2011-01-19, 22:15
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Precis, de har inte kört asien ännu men jag är rätt säker på att jag läst att de kommer göra det.
Btw, mer statistik: 100 000 bannade(antagligen temp-bannade) leavers med det nya straffsystemet.

Jo klart dem kommer ge ut LoL i asien, ja menar halva spelarbasen ligger ju nästan i asien så det vore ju dumt att skjuta sig själv i foten och inte publicera spelet där. Åh, alltid trevligt med sådan underbar statistik. Är så himla trött på leavers som ska förstöra spel för alla andra hela tiden.
2011-01-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Ett exempel, bravo. Också en av de få jag kunde tänka mig. Resten då, som väljer BG? Och Sorc boots sämre än BG? Är du dum på riktigt? Sorc boots ger magic penetration, finns få items som ger det i spelet till det priset dessutom.

Nästan alla som är i behov av Sorcerer boots har större använding för MT.

Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
BG ger 25% attack speed, finns massvis med items runt den prisklassen eller lite dyrare som ger bättre eller likvärdigt.

Men då har man ett par boots man inte har lika stor användning av som exempelvis extra dmg-item.
2011-01-19, 22:36
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot

Men då har man ett par boots man inte har lika stor användning av som exempelvis extra dmg-item.
japp mt ska det vara, kör alltid dessa på Taric
2011-01-19, 22:54
Medlem
Citat:
I många fall, ja, men ibland kan det hjälpa att vara mer offensiv.
2011-01-19, 22:56
Medlem
Citat:

Sa inte att man alltid ska ta sorc boots, jag sa att de är milsvidd bättre än vad berserker greaves någonsin kan hoppas på att vara. Merc threads är i 90% av fallen fortfarande de bättre skorna.
2011-01-19, 23:00
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Ah fast sen får man kubba eftersom man är oom eller har spellsen på cd. Roligare med feedad carry. Speciellt eftersom man kan köpa phantomer så att man blir supersnabb. Grymt roligt, man kan jaga ifatt och döda vemsomhelst och man kan springa ifrån vem som helst när man får lite hp. Blir spelet riktigt långt kan man ju t.o.m. sälja berserker greaves och sätta en phantom dancer där istället.

Har en Yi för just detta ändamål, slå snabbt och löpa utav bara fan!

Mvh
2011-01-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Han är inte så bra, enligt mig. Alldeles för beroende av item och att fienden inte har hard cc. Fast lyckas man farma ihop sina items och fienden inte har kontringar så kan man slakta rätt bra.

Joo tack jag märker det, han känns väldigt ojämn; ena matchen kan man dominera andra inte. Antar att det är så det är bara när det är random, känns inte som om jag vill spela med någon annan champion i alla fall, tycker alla andra verkar sega och sakna det där lilla extra.
2011-01-19, 23:57
Medlem
LXXVs avatar
så bersekers greaves är dåliga? så man ska inte ha dessa på Yi, Warwick eller Teemo? Vad ska man ha på dessa mercury eller?
2011-01-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
så man ska inte ha dessa på Yi, Warwick eller Teemo? Vad ska man ha på dessa mercury eller?
Jepp. Alla dessa tre riskerar att bli cc:ade, därför är Mercury väldigt bra. 25 Magic Resist kan hjälpa en hel del, också.
2011-01-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
så bersekers greaves är dåliga? så man ska inte ha dessa på Yi, Warwick eller Teemo? Vad ska man ha på dessa mercury eller?

Få se nu, 25% attackspeed, vilket är väldigt lite, och som dessutom skalar väldigt dåligt endgame (attackspeed alltså) jämfört med 25 magic resist och 35% CC reduction, det enda som går att köpa i spelet för det.

Weeeell, om man jämför det så är det väl rätt självklart vad man ska välja?
2011-01-20, 01:10
Medlem
Pontaans avatar
Citat:
Jo visst torndödar Heim var väl värst i League of Legends historia förutom möjligtvis Shaco och Jax för 2-3 år sedan. Man kunde ju gå och skita i en kvart och fortfarande farma mid sålänge man stog bredvid sina torn på den tiden. Själv led jag inte så värst mycket av Heim idag då jag inte spelade någon squishy men när hans målsökande tar 1/3 av mina squishys liv trots att han inte blivit feedad tycker jag det är lite väl. Hans lategame är ju helt sinnesjukt nu också vilket det inte var förut. Spelade en riktigt jämn match idag där Heim gjorde över 2000 i skada på en Garen med långt över 200 i både armor och mr. Visst kan man hoppa honom och slå ihjäl honom relativt fort men ingen kan väl tycka 2000 i skada under några sekunder är rimligt med en mage när offret har sinnesjuka mängder mr.

Tänk er spelare som är runt lvl 10-15, hur fan ska dom kunna kontra Heim? Finns säkert någon som är midlvl här som kan vittna om Heims idioti.

Jo Heimerdinger är förbannat dryg, spelade mid mot honom med Annie. Och han tog ju som sagt ganska mycket hp. Men det som är viktigt är att man samarbetar med sina lagkamrater om att alltid ganka Heim, då han är relativt lätt att ganka i min mening.
2011-01-20, 02:36
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Petitesser i en annat fall klockren argumentation är att detta påstående visserligen inte behöver vara sant. Man kan erbjuda gratis produkter trots att man är ett vinstdrivande företag.

Jag är medveten om det. Därav mitt val att tillägga "av denna sort"
Man spenderar inte tusentals timmar och ännu mer pengar för att erbjuda människor ett gratis onlinespel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in