2011-05-24, 14:40
Medlem
"Summoners can now setup multiple mastery pages in their Summoner Profile to select from during Champion Selection, up to a maximum of 10."

2011-05-24, 14:41
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Den bästa builden just nu på en ren AP TF är Sorcerer som boots, Rabadon's Deathcap och Lichbane, Om man blir mer feedad kan man även köpa Hourglass som är väldigt bra för att inte bli gankad och dö när man split pushar. Vissa börjar med Sheen tidigt vilket kan vara bra, ger lite mer max mana och mer AP, passiva på den är väldigt bra också. Efter det så skaffar man Rabadons och sedan Lichbane.

Full AP är väldigt bra eftersom att man får en riktig bra poke med sin Q som man även når väldigt långt med och behöver därför inte vara i riskzoonen allt för ofta. Med full AP så kan man plocka halv hp lätt på folk utan mycket hp och magic resist om man går fram och lägger röda + Q eller gula beroende på vad som behövs.

Full AP är också bra när man går på torn eftersom att lichbane ger en bra attack på tornet + att man kan använda "Pick a Card" för att ta skada på tornet.

Lichbane är väldigt bra eftersom att det ger lite MR, det ger lite mer max mana, det ger även move speed, AP och en riktigt bra passive.
det är så jag kör, tycker dock att man gör väldigt lite dmg med sina spells, kör med de item du sagt, och de spells du sagt. men kanske är för jag inte är riktigt bra med pick a card ännu
2011-05-24, 14:50
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
"Summoners can now setup multiple mastery pages in their Summoner Profile to select from during Champion Selection, up to a maximum of 10."

Kan dock inte hitta inställningen någonstans, eller är patchen inte släppt än?
2011-05-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Kan dock inte hitta inställningen någonstans, eller är patchen inte släppt än?
Den är inte släppt än, den släpps ikväll runt 8 på US vad jag vet. Eu vet jag inte tror det är imorgon eller något, spelar inte där så vet inte
2011-05-24, 15:17
Medlem
Är Bahnhofs laggproblem över nu? Har kört med Anonines proxy de senaste månaderna..
2011-05-24, 15:25
Medlem
RallyRallys avatar
Nån mer än jag som får nån konstig ljud bug?

Själva ljudet försvinner från min champion om den är på den över halvan av skärmen. Alltså attack, spells och taunt ljud tex.
Jävligt störande!
2011-05-24, 15:25
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis
Är Bahnhofs laggproblem över nu? Har kört med Anonines proxy de senaste månaderna..
Jasså, fungerar det bra eller? Har inte vågat spela eftersom jag förstör matchen för 9 andra, men förra veckan var det fortfarande pisslagg.
2011-05-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90

något av det bästa dom gjort
2011-05-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Jasså, fungerar det bra eller? Har inte vågat spela eftersom jag förstör matchen för 9 andra, men förra veckan var det fortfarande pisslagg.

Dom jag känner som har bahnhof kan spela helt utan lagg nu, testa gå in i ett custom game först och kolla, men det ska vara fixat.
2011-05-24, 16:14
Medlem
Fridaynights avatar
Tänkte börja duo-queua ranked med en polare i dagarna. Med tanke på det man hört & läst om low elo ranked blir man fan mörkrädd. För att försöka ha ngn hyffsad chans så tänkte vi köra jungle/solo-top (med mig som junglare).

Då är frågan vilken junglare som är bäst i låg elo? Har Olaf & Nocturne.

Tackar =)
2011-05-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Tänkte börja duo-queua ranked med en polare i dagarna. Med tanke på det man hört & läst om low elo ranked blir man fan mörkrädd. För att försöka ha ngn hyffsad chans så tänkte vi köra jungle/solo-top (med mig som junglare).

Då är frågan vilken junglare som är bäst i låg elo? Har Olaf & Nocturne.

Tackar =)
enligt egen erfarenhet så tycker jag Nocurne,master yi,amumu och nunu men det beror också på vad man är bra som. Alla svara olika på frågan, men de jag tycker funkar är de ovanstående samt rammus och shen för de kan taunta vilket kan underlätta. Men som sagt alla säger olika men vissa är bättre än andra. Brukar jungla karthus, funkar bra och väldigt simpelt
2011-05-24, 16:42
Medlem
Är nybörjare på detta spel. Först köper jag 3 health potions 2 faerie charms, philosopherstone, boots of speed, sorcerer shoes, en till philosopherstone, soulstealer och sedan vill jag köpa Rabadons deathcap men det går inte fast jag har råd? Det är grått eller vad man ska säga, alltså man kan ej köpa den. Fast jag kan köpa andra items som Banshees veil?

Skrev vad jag köper om det spelar någon roll.

p.s Kör med Veigar
Senast redigerad av BJ12 2011-05-24 kl. 17:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in