är otroligt nice.

Jag köpte igår Mana/level Seals, Glyphs och Quints. Dessa Runor tillsammans med 0/7/21 och en saphire Crystal ger en sjuk laning power. Strenght of spirit Funkar utmärkt här även efter nerfen må jag säga. Man får spela någonpasssivt de första 2-3 levlarna då man inte har så hög health.

Jag har personligen rushat Catalyst & Boots ->Tear of the Godess -> Banshe -> Frozen heart(Eller första delen) och det har fungerat sjukt bra. Tankig som faan med 100+ Armor och Magic resist och bra dmg i och med nice mana pool.

En klar buff för Ryze detta. Kommer nog itne spela mycket annat än Ryze de närmsta dagarna.
2011-02-19, 13:58
  #5697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Han är starkare nu än vad han varit sedan betan. Tycker hanär sjukt rolg och otroligt bra nu.
Det enkla faktum att man kan bygga enbart tank items och ändå öka sin dmg output är otroligt nice.

Jag köpte igår Mana/level Seals, Glyphs och Quints. Dessa Runor tillsammans med 0/7/21 och en saphire Crystal ger en sjuk laning power. Strenght of spirit Funkar utmärkt här även efter nerfen må jag säga. Man får spela någonpasssivt de första 2-3 levlarna då man inte har så hög health.

Jag har personligen rushat Catalyst & Boots ->Tear of the Godess -> Banshe -> Frozen heart(Eller första delen) och det har fungerat sjukt bra. Tankig som faan med 100+ Armor och Magic resist och bra dmg i och med nice mana pool.

En klar buff för Ryze detta. Kommer nog itne spela mycket annat än Ryze de närmsta dagarna.
Åh, vilken lättnad. trodde att ryze skulle vara ännu sämre nu. Kanske t.o.m. är värt att köpa honom nu. har bara typ mag pen, 110 flat mana och 5 mana regen som mage runor, ändå bra eller ska jag spara ihop till mana per level? btw orsaken till att jag har flat mana regen osv är att jag var lvl 20 när jag köpte, det är min första runsida.

8/0/2 i stats första gamet med ryze, han inte ens få tornet i vår lane innan de drog surrender. dock lite ovant att jag gör nästan all dmg med Q och ingen alls med spell flux, spell flux var ju grymt op förut
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-02-19 kl. 14:56.
2011-02-19, 14:59
  #5698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Jag fattar ärligt inte... hur fan tänkte riot när de skapade tryndamere? Han är alldeles för OP, jag menar FÖR op. Jag lirade en feedad offtank/dps mundo, fick 5st snabba kills i början osv. tryndamere låg på 0-3

I sitt lag har han två tanks, dom kan lätt hålla sin lane, tryndamere bara junglar, och junglar, och junglar, sen helt plötsligt kommer han och i princip onehittar en, han dog 6 gånger på ett relativt kort game och lyckades ändå bli level 18 innan någon annan i spelet blev 15. Man kan utan problem få ner honom, men sen har han 5 sekunder på sig att slå, och då han crittar 500 på sina slag så är man död på en extremt kort tid.

Alla som INTE tycker att tryndamere är OP kan gå och hänga sig- ärligt, det är världens sämsta champion.

Tänk er Annie fast med tryndameres ulti, hon skulle ändå vara sämre för hon kan inte fly lika jävla lätt, ett wallbugg som har en cd på drygt 1 sekund då horan crittar hela jävla tiden.

Lär dig att spela. Snälla.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Enligt min erfarenhet med Veigar så brukar det bli såhär mot Ashe.

1. Balefull strike(några gånger, 1-4)
2. Event horizon, dark matter, Balefullstrike, Ulti
3. Eventuell Flash för ytterligare en Balefull.

Har aldrig någonsin gått fel för mig mot en Ashe.

Mvh

Om en Ashe låter dig komma i närheten för att lägga en balefull strike utan att straffa dig för det är det en dålig Ashe. Ska vi börja diskutera på det sättet kan vi lika gärna säga att du ska nuka sönder Rammus, eftersom det är möjligt om någon suger getpung.
2011-02-19, 15:35
  #5699
Medlem
....Kommer du någonsin göra critical damage runes bättre? Även Tryndamere i ranked games osv e han lite värdelös..NÅn som vet nåt?
2011-02-19, 16:02
  #5700
Medlem
Artmanns avatar
Funderar på att köpa Udyr som nästa cham. Någon som erfarenhet av honom och några kommentarer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in