2011-06-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.M
HoN nere, prövade på LoL. Herregud... Herregud säger jag bara.. Hur pallar ni LoLspelare lira LoL? VIDRIGT.

Haha noob!
2011-06-04, 18:33
Medlem
Har lirat ett par games nu, kanske inte är "vidrigt" men jag ogillar det för att det är så otroligt olikt HoN. Och jag har vunnit 2 utav 3 games utan problem, första gången jag lirar också lol LoL!
2011-06-04, 18:40
Bannlyst
Citat:
Har lirat ett par games nu, kanske inte är "vidrigt" men jag ogillar det för att det är så otroligt olikt HoN. Och jag har vunnit 2 utav 3 games utan problem, första gången jag lirar också lol LoL!

det är för att du matchas ihop med folk som inte heller har kört lol innan. Du har däremot försprång i och med att du spelat HoN.
2011-06-04, 18:56
Medlem
Citat:
Har lirat ett par games nu, kanske inte är "vidrigt" men jag ogillar det för att det är så otroligt olikt HoN.
Om du fortsätter att ge det en chans kanske du vänjer dig och börjar uppskatta skillnaderna. Eller så gör du inte det. För min del gillade jag inte LoL i början då jag tyckte HoN var bättre, men efter ett tag ändrade jag åsikt.
2011-06-04, 19:30
Bannlyst
Vilka items ska man satsa på om man vill spela amumu? Har sökt lite på google men det går inte att lita på mobafire guiderna.

Skulle även uppskatta lite tips på hur man spelar honom.
2011-06-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigtnamn200
Vilka items ska man satsa på om man vill spela amumu? Har sökt lite på google men det går inte att lita på mobafire guiderna.

Skulle även uppskatta lite tips på hur man spelar honom.

Aegis och boots ska du alltid skaffa. Sen BV mot magic-heavy och Sunfire Cape/Randuin's Omen mot AD-heavy. När det gäller tanks måste du alltid kolla på vad motståndarna har för typ av dmg.
Går det riktigt bra för laget kan du köpa lite AP också, typ Abyssal Scepter.
2011-06-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InStealth
Aegis och boots ska du alltid skaffa. Sen BV mot magic-heavy och Sunfire Cape/Randuin's Omen mot AD-heavy. När det gäller tanks måste du alltid kolla på vad motståndarna har för typ av dmg.

skit i aegis och kör på standard tank items.
2011-06-04, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InStealth

Har aldrig förstått varför man ska ha "dåliga" items när man kan köpa de bästa?

Menar t.ex. Aegis, det finns ju flera items som ger mer def?

någon får gärna förklara detta för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
skit i aegis och kör på standard tank items.

vilka är dessa items?
2011-06-04, 20:34
Medlem
Citat:
Menar t.ex. Aegis, det finns ju flera items som ger mer def?
Aegis, för 1925 gold, ger:
+270 Health
+78 Armor
+99 Magic Resistance
+40 Attack Damage

Låter rätt bra IMO. Räknar med totalt hur mycket auran kan ge för laget. It's not all about you.

Personligen tycker jag att Aegis passar bättre på support, dock. Men har man ingen support kan tanken eventuellt köpa en Aegis.
2011-06-04, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Aegis, för 1925 gold, ger:
+270 Health
+78 Armor
+99 Magic Resistance
+40 Attack Damage

Låter rätt bra IMO. Räknar med totalt hur mycket auran kan ge för laget. It's not all about you.

Personligen tycker jag att Aegis passar bättre på support, dock. Men har man ingen support kan tanken eventuellt köpa en Aegis.

holy shit, ursäkta mig..... denna sida : http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Aegis_of_the_Legion säger att statsen är:
Tier Advanced
Effects +270 Health
+18 Armor
+24 Magic Resistance
Aura UNIQUE: +12 Armor, +15 Magic Resist and +8 Attack Damage to nearby allied units. (1200 range [1])
Menu Defense > Armor
Defense > Health
Defense > Magic Resist
2011-06-04, 20:48
Medlem
Citat:
vilka är dessa items?

Sunfire, Omen, Force of nature, Banshee, Abyssal scepter, beroende på vilka du möter.
2011-06-04, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Sunfire, Omen, Force of nature, Banshee, Abyssal scepter, beroende på vilka du möter.

tackar.

Men om man nu möter ad champions som t.ex. warwick och tryndmere, ska man då byta ut bansheen mot t.ex. thorn mail?

champions som t.ex. ashe,teemo och xin - räknas dessa som ad eller ap?
Senast redigerad av Fyndigtnamn200 2011-06-04 kl. 21:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in