Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Kör både hon och lol och igår blev det smärtsamt uppenbart att LoL verkligen är ett enklare spel. Körde mot 2 heroes med rage. Dessa har alltså "oändligt" med mana, de behöver aldrig tänka på att de inte kommer kunna göra sin skill. De har en selfheal var, en som iaf gör bra med skada. Och sen har de en escape så de flyger bort. Detta är alltså heroes som gör bra skada, kan heala sig själv, kan fly lätt och har oändligt med resurser för att göra det. I hon så funkar inte detta då manan skulle ta slut samt att heroes inte kan göra allt detta samtidigt med oändligt med mana. LoL är kul men ibland blir man förvånad hur nerdummat det känns
De hjältar utan mana (rage?) har samtidigt mycket längre cooldowns på sina CD's än gemene manaanvändare (undantag finns.).
Jag är dock lite nyfiken på vilken hero som har både en heal, gör bra skada och kan fly snabbt.
Tryndamere? En väldigt dålig karaktär som kanske är den hero som kontras hårdast av två summoner abilities, han har visserligen det du nämner men han är inte särskilt bra förutom i low elo.
Katarina? Har ingen heal och behöver antingen minions eller vänliga hjältar i närheten för att kunna fly.
Garen? Har tål iofs mycket men hans skada är inte särskild imponerande och han har ingen heal.
LoL och HoN är två helt olika spel, LoL bygger inte på DotA (Nåja, förutom de absoluta grunderna.) som HoN gör då det är en exakt kopia och ska således inte jämföras med LoL som kör sin egen variant.
Visst, det är nerdummat om man jämför med HoN/DotA men då det är ett eget spel med så vilt skilda skillnader är det inte rättvist att jämföra de två emellan.
Jag brukar dra parallellen med Mario och Sonic, de är båda plattformspel som bygger från att ta sig från A till B och hoppa runt och undvika hinder och fiender men de är fortfarande inte ett dugg lika varandra.
I alla fall, jag gillar nya Renekton, hans skada är helt okej nu.
Dock är hans Q lika värdelös som alltid, så det blev ingen buff i hans early game-överlevnad ;/.
Karma är också skoj, måste bara lära mig att använda henne ordentligt, roligt med en offensiv support.