2011-01-19, 15:27
  #4381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Inte ens i närheten av de fjärde mest spelade online spelet. Om ett par år så kommer det säkert ligga runt top 100 listan om det enbart fortsätter att öka som det gjort nu. Fast det beror ju helt och hållet på hur Riot gör i framtiden.
Mest spelade online just nu, då. Visst har säkert StarCraft haft mer spelare en gång i tiden, men många av dem har säkert spritt ut. Vad får dig att tro att LoL knappt ligger på topp 100?

Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Spelat i ca 2 dagar nu och köpte precis Tryndamere, ångrar mig lite men var det ett så dåligt köp? Och, någon som har tips på någon bra guide? Fanns ca 20 stycken att välja bland.
Han är inte så bra, enligt mig. Alldeles för beroende av item och att fienden inte har hard cc. Fast lyckas man farma ihop sina items och fienden inte har kontringar så kan man slakta rätt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av ILoveApplepie
Apprå på något helt annat, kollade patchnotes hur tror ni att patchen kommer förändra Tryndamere?
Han kommer troligen att få ett starkare early game men kommer att ha lite svårare att äga folk med Endless Rage. Samtidigt kan det vara vettigt med tanke på att Exhaust inte längre kontrar honom lika hårt som tidigare. Att få en starkare early game kan hjälpa en del också. Vi får se hur det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Dom nerfade min Eve
Min Veigar är orörd, väntade mig något i stil med "Balefull strike now gives 0,1 AP per kill instead of 1"
Veigar är indirekt nerfad, då priset på Deathcap ökade med 100 gold. Dessutom är Golem svårare att ta med Veigar nu. Men det är en indirekt nerf till väldigt många som körde Deathcap, och väldigt många som försöker ta Golem med magic damage. Evelynn blev nerfad för att hennes jungle är för stark. Riot tycker inte att Evelynn ska kunna jungla effektivt, då hon då bidrar med "anti-fun" för motståndarna, som mer eller mindre blir tvingade att stå vid tornet för att inte bli gankade av Evelynn.

Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
förresten vilka tier 3 runor är bäst för ability power? ability power per level eller ability power som inte ökas per level utan är konstant?
Per level för Glyphs, flat för Quints. Fast när det gäller quints är Magic penetration ofta mer effektivt. Flat HP är ju också nice. Annars är Flat Cooldown Reduction Glyphs nice, och även Flat Magic Resistance glyphs.
2011-01-19, 15:43
  #4382
Medlem
OneUps avatar
Är det någon mer än jag och min kompis som inte får igång klienten efter uppdateringen? Uppdateringen stannar på 90% och det blir bara "The launcher has experienced an error". Båda använder Win7 och omoddat LoL.

EDIT: Hittade lösningen:
- Go to C:\Riot Games\League of Legends\
- Open up your lol-cb3.game.version
- Find: <PerformCopy>1</PerformCopy>
<PerformDelete>0</PerformDelete>
- Change these to: <PerformCopy>0</PerformCopy>
<PerformDelete>1</PerformDelete>
__________________
Senast redigerad av OneUp 2011-01-19 kl. 15:52.
2011-01-19, 16:29
  #4383
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Mest spelade online just nu, då. Visst har säkert StarCraft haft mer spelare en gång i tiden, men många av dem har säkert spritt ut. Vad får dig att tro att LoL knappt ligger på topp 100?

Den enda statistik jag hittar angående League of Legends är när dom fick 1 miljon nerladdningar.

Men om vi tar det spel som är mest spelat online nu så tror jag nog LoL ligger i top 25 helt klart. Om dem fortsätter med denna markanta ökning så kommer nog LoL ligga top 10 inom 1-2 år. Fast det finns ju ingen statistik gällande hur många unika spelare de har. Tycks ju vara många som skapar smurfkonton när dom väl nått level 30 för att spöa folk som inte blivit det än. En gissning är väl att dem har runt 500k unika spelare. Men om jag fattat rätt så har dom inte brett ut sig till Asien än? Skulle väl troligtvis mena att dem får 500k spelare till enbart från Asien när dom väl gjort det.

Förresten varför så mycket hat emot Caitlyn? Förvisso kunde jag inte pröva henne innan nya patchen kom och hon vart buffad. Men jag tycker hon är riktigt rolig faktiskt. Lite som DotA's sniper men med en schysst Q som skalar otroligt väl samt hennes traps som är roliga att slänga ut. Visst hon bidrar inte direkt så mycket i en team fight förutom hennes auto attack och Q W, men hon har en grym early game och börjar bli sämre emot mid om hon inte farmat.
__________________
Senast redigerad av Tekoppar 2011-01-19 kl. 16:32.
2011-01-19, 16:30
  #4384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Det ser inte ut som om han gör så mycket skada? Jag är ute efter någon med sjuhelvetes massa critt och dmg, HP och armor skiter jag i.

Inte crit men en jäkla massa dmg kan du köra, har nämt det tidigare men börja med lantern, boots, triforce sen survival eller dmg beronde på vad du vill ha.

Dmg så går du Ghostblade, IE, madredz.

Survival/dmg Hexdrinker, atmas impaler, Frozen mallet.

Survial: Banshes veil, thornmail, ga eller Varmogs.

Om du går dmg har du överdriven dps/dmg vilket väldigt många underskattar.
2011-01-19, 16:39
  #4385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Jag har spelat ett game med honom men ja tycker inte han känns speciellt annorlunda. Det är ju lättare att pusha torn etc då man har ammo stacks så man kan smälla ut 2 stycken på en gång. Sen är ju ultin mysig i teamfights, men ändå, känns ganska samma/lika.

Anng hur ofarlig han blir tycker jag tvärtom, ja menar ja stackar ju ap och brukar köra en banshees veil/archangel som ända defensiva item. Det blir ett jäkla kaboom när man har 700 ap och smäller av granater och raketer samtidigt, men sen är det väll som med all ap att om det blir riktigt långdragna matcher börjar det scala åt andra hållet. Ad blir insane och ap faller bort lite. Håller man sig inom 40 minuter är det dock farligt att köra 1v1 mot heimer =)

Jag ångrar mig heim är op, speciellt med nya Zonyas. Jävla skithjälte.

Heim är inte rimlig någonstans, är man squishy är det kört iom hans sjuka farm.

Fy fan vad de här två veckorna kommer suga, speciellt för er som är under lvl 20.
__________________
Senast redigerad av Detandrakontot 2011-01-19 kl. 16:49.
2011-01-19, 18:23
  #4386
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Är det någon mer än jag och min kompis som inte får igång klienten efter uppdateringen? Uppdateringen stannar på 90% och det blir bara "The launcher has experienced an error". Båda använder Win7 och omoddat LoL.

EDIT: Hittade lösningen:
- Go to C:\Riot Games\League of Legends\
- Open up your lol-cb3.game.version
- Find: <PerformCopy>1</PerformCopy>
<PerformDelete>0</PerformDelete>
- Change these to: <PerformCopy>0</PerformCopy>
<PerformDelete>1</PerformDelete>
Meh, går ändå inte att spela. Kommer till slutet av champ select, spelet kommer upp men skärmen är helt svart. Måste stänga av processen. Nu går det inte att joina andra spel förrän det förra har avslutats. Går inte att ändra tillbaka i lol-cb3.game.version heller, den ser helt annorlunda ut nu. Ingen annan som har problem?
2011-01-19, 18:25
  #4387
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Jag ångrar mig heim är op, speciellt med nya Zonyas. Jävla skithjälte.

Heim är inte rimlig någonstans, är man squishy är det kört iom hans sjuka farm.

Fy fan vad de här två veckorna kommer suga, speciellt för er som är under lvl 20.
Heimer är inte op... kommer du inte ihåg när hans granat skadade byggnader? Spring inte in som en idiot när han kramar sina torn med hourglass bara
2011-01-19, 19:56
  #4388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Heimer är inte op... kommer du inte ihåg när hans granat skadade byggnader? Spring inte in som en idiot när han kramar sina torn med hourglass bara
Dessutom hade han tre turrets då. På den tiden var han väldigt dryg... Jag har inte sett någon Heimerdinger in game ännu, men av vad jag har läst är han bättre i teamfights nu, och kan ganka bättre. Det är positivt.
2011-01-19, 20:02
  #4389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Är det någon mer än jag och min kompis som inte får igång klienten efter uppdateringen? Uppdateringen stannar på 90% och det blir bara "The launcher has experienced an error". Båda använder Win7 och omoddat LoL.

EDIT: Hittade lösningen:
- Go to C:\Riot Games\League of Legends\
- Open up your lol-cb3.game.version
- Find: <PerformCopy>1</PerformCopy>
<PerformDelete>0</PerformDelete>
- Change these to: <PerformCopy>0</PerformCopy>
<PerformDelete>1</PerformDelete>
Haha, testade det där istället för att göra som jag brukar. Det enda det där gjorde var att få klienten att skita i att patcha, man kan starta men kan inte joina games eftersom att man har fel version. Dessutom kan jag inte ändra tillbaka det

Här är en lösning som fungerat flera gånger för mig förut:
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=102955



Angående heimer så tycker jag att han ska tas bort från spelet, oerhört tråkig char. Tycker att det förstör oavsett om han är i mitt lag eller i motståndarlaget. Och de nerfade eve för att spelet blir för passivt, tycker att spelet blir mycket mer passivt av heimer.


Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Meh, går ändå inte att spela. Kommer till slutet av champ select, spelet kommer upp men skärmen är helt svart. Måste stänga av processen. Nu går det inte att joina andra spel förrän det förra har avslutats. Går inte att ändra tillbaka i lol-cb3.game.version heller, den ser helt annorlunda ut nu. Ingen annan som har problem?
Har inte hittat något sätt att ändra tillbaka. blir nog till att installera om i värsta fall. Suger eftersom lol patchar sjukt sakta för mig, kommer säkert ta typ 10 timmar att installera om.



Btw: någon som vet ifall man kan ersätta felaktiva EU-filer med NA-filer? Isåfall kan jag lösa mitt problem såfort jag patchat klart NA (som kommer ta grymt lång tid tyvärr)


Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Den enda statistik jag hittar angående League of Legends är när dom fick 1 miljon nerladdningar.

Men om vi tar det spel som är mest spelat online nu så tror jag nog LoL ligger i top 25 helt klart. Om dem fortsätter med denna markanta ökning så kommer nog LoL ligga top 10 inom 1-2 år. Fast det finns ju ingen statistik gällande hur många unika spelare de har. Tycks ju vara många som skapar smurfkonton när dom väl nått level 30 för att spöa folk som inte blivit det än. En gissning är väl att dem har runt 500k unika spelare. Men om jag fattat rätt så har dom inte brett ut sig till Asien än? Skulle väl troligtvis mena att dem får 500k spelare till enbart från Asien när dom väl gjort det.

Förresten varför så mycket hat emot Caitlyn? Förvisso kunde jag inte pröva henne innan nya patchen kom och hon vart buffad. Men jag tycker hon är riktigt rolig faktiskt. Lite som DotA's sniper men med en schysst Q som skalar otroligt väl samt hennes traps som är roliga att slänga ut. Visst hon bidrar inte direkt så mycket i en team fight förutom hennes auto attack och Q W, men hon har en grym early game och börjar bli sämre emot mid om hon inte farmat.
Precis, de har inte kört asien ännu men jag är rätt säker på att jag läst att de kommer göra det.
Btw, mer statistik: 100 000 bannade(antagligen temp-bannade) leavers med det nya straffsystemet.
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-01-19 kl. 20:07.
2011-01-19, 20:11
  #4390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Absolut, men om man vill kunna slakta någon på 2 sekunder så är Veigar bäst, jävla nukekombo!!!
Han kan dessutom få hur mycket AP som helst!! WOOOOWW!!
.. min main.. host


Mvh
Ah fast sen får man kubba eftersom man är oom eller har spellsen på cd. Roligare med feedad carry. Speciellt eftersom man kan köpa phantomer så att man blir supersnabb. Grymt roligt, man kan jaga ifatt och döda vemsomhelst och man kan springa ifrån vem som helst när man får lite hp. Blir spelet riktigt långt kan man ju t.o.m. sälja berserker greaves och sätta en phantom dancer där istället.
2011-01-19, 20:17
  #4391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Blir spelet riktigt långt kan man ju t.o.m. sälja berserker greaves och sätta en phantom dancer där istället.
Berserker Greaves är mest bra för riktigt bra spelare, och riktigt dåliga spelare. De flesta tjänar mer på andra boots, som exempelvis Mercury Treads.
2011-01-19, 20:42
  #4392
Medlem
Berserker greaves är värdelösa, och den som köper dem ännu mer värdelös.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in