2011-02-18, 08:48
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
mm, ad sion är inte direkt en melee carry, snarare offtank som healar laget med sin ulti och tvingar på sig focus genom att critta som ett cpbarn.

Även denna roll finns det flera bättre kandidater till. Skulle ta en Malphite eller nasus före en AD Sion anyday.
2011-02-18, 08:49
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Hur bygger man en grym Nasus tank? Hittar bara massa tank/dps hybrider.
http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/nasus-the-tank-of-the-sands-big-update-17-02-36022

Den är högst ratad på mobafire
2011-02-18, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Mordikeiser är skitrolig och billig

skitrolig? oj du har inte spelat många champions med skill =)
2011-02-18, 08:51
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Mordikeiser är skitrolig och billig

Där ser man, smaken är som baken. Mordekeiser är enligt mig den absolut tråkigaste hjälten i spelet.
Ingen Dissable, ingen slow, ingen steriod, ingen taunt, nada. Allt han är är en Ult & Ignite kombo.

Alla är vi väll olika
2011-02-18, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Där ser man, smaken är som baken. Mordekeiser är enligt mig den absolut tråkigaste hjälten i spelet.
Ingen Dissable, ingen slow, ingen steriod, ingen taunt, nada. Allt han är är en Ult & Ignite kombo.

Alla är vi väll olika

Inte absolut tråkigaste. Och du tappade 3 skills som är oerhört viktiga med mord - om du väljer AP vilket resulterar i sjukt hög damage output
2011-02-18, 08:57
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
skitrolig? oj du har inte spelat många champions med skill =)
Jag jo? Började spela mest assasins, typ Shaco, Akali, Master Yi och slaktade som tusan, tycker dock att man måste ligga på minst plus minus noll för att man inte ska bli ett enkelt offer för tanks/offtanks.
Jag föredrar champions som Mordi, Dr.Mundo, Nasus osv. dvs. champions som har bra skada och inte dör så jätte lätt heller, jag menar att dö i lanefight med mordi är näst intill omöjligt. Och väldigt lätt att bli stark som tusan med han. Vad menar du med ditt inläg egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja

Alla är vi väll olika
Nja, han är grymt rolig att spela singel lane med, champions som fiddle eller liknande som brukar dominera sin lane speciellt i early game är ingen match emot mordikeiser pga. hans löjliga harass och omöjlig att harassa tillbaka.
2011-02-18, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Shen, Malphite, Cho'gath, Nasus. Man kan väll kalla Mordekaiser, Nunu, och Gragas tanks också

Morderkaiser är inte tank ..................................................
2011-02-18, 09:02
Medlem
Aspergers-syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Blablablabla
Nu blev det mycket text, men jag tror att det jag egentligen vill veta är; Hur i helvete dödar man ett lag med en BRA Malphite? , hatar hans jävla ultimate som dras i samband med någon annans så att halva laget dör innan man ens har landat.

Vi brukar alltid också ha en Malphite när vi spelar..satsa mycket på penetration items, och försök göra bakhåll på han Annars kan ni ju också börjar köra med en lite malle..och bara kopiera den andra mallens build
2011-02-18, 09:04
Bannlyst
Citat:
Jag jo? Började spela mest assasins, typ Shaco, Akali, Master Yi och slaktade som tusan, tycker dock att man måste ligga på minst plus minus noll för att man inte ska bli ett enkelt offer för tanks/offtanks.
Jag föredrar champions som Mordi, Dr.Mundo, Nasus osv. dvs. champions som har bra skada och inte dör så jätte lätt heller, jag menar att dö i lanefight med mordi är näst intill omöjligt. Och väldigt lätt att bli stark som tusan med han. Vad menar du med ditt inläg egentligen?

alla champions i fet stil är enligt mig recommended champions och enligt riot också tror jag

du förstår vilket ord på n jag vil
Senast redigerad av Advalorem 2011-02-18 kl. 10:03.
2011-02-18, 09:12
Medlem
Deedles avatar
Citat:
alla champions i fet stil är enligt mig recommended champions och enligt riot också tror jag
Jaha och?

Ska jag skriva in alla champions jag spelar för att få din respekt eller?
2011-02-18, 09:14
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad brukar ni köra för setups i normal där man inte har någon aning om vad motståndarna kommer köra och därför inte kan kontra?

Börjar bli trött på att möta samma "1/2 tanks, 1/2 bruisers och en carry" och verkligen bli roflstompade men tror att vi brukar köra en alldeles för squishy combo.

Senaste matchen där vi fick storspö t ex;

Jag djungel-Rammus
Teemo (JÄVLIGT bra Teemo dock, en av de karaktärer min kompis fokuserat på)
Support-Taric
Tristana
Morgana

vi mötte

Malphite (Roligt nog är det mest Malph som är problemet, tror inte jag vunnit en match på lääääääääääääääääänge där motståndaren har Malph.)
Vladimir
Renekton
Malzahar
Katarina

Det jag känner spontant är som sagt tidigare att vi är på TOK för squishy för att kunna klara av sådana setups.

Förutom bruiserna som oftast har mycket HP hade även Malz en hel del HP och vi kunde helt enkelt inte nuka ner dem förrens de flesta av oss var söndernukade av en Katarina som springer in och gör ultimate samt att Malphite sedan kommer med sin ultimate så att vi inte hinner stunna/taunta Katarina och folk är döda innan de ens har landat.

Jag försöker samtidigt påminna om defensiva items (En av polarna är GRYMT envis med att inte köpa defensiva items alls (Han "är för cool för det"), problemet med det är att han är den som alltid spelar den mjukaste av våra heroes (Tristana i exemplet.) så under den fina kata+malph-kombon så finns det inget han kan göra förutom att dö.
Jag blev dock rätt sur idag och sa åt på skarpen att han MÅSTE fixa defensiva items om vi ska komma någonstans mot bra lag så hoppas han fick sig en tankeställare.

Jag brukar vara den som "leder" så jag kanske kan få oss att ändra setup något.

Hur skulle denna setup se ut som man fokuserade på i random?

1 tank
2 bruisers (gärna en med CC såsom Renekton eller kanske en caster som har bra survivability t ex Morgana)
1 carry
1 valfri

Hur skulle det funka?
Nu låter jag som värsta nooben, vill inte ge det intrycket, jag har spelat i ett år men det känns som att vi behöver tips för att kunna besegra lagen i den ELO vi har lyckats klättra upp till, 4 squishies och en tank fungerar inte längre .

Nu blev det mycket text, men jag tror att det jag egentligen vill veta är; Hur i helvete dödar man ett lag med en BRA Malphite? , hatar hans jävla ultimate som dras i samband med någon annans så att halva laget dör innan man ens har landat.

Om man bortser från Renekton så har de enbart magic damage och även Renekton gör väll till viss del magic damage. En aegis på Taric samt en Banshes Veil var relativt tidigt skulle hjälpa er något enormt.

Erat team har några problem som jag kan se det. Först och främst Teemo, spelar ingen roll hur bra din polare är på att spela honom, Teemo är och kommer förbli en svag pick. Sen gissar jag även på att han spelar honom som AP vilket knappast gör honom mer nyttig för laget.

När man bygger ett team finns det några saker som man bör fokusera på:
#Se till att ha 1-2 Tanks
#1 Junglare
#1 Ranged AD carry
#1 AP carry
#1 Support
#1 CV
#Bra poke
#Mycket CC

Ser man till eran setup så tar jag för givet att ni har Trist mid, Morg solo top & Teemo taric bot. Byt ut Teemo tillför INGENTING till eran setup, ingenting alls. Deras setup suger dock totalt.
Alla deras picks förutom renekton behöver sololane för att vara användbar och de har tamigfaan ingen CC alls om man bortser från Malz ult.

Earlygame så är erat team så sjukt mycket bättre, det skulle jag dra fördel av. Se till att kontrollera spelet genom DRAGON och agresiva Rammus ganks.
Det ni sedan bör göra är att pusha tidigt för att dra som störst nytta av Rammus naturliga tanky ness, Taric heals & aura, Aegis och CC. Borde vara över snabbt.
Se bara till att kontrollera early i och med att alla era lanes och eran jungle är så sjukt mycket effektivare samt att deras team helt saknas CC.

Och som jag sagt tidigare, ta bort/kassta/gör er av med Teemo.

Hoppas det hjälper
2011-02-18, 09:17
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Inte absolut tråkigaste. Och du tappade 3 skills som är oerhört viktiga med mord - om du väljer AP vilket resulterar i sjukt hög damage output

Spelar ingen roll hur du bygger Morde så är det i vilket fall en dålig och tråkig cchampion. En one trick pony.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in