2011-03-13, 21:27
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
wall of text... blalbllal.... Dsndss har grovt fel....blalblbal....

Brukar inte hålla med dig alltför ofta Sylian, men du har så rätt dem 2-3 sista sidorna.
Läste Dsndss inlägg tidigare idag och orkade verkligen inte svara på det, tack för att du gjorde det.
2011-03-13, 21:30
Medlem
Platonfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Trynda tycker jag är en ganska störig jävel, med sina flash, slows och odödlighet. Ett helt ok val av champ. Jax och yii däremot. Det kännsw som att det enda yii kan göra sent spel är att backdoora som en råtta och möter man en jax köper alla dmgdealers en sword of the divine vilket gör att jax måste stå och låta minions träffa honnom för att få nån stun.

quicksilver sach har funkar som en cleanse, du måste aktiver den. Fast skölden får du från en banshiee veil
Dude, Yi sent spel är ju gudomlig ibland. I många av spelen jag lirat så är Yi dödlig som fan. Snabb som en råtta och kan backdoora så jävla hårt ibland men i teamspel så får han ner vem som helst med den vanligaste builden. Dock är jag inte uppe på högre level ännu, bara level 20 på Us realms :P
2011-03-13, 21:47
Medlem
Citat:
text

Vi kan dra ett botgame sen så kan jag visa dig lite Tryndacritts och hur han fungerar, bara dra ett PM.

flaxberg: Lite kul att du körde en ranked match förut med Wickd och en tryndamere i ditt lag, hmmm...
Senast redigerad av Dsndss 2011-03-13 kl. 21:51.
2011-03-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Vi kan dra ett botgame sen så kan jag visa dig lite Tryndacritts och hur han fungerar, bara dra ett PM.

flaxberg: Lite kul att du körde en ranked match förut med Wickd och en tryndamere i ditt lag, hmmm...

Det är inget fel på trynda, bara att det finns andra AD gubbar som kan göra rollen bättre, och är bättre för laget, men trynda är ingen dålig champion. Under level 30 och i låg ELO är han riktigt bra
Tycker nog att man ska jungla med trynda om han ska spelas.
2011-03-13, 22:00
Medlem
Flashborns avatar
Jag lirar nästan bara Twitch, alla säger att han är dålig och liknande men jag lyckas ändå nästan alltid bära laget. Funderar på att testa Corki, har mött honom innan och hans harass är bortom löjlig.
Lirar även Eve rätt ofta, faktum är att jag bara gillar gubbar som får mycket kills och som gör att andra laget rage:ar.

Någon mer som lirar Twitch och tycker han är fet?

Mvh
2011-03-13, 22:06
Medlem
Platonfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Jag lirar nästan bara Twitch, alla säger att han är dålig och liknande men jag lyckas ändå nästan alltid bära laget. Funderar på att testa Corki, har mött honom innan och hans harass är bortom löjlig.
Lirar även Eve rätt ofta, faktum är att jag bara gillar gubbar som får mycket kills och som gör att andra laget rage:ar.

Någon mer som lirar Twitch och tycker han är fet?

Mvh
Om du vill lira någon som folk irriterar sig på ska du ju testa Trynda, hans skillwin genererar maximal rage från motståndarlaget. Alternativt Kennen ;D Har precis börjat lira henne och hon är grym både early, mide och late game. Fet burst

Jag försökte mig på Twitch men jag har aldrig gillat Stealth champsen
2011-03-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Det är inget fel på trynda, bara att det finns andra AD gubbar som kan göra rollen bättre, och är bättre för laget, men trynda är ingen dålig champion. Under level 30 och i låg ELO är han riktigt bra
Tycker nog att man ska jungla med trynda om han ska spelas.

Beror väl på vad man räknar som hög elo, kolla användaren Habicht på EU han ligger rankad på 1997 nu och har haft top på 2037 samt 143 trynda games (66%), kallar du det att vara dålig? I dont.

Jag spelar inte heller trynda speciellt ofta, bara när jag "känner" för det. Annars precis som du säger så finns det en uppsjö av bättre champions precis som det finns en lika stor mängd sämre champions.

Spelade mycket mera trynd förut men nu är han en sån som bara funkar för mig när jag känner för det.
2011-03-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platonfreak
Om du vill lira någon som folk irriterar sig på ska du ju testa Trynda, hans skillwin genererar maximal rage från motståndarlaget. Alternativt Kennen ;D Har precis börjat lira henne och hon är grym både early, mide och late game. Fet burst

är Kennen en tjej? :O visste jag inte

Twitch eller Eve är väl sånna champions som kan få folk att bli riktigt arga, iallafall under level 30 och på lägre ELO,

Citat:
Beror väl på vad man räknar som hög elo, kolla användaren Habicht på EU han ligger rankad på 1997 nu och har haft top på 2037 samt 143 trynda games (66%), kallar du det att vara dålig? I dont.

Det jag menade med att Trynda kan vara riktigt bra på low elo är att folk inte vet hur man ska kontra honom, och vet själv när man va sådär runt level 15 och tryndamere i andra laget låg på 27/1 och man tyckte att det var ett jävla skitspel för att trynda ägde allt och alla,

Vet en på US med cirka 2100 ELO som brukar jungla med trynda väldigt ofta i ranked så det är inget direkt fel på han
Senast redigerad av HeltVild 2011-03-13 kl. 22:16.
2011-03-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Brukar inte hålla med dig alltför ofta Sylian, men du har så rätt dem 2-3 sista sidorna.
Hah, ojdå. Det är bara att säga till om du inte håller med mig om saker, förutsatt att det gäller mer "objektiva" saker inte subjektiva som "Jag tycker Sion är rolig att spela" eller liknande. Kan vara nyttigt att få sina idéer ifrågasatta. I vissa fall tar det ett tag innan jag hinner se hur en nerf/buff har påverkat en karaktär, eller hur man kan bygga en karaktär på ett annat sätt så att den blir mycket starkare än tidigare. Vissa karaktärer överskattar jag troligen medan jag underskattar andra. De tre bästa karaktärerna i nuläget skulle jag nog säga är Shen, Janna och Ashe. Kan man spela dessa karaktärer väl kan man tillföra så mycket för laget. För min del är jag inte alls särskilt bra på Ashe, har någorlunda men inte jättebra koll på Janna (var ett tag sen sist) och har väl en ungefärlig koll på Shen. Shen är en av de få karaktärerna jag vågar spela när jag kör med mina high elo-friends, men jag är medveten om att det fortfarande finns mycket förbättringspotential, hehe.

Citat:
Inte någon vits. Att äga bots bevisar ingenting, de vet inte hur man kontrar Tryndamere. Tryndamere är inte heller värdelös, men han är väldigt betonad på late game och att fienderna inte kan kontra honom väl. Sen handlar det också om jämfört med andra, väldigt många andra karaktärer är bättre än Tryndamere. I mina ögon är det bara ett fåtal melee dps som är sämre än honom. Jag skulle nog säga att Jax och Master Yi är det. Tredje sämst av melee dps är inte så jättebra.

Citat:
Faktiskt, jag tror jag får kolla på matchen och se hur han spelar. Motståndarlaget hade Dr. Mundo och Master Yi, så helt optimala var inte de heller.

Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Under level 30 och i låg ELO är han riktigt bra
Jag minns när man var ungefär Summoner level 10 och mötte Tryndamere, det var lite läskigt faktiskt. Tror jag fortfarande körde Heal/Ghost då, haha. Å andra sidan så misslyckades de ibland med att aktivera ultin i tid, så... Han var mest farlig för att man inte visste hur man skulle kontra honom.
2011-03-13, 22:13
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att det är underhållande att de med liten erfarenhet och de som är låg elo på det här forumet håller med varandra, medan de som är mid-high elo och har mycket erfarenhet säger emot er. Vilka är det mer troligt att de har rätt? Baserat på vad du skriver kan jag inte säga att jag är förvånad att du är under 1000 elo, faktiskt.

Är väl bra att de gjorde spelet mer baserat på skicklighet eller mindre baserat på tur? Eller, bra för skickliga spelare i alla fall. Dåligt för mindre skickliga spelare.

Ta det lugnt
Vi behöver väl inte visa oss agressiva mot folk som ligger på lite lägre elo och vice versa?
Folk spelar olika. Folk har olika tur.
Vissa hamnar med bra folk och vissa hamnar med kasst folk upprepade gånger.

Sen att bara för att jag ligger lite lägre till för tillfället (vinner mer än jag förlorar nu) betyder det inte att jag har ingen sägan om spelets kärna.

Du måste fortfarande sätta dig in i mitt perspektiv och försöka ge en bättre insikt

Citat:
Jag har kommit fram till en faktor till att du förlorar så ofta: Dina val av items. Om du vill kan jag skicka ett privat meddelande med tips. Jag gissar på att du inte vill det, så det är fritt fram att fortsätta förlora om du vill.

Du kan gärna skicka pm, har inget emot att folk ger tips?
Jag kan inte sitta här och säga att jag kan allt om spelet verkligen inte, men således kan varken du.

Vi borde dra en match så kan vi skämta om varandras spelsätt om du nu föredrar det
2011-03-13, 22:13
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platonfreak

Njae i början av min karriär hade han nog varit rolig men de senaste games jag lirat har han bara blivit sprängd direkt.
Kennen verkar rätt rolig fast jag saknar ändå "lamer" abilityn t.ex. Eves ulti(heal vid kill) eller Karthus requiem.

Twitch är rolig för om man möter rätt i mitt så är det bara att låtsas recalla, stealtha in bakom och peppra ner champen till döds innan den kommer till sin turret, efter en bra early-game feed spelar oracle ingen roll, för han är OP.

Mvh
2011-03-13, 22:21
Medlem
Det jag ville visa dig Sylian med ett botgame var tryndas skada, om jag skulle säga till dig att jag har gjort 500k i skada under ett game skulle du knappast tro på mig men om jag istället visade dig hur mycket jag kan critta så kanske du skulle förstå mig bättre.

Jag tror helt enkelt att anledningen till varför du är lite anti-trynd är för att du inte spelat med honom tillräckligt mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in