Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Teemo har en 2,5 sekunder lång blind. Heimerdinger har en 1,5-sekunder lång stun, och 3 sekunder blind. Om man bara räknar blind blir det 5,5 sekunder, om vi antar att Tryndamere inte har Cleanse, Quicksilver Stash eller Mercury's Treads. Vad som kanske är viktigare att notera är att du spelar Twisted Treeline. Tryndamere är mycket bättre där än i Summoner's Rift.
Generellt sätt tror jag folk antar att man syftar på Summoner's Rift, så om ni menar Twisted Treeline så får ni gärna skriva det. Själv kör jag nästan aldrig Twisted Treeline, så mina kunskaper om den är väldigt begränsande.
Visst Trynd är bättre på TT än vad han är på SR, dock är han fortfarande ingen bra pick på TT. Det är helt enkelt för enkelt att countra honom.
Både Mundo och Heimer är bra picks på TT, problemet här setup mässigt är Teemo. Han tillför helt enkelt ingenting mer än sin blind. Kan tycka att de borde ha det ganska lätt att hantera trynd med den setupen iaf.
Heimer stun/blind, Teemo blind, kite med Heimer turrets, Mundo cleavers och exhaust. Men att läsa av hans kommentar tidigare så är det inte setupen eller en champion som är problemet utan troligen bristen av erfarenhet.
Att en Trynd som blir ner låst och dödad 6 gånger early game ändå lyckas out farma och out levla hans mottstånd är sinnesjukt. Någonting har de gjort fel som han inte nämner i sin kommentar. Troligen lämnade de varje dragon, buffs och lizard till sina mottstandare. Samt att de antagligen inte tog till vara på sina möjligheter att pusha och avsluta matchen.
En del gissningar men det är vad det blir utan mer info.