2011-02-03, 10:36
Medlem
Gtths avatar
Någon som har lust på ett parti morgon LoL? Skicka PM så kör vi. Ranked/Normal, 3v3, 5v5, allt går bra
2011-02-03, 11:42
Medlem
Kör både hon och lol och igår blev det smärtsamt uppenbart att LoL verkligen är ett enklare spel. Körde mot 2 heroes med rage. Dessa har alltså "oändligt" med mana, de behöver aldrig tänka på att de inte kommer kunna göra sin skill. De har en selfheal var, en som iaf gör bra med skada. Och sen har de en escape så de flyger bort. Detta är alltså heroes som gör bra skada, kan heala sig själv, kan fly lätt och har oändligt med resurser för att göra det. I hon så funkar inte detta då manan skulle ta slut samt att heroes inte kan göra allt detta samtidigt med oändligt med mana. LoL är kul men ibland blir man förvånad hur nerdummat det känns
2011-02-03, 12:00
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Kör både hon och lol och igår blev det smärtsamt uppenbart att LoL verkligen är ett enklare spel. Körde mot 2 heroes med rage. Dessa har alltså "oändligt" med mana, de behöver aldrig tänka på att de inte kommer kunna göra sin skill. De har en selfheal var, en som iaf gör bra med skada. Och sen har de en escape så de flyger bort. Detta är alltså heroes som gör bra skada, kan heala sig själv, kan fly lätt och har oändligt med resurser för att göra det. I hon så funkar inte detta då manan skulle ta slut samt att heroes inte kan göra allt detta samtidigt med oändligt med mana. LoL är kul men ibland blir man förvånad hur nerdummat det känns

De hjältar utan mana (rage?) har samtidigt mycket längre cooldowns på sina CD's än gemene manaanvändare (undantag finns.).

Jag är dock lite nyfiken på vilken hero som har både en heal, gör bra skada och kan fly snabbt.
Tryndamere? En väldigt dålig karaktär som kanske är den hero som kontras hårdast av två summoner abilities, han har visserligen det du nämner men han är inte särskilt bra förutom i low elo.

Katarina? Har ingen heal och behöver antingen minions eller vänliga hjältar i närheten för att kunna fly.

Garen? Har tål iofs mycket men hans skada är inte särskild imponerande och han har ingen heal.

LoL och HoN är två helt olika spel, LoL bygger inte på DotA (Nåja, förutom de absoluta grunderna.) som HoN gör då det är en exakt kopia och ska således inte jämföras med LoL som kör sin egen variant.

Visst, det är nerdummat om man jämför med HoN/DotA men då det är ett eget spel med så vilt skilda skillnader är det inte rättvist att jämföra de två emellan.

Jag brukar dra parallellen med Mario och Sonic, de är båda plattformspel som bygger från att ta sig från A till B och hoppa runt och undvika hinder och fiender men de är fortfarande inte ett dugg lika varandra.

I alla fall, jag gillar nya Renekton, hans skada är helt okej nu.
Dock är hans Q lika värdelös som alltid, så det blev ingen buff i hans early game-överlevnad ;/.

Karma är också skoj, måste bara lära mig att använda henne ordentligt, roligt med en offensiv support.
2011-02-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag vet inte om jag håller med. Vore det inte bättre med Sapphire Crystal och två HP pots? Det innebär 300 mer hp early game, 100 mindre hp mid-late, samt att man får sin build snabbare. 15 mindre AP, men det borde inte göra någon större skillnad. 200 mer mana lär kompensera för minskad mana regen.
Jag håller med dig, går nästan aldrig dorans, tycker inte att jag behöver manan när jag kör annie, dessutom har jag runor. Brukar alltid gå blå kristall först.
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Om du tycker det är kul att spela med henne så unlocka, vem bryr sig hur det går så länge man har roligt.

Är väl det som är syftet med spelet, eller?
Nja, kan ju också vara att bli bra och spela proffesionellt.
2011-02-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersfjanten
Annie är den bästa champen i spelet imo (dock inte mot tanks, men det går faktiskt att döda dom med). Börja med att bygga dorans ring, sedan köper du boots och några hp pots (3) beroende på hur mycket pengar du har. Sedan går du över till Rod of Ages för att få lite survival, köp Catalyst the Protector så fort du bara kan och uppgradera till Sorcerer's Shoes då du inte behöver så mycket CD med Annie. Efter det så köper du Tear of the Goddess för att inte gå oom hela tiden och när det är gjort så köper du klart Rod of Ages och Archangel's Staff. Nu farmar du pengar till Rabadon's Deathcap för att få en jävla massa AP.
Nu bör du vara ganska långt in i gamet och beroende på hur du vill spela kan du välja mellan Zhonya's Hourglass, Void Staff (köper nästan aldrig denna dock), Rylai's Crystal Scepter, Deathfire Grasp (CD + Active) eller en till Archangel's Staff (inte rekommenderat dock). Tänk även på att du kan behöva bygga Banshee's Veil i vissa games och att du kan sälja ringen för att köpa något i slutet.
Här är builden du ska köra:
http://leaguecraft.com/masteries/1003400100000000000000000000013034030030301
Hoppas jag gjorde ett helt ok första inlägg här på FB och lycka till!

Jag skulle inte alls rekommendera en archangels staff till annie. Tycker aldrig att jag har manaproblem med henne. I början kör jag alltid sapphire och 2 pots. Last hits med Q kostar ingen mana, så det är inget problem i början. Rod of ages kör jag först, sen deathcap. Därefter bygger jag olika beroende på gamet. (Köper givetvis skor också.. I princip alltid sorcerer shoes.)
2011-02-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Jargong för "försämra" kan man nog säga. När dom gör något lite sämre/svagare. Tex har dom nerfat Jannas sköld från 10 sekunder till endast 5 (tror jag det var).

Det finns ett litet plustecken i botten av friendlist, klicka på det och skriv sedan in namnet på den du vill lägga till, sen skicka!

det finns inget plusstecken :O
2011-02-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscar1007
det finns inget plusstecken :O
ta en screenshot och visa oss
2011-02-03, 16:00
Medlem
Deedles avatar
Vad vad Annie skadar 176 med en attack på level 3, lilla Shaco kan ju bara springa hem till basen med svansen mellan bena.
2011-02-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Vad vad Annie skadar 176 med en attack på level 3, lilla Shaco kan ju bara springa hem till basen med svansen mellan bena.
Shaco bör nog jungla.
2011-02-03, 16:53
Medlem
Bromaans avatar
Tjena!
Jag har tänkt att köpa en ny 6300 Hero men är lite avig angående vilken. Just nu står det mellan Ezrael och Malzahar. Vilken utav dom hade ni valt? Varför?

Tack på förhand!
2011-02-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromaan
Tjena!
Jag har tänkt att köpa en ny 6300 Hero men är lite avig angående vilken. Just nu står det mellan Ezrael och Malzahar. Vilken utav dom hade ni valt? Varför?
Får jag ta ett tredje alternativ?

Men om valet står mellan de två hade jag nog valt Malzahar. Vad vill du ha, en carry eller en mage? AD eller AP?
2011-02-03, 17:05
Medlem
Snes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromaan
Tjena!

Tack på förhand!

Om du vill ha burst mage så mal, vill du ha en ad champ (ja ez går att lira ad men efter dom senaste patcherna så är ad bäst.) så tar du ez

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in