2011-02-02, 18:38
Medlem
Har lirat lite Shaco igår men efter att ha kört honom så slog det mig att jag inte har en aning om vad man ska bygga med honom? Är det AP man ska gå efter? Attackspeed?
2011-02-02, 19:17
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shantak
Har lirat lite Shaco igår men efter att ha kört honom så slog det mig att jag inte har en aning om vad man ska bygga med honom? Är det AP man ska gå efter? Attackspeed?

Nu har jag ungefär 10 games med shaco under bältet, så jag är inte speciellt insatt. Men han fick en nerf för ett tag sedan vilket gjorde att hans AP inte var riktigt lika hemsk längre så jag tror inte det är den bästa builden. AD är nog att rekommendera.

http://leaguecraft.com/strategies/guide/2358-daegen-s-guide-to-shaco-death-isn-t-funny.xhtml

Smått outdated men ändå bra läsning om man är helt fresh.
Senast redigerad av Jak@n 2011-02-02 kl. 19:19.
2011-02-02, 19:46
Medlem
hench12s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Nu har jag ungefär 10 games med shaco under bältet, så jag är inte speciellt insatt. Men han fick en nerf för ett tag sedan vilket gjorde att hans AP inte var riktigt lika hemsk längre så jag tror inte det är den bästa builden. AD är nog att rekommendera.

http://leaguecraft.com/strategies/guide/2358-daegen-s-guide-to-shaco-death-isn-t-funny.xhtml

Smått outdated men ändå bra läsning om man är helt fresh.
Det var AD som blev nerfad i patch ..97 som kom för att tag sedan, tror dock att AD är det mest kraftfulla ändå i teamfights, men AP shaco's Jitb är ju ändå för coolt för att inte testa. Kör på båda och välj den du tycker är roligast.
2011-02-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Vad rekomenderar du för items/build och tycker du det är värt att köpa saker som ger mindre CD?
köper nog aldrig mindre cd. har dock inte kört annie efter att nya bootsen kommit, de kan nog vara värda att köpa. Har inte direkt någon build, kör på magkänsla som med typ alla mages.
2011-02-02, 20:47
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:

Shaco är en av de svårare karaktärerna enligt mig. Alla kan ganka early game med sen springer de flesta runt som yra höns resten av gamet.

Skulle rekommendera att du kolla igenom Shaco Tutorial Part 1 och lite andra från samma person.
2011-02-02, 23:12
Medlem
Tycker ni att det är värt att unlocka Miss Fortune?
Jag spelar henne ganska bra.
2011-02-02, 23:15
Medlem
Kristofer.s avatar
Vad är neerfa?
2011-02-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dSA.
Tycker ni att det är värt att unlocka Miss Fortune?
Jag spelar henne ganska bra.

Om du tycker det är kul att spela med henne så unlocka, vem bryr sig hur det går så länge man har roligt.

Är väl det som är syftet med spelet, eller?
2011-02-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Vad rekomenderar du för items/build och tycker du det är värt att köpa saker som ger mindre CD?
Annie är den bästa champen i spelet imo (dock inte mot tanks, men det går faktiskt att döda dom med). Börja med att bygga dorans ring, sedan köper du boots och några hp pots (3) beroende på hur mycket pengar du har. Sedan går du över till Rod of Ages för att få lite survival, köp Catalyst the Protector så fort du bara kan och uppgradera till Sorcerer's Shoes då du inte behöver så mycket CD med Annie. Efter det så köper du Tear of the Goddess för att inte gå oom hela tiden och när det är gjort så köper du klart Rod of Ages och Archangel's Staff. Nu farmar du pengar till Rabadon's Deathcap för att få en jävla massa AP.
Nu bör du vara ganska långt in i gamet och beroende på hur du vill spela kan du välja mellan Zhonya's Hourglass, Void Staff (köper nästan aldrig denna dock), Rylai's Crystal Scepter, Deathfire Grasp (CD + Active) eller en till Archangel's Staff (inte rekommenderat dock). Tänk även på att du kan behöva bygga Banshee's Veil i vissa games och att du kan sälja ringen för att köpa något i slutet.
Här är builden du ska köra:
http://leaguecraft.com/masteries/1003400100000000000000000000013034030030301
Hoppas jag gjorde ett helt ok första inlägg här på FB och lycka till!
2011-02-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersfjanten
Börja med att bygga dorans ring[...]
Jag vet inte om jag håller med. Vore det inte bättre med Sapphire Crystal och två HP pots? Det innebär 300 mer hp early game, 100 mindre hp mid-late, samt att man får sin build snabbare. 15 mindre AP, men det borde inte göra någon större skillnad. 200 mer mana lär kompensera för minskad mana regen.
2011-02-03, 06:57
Medlem
nu är det så att vi är två st personer här som har lite svårt för att lägga till vänner på spelet LoL..
jag vet att man ska klicka längst ner i vänstra hörnet för att adda en vän med vi kan inte ens se den knappen?

snälla hjälp!
2011-02-03, 10:06
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Vad är neerfa?

Jargong för "försämra" kan man nog säga. När dom gör något lite sämre/svagare. Tex har dom nerfat Jannas sköld från 10 sekunder till endast 5 (tror jag det var).

Citat:
Ursprungligen postat av oscar1007
nu är det så att vi är två st personer här som har lite svårt för att lägga till vänner på spelet LoL..
jag vet att man ska klicka längst ner i vänstra hörnet för att adda en vän med vi kan inte ens se den knappen?

snälla hjälp!

Det finns ett litet plustecken i botten av friendlist, klicka på det och skriv sedan in namnet på den du vill lägga till, sen skicka!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in