2010-11-16, 23:37
Medlem
Haha ah.
Spelade ett par games med sion i morse men sen har jag bara spelat teemo.
Blir ett par matcher när man spelat hela dan

Kweli det kanske stämmer.
Men i normal games funkar det verkligen.
Har burit up hela laget med teemo i många matcher konstigt nog.

Senaste matchen behövde dom 4 pers och towerdiva för att få tag på mig
Jag ska nog ge den ett försök i ranked men jag håller mig annars till mina mains morgana / kassa / tf
Kassa verkar väldigt poppis ranked
2010-11-17, 00:55
Medlem
Nihennas avatar
Usch, verkar som att Irelia är riktigt vek , sett så fram emot henne sedan hennes första info i PC gamer för några månader sedan.

Hennes skada verkar riktigt dålig, kass ulti, squishy som fan och allt hon kan göra görs bättre av andra champs ;/.

Fan då Riot, om det var nån champion ni inte fick fucka upp så var det Irelia som ni hypat så mycket!
2010-11-17, 02:09
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivart
Afton

Jag har inte letat igenom alla sidor och undrar helt enkelt om någon här har en lösning på patchingproblemet?

Jag tycker mig har testat massor av förslag på diverse hemsidor men kan helt enkelt inte få bukt på problemet mer. Efter förra patchen så laddade jag helt enkelt ner en ny och fullpatchad version av spelet men det funkade ju inte längre än till nästa patch.

Tack på förhand
Jag hittade hjälp på lol-forat i nån guide som sa att man skulle ta bort en några testrader i en konfigfil. Funkade skitbra för mig iaf. Kan tyvärr inte länka nu för jag använder telefonen, men koll upp det på forumet!
2010-11-17, 11:03
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Usch, verkar som att Irelia är riktigt vek , sett så fram emot henne sedan hennes första info i PC gamer för några månader sedan.

Hennes skada verkar riktigt dålig, kass ulti, squishy som fan och allt hon kan göra görs bättre av andra champs ;/.

Fan då Riot, om det var nån champion ni inte fick fucka upp så var det Irelia som ni hypat så mycket!

Ja så jävla trist. Hade verkligen tänkt köpa henne och såg fram emot att få spela en ny soft melee dps. Men nu blir det att sätta sig in i någon annan istället. Hon verkar riktigt keff.
2010-11-17, 16:15
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Ja så jävla trist. Hade verkligen tänkt köpa henne och såg fram emot att få spela en ny soft melee dps. Men nu blir det att sätta sig in i någon annan istället. Hon verkar riktigt keff.
samma här, blir att köpa akali istället
2010-11-17, 16:27
Medlem
nedranss avatar
.. men hon har rätt tuffa animationer
2010-11-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Efter att ha vunnit 6 normal games på rad.. ja vad händer då.
2 games i rad med 2 leavers i vadera. bara en jäkla slöseri med tid.. börjar fundera om folk ip farmar såhär.
Dom står idle i spawn och kastar nån spell då och då.

Kollar man på vad för folk jag hamnade med så har alla typ 20 - 30 leaved games..
Nej, från och med nu blir det bara rankat
Vad för level är du? Gjorde ett nytt konto för nån vecka sedan och blev påmind om hur det är i low-matcher, det är leavers eller afk'ers i nästan varje game och att köra 3v4 eller liknande är knappast ovanligt. Händer dock rätt sällan på lvl 30 som tur är.
2010-11-17, 18:13
Medlem
Jag är lvl 30
2010-11-17, 23:35
Medlem
Nihennas avatar
Spelat lite med Irelia nu, hon är helt ok ändå om man speccar AS/AP, kör med Lich Bane>Nashor's Tooth>Gunsoo>Zhonya (om jag hinner) och skadan blir riktigt trevlig.
Sen att ultimaten scalar mycket bättre med AP gör inte saken sämre.
2010-11-18, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Spelat lite med Irelia nu, hon är helt ok ändå om man speccar AS/AP, kör med Lich Bane>Nashor's Tooth>Gunsoo>Zhonya (om jag hinner) och skadan blir riktigt trevlig.
Sen att ultimaten scalar mycket bättre med AP gör inte saken sämre.

Har inte mött en enda Irelia som inte varit usel än, kul att någon tycker hon är hyffsad iaf!

Har haft extremt skoj med Jax, en gammal favorit, nu efter patchen. Runor har jag röda dmg för extra skada i början och hp, gula dodge, blåa mr/lvl och quints flat health. Kör 0-21-9 där jag skiter helt i ardor under def, läste hur usel den var och finns mycket bättre längre upp i skillträdet. Är osäker på om det är bättre och köra nio i attack, archaic knowledge är väl ändå inte så bra? Dom första nio i def suger också visserligen men kan ta ghost där iaf plus lite mer mana och regen. Börjar med en null magic mantle för att snabbt få hexdrinker plus mr i början. Köper sedan i ordning: Hexdrinker-Ninja Boots-Rageblade-V.Scepter och sedan har jag köpt Banshees. Aldrig lirat en match som hållt på längre än så av de jag lirat.

Med extremt mycket mr på Jax är han en jävla maskin som är ostoppbar. Någon som har synpunkter på denna build? Något AD-item man kan köpa efter, eller innan, banshee? Funderar på Bloodthirster men 1850 är mycket pengar på slutet och kanske inte hinner stacka den till fullt. Kanske bara ska köpa pots istället för tillfälliga boosts.
2010-11-18, 01:59
Medlem
Tekoppars avatar
Har spelat detta härliga adrenalin framkallande spel i några veckor nu. Fick som tips av en kamrat att börja spela "Normal" efter att jag blivit level 10. Men tji, nu kommer problemet. Då jag är van att alla stannar på grund av att man spelade mot bottar. Så har det blivit enormt tråkigt att köra ett "Normal" game och få se att minst 1 person dra vareviga gång. Går det på något sätt att få fanskapen på någon slags lista så att X personer skickar dit han så blir fanskapet av med sitt konto eller något liknande straff.

Har även märkt att det är ett få tal personer i denna värld som innehar knappen ENTER på sina tangentbord, och undrar om det är lika dött i chatten när man även är uppe i 30 och kör? Blir ju lite tjatigt att behöva "styra" upp vareviga gång man har lirat (5 gånger i "Normal" ).

Sen undrar jag om ni har lite tips för att spela "tank" vilket jag alltid gillat och även insett att alla andra tycks hata. Fick precis råd med Amumu idag och tycker han är riktigt skön då han påminner lite om trädet från DotA. Skulle även vara kul att få spela med de stora pojkarna här på FB så om ni har lust att köra en omgång för kul skull så det bara att lägga till mig, nickar självklart Tekoppar.
2010-11-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Har spelat detta härliga adrenalin framkallande spel i några veckor nu. Fick som tips av en kamrat att börja spela "Normal" efter att jag blivit level 10. Men tji, nu kommer problemet. Då jag är van att alla stannar på grund av att man spelade mot bottar. Så har det blivit enormt tråkigt att köra ett "Normal" game och få se att minst 1 person dra vareviga gång. Går det på något sätt att få fanskapen på någon slags lista så att X personer skickar dit han så blir fanskapet av med sitt konto eller något liknande straff.

Japp du kan rapportera efter match om du klickar i report vid sidan av deras "avatar" eller vad man nu vill kalla det. Ha som vana att alltid rapportera då jag tror att de tar hänsyn till det.

Citat:
Har även märkt att det är ett få tal personer i denna värld som innehar knappen ENTER på sina tangentbord, och undrar om det är lika dött i chatten när man även är uppe i 30 och kör? Blir ju lite tjatigt att behöva "styra" upp vareviga gång man har lirat (5 gånger i "Normal" ).

Om du pratar om strategiska saker så är det aldrig tyst men casual snack är det väldigt olika från mathc till match.

Citat:
Sen undrar jag om ni har lite tips för att spela "tank" vilket jag alltid gillat och även insett att alla andra tycks hata. Fick precis råd med Amumu idag och tycker han är riktigt skön då han påminner lite om trädet från DotA. Skulle även vara kul att få spela med de stora pojkarna här på FB så om ni har lust att köra en omgång för kul skull så det bara att lägga till mig, nickar självklart Tekoppar.

Förstår inte varför så många tycker det är trist att spela tanks, finns många tanks och semi-tanks som röjjer ganska hårt, Ammumu är definitivt en av dem. Andra tanks du kan testa är väl Rammus och Shen och en semi-tank jag gillar väldigt mycket är Taric.

För guider mm så funkar www.leaguecraft.com ypperligt, det är mycket fruktbart att kolla igenom ett par sådana innan man spelar för lite tips och trix.

Hur fan pallade du lira till lvl 10 mot bots? Det är sinnesjukt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in