Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Spelat lite med Irelia nu, hon är helt ok ändå om man speccar AS/AP, kör med Lich Bane>Nashor's Tooth>Gunsoo>Zhonya (om jag hinner) och skadan blir riktigt trevlig.
Sen att ultimaten scalar mycket bättre med AP gör inte saken sämre.
Har inte mött en enda Irelia som inte varit usel än, kul att någon tycker hon är hyffsad iaf!
Har haft extremt skoj med Jax, en gammal favorit, nu efter patchen. Runor har jag röda dmg för extra skada i början och hp, gula dodge, blåa mr/lvl och quints flat health. Kör 0-21-9 där jag skiter helt i ardor under def, läste hur usel den var och finns mycket bättre längre upp i skillträdet. Är osäker på om det är bättre och köra nio i attack, archaic knowledge är väl ändå inte så bra? Dom första nio i def suger också visserligen men kan ta ghost där iaf plus lite mer mana och regen. Börjar med en null magic mantle för att snabbt få hexdrinker plus mr i början. Köper sedan i ordning: Hexdrinker-Ninja Boots-Rageblade-V.Scepter och sedan har jag köpt Banshees. Aldrig lirat en match som hållt på längre än så av de jag lirat.
Med extremt mycket mr på Jax är han en jävla maskin som är ostoppbar. Någon som har synpunkter på denna build? Något AD-item man kan köpa efter, eller innan, banshee? Funderar på Bloodthirster men 1850 är mycket pengar på slutet och kanske inte hinner stacka den till fullt. Kanske bara ska köpa pots istället för tillfälliga boosts.