2011-01-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Berserker greaves är värdelösa, och den som köper dem ännu mer värdelös.
Nja, i vissa fall kan de vara värda, om man är riktigt bra, då. Typ i nivå med Elementz eller HotShotGG eller ZenonTheStoic. Vissa i den nivån är så bra på att positionera sig att de tjänar mer på Berserker's Greaves än Mercury Treads. Men för de flesta är MT bättre.
2011-01-19, 21:08
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Har inte hittat något sätt att ändra tillbaka. blir nog till att installera om i värsta fall. Suger eftersom lol patchar sjukt sakta för mig, kommer säkert ta typ 10 timmar att installera om.
Japp, blev att installera om. En halvtimme tog det typ.
2011-01-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Heimer är inte op... kommer du inte ihåg när hans granat skadade byggnader? Spring inte in som en idiot när han kramar sina torn med hourglass bara

Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Dessutom hade han tre turrets då. På den tiden var han väldigt dryg... Jag har inte sett någon Heimerdinger in game ännu, men av vad jag har läst är han bättre i teamfights nu, och kan ganka bättre. Det är positivt.

Jo visst torndödar Heim var väl värst i League of Legends historia förutom möjligtvis Shaco och Jax för 2-3 år sedan. Man kunde ju gå och skita i en kvart och fortfarande farma mid sålänge man stog bredvid sina torn på den tiden. Själv led jag inte så värst mycket av Heim idag då jag inte spelade någon squishy men när hans målsökande tar 1/3 av mina squishys liv trots att han inte blivit feedad tycker jag det är lite väl. Hans lategame är ju helt sinnesjukt nu också vilket det inte var förut. Spelade en riktigt jämn match idag där Heim gjorde över 2000 i skada på en Garen med långt över 200 i både armor och mr. Visst kan man hoppa honom och slå ihjäl honom relativt fort men ingen kan väl tycka 2000 i skada under några sekunder är rimligt med en mage när offret har sinnesjuka mängder mr.

Tänk er spelare som är runt lvl 10-15, hur fan ska dom kunna kontra Heim? Finns säkert någon som är midlvl här som kan vittna om Heims idioti.
2011-01-19, 21:21
Medlem
Citat:
Berserker greaves är värdelösa, och den som köper dem ännu mer värdelös.

I vissa situationer och i vissa builds är BG det bästa alternativet av boots. Inte för att jag brukar använda dom själv men har sett dom användas mycket effektivt.
2011-01-19, 21:24
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Dessutom hade han tre turrets då. På den tiden var han väldigt dryg... Jag har inte sett någon Heimerdinger in game ännu, men av vad jag har läst är han bättre i teamfights nu, och kan ganka bättre. Det är positivt.

Jag skulle velat vara aktiv på den tiden han hade 6 turrets, det lär ju ha varit helt löjligt. Nu är han dock riktigt fin, ammo-stacking är en klar förbättring! Tidigare fick man ju ploppa ut sina turrets beroende på vart man ville att teamfighten skulle uppstå och hålla sig där omkring. Nu har man ju oftast 2 stacks laddade så när det skiter sig slänger man ut dom, poppar sin ulti och går loss med raketer och bomber. Man känner sig inte lika låst vid sin "safe zone" i turretfortet längre.
2011-01-19, 21:28
Medlem
Citat:
Nja, i vissa fall kan de vara värda, om man är riktigt bra, då. Typ i nivå med Elementz eller HotShotGG eller ZenonTheStoic. Vissa i den nivån är så bra på att positionera sig att de tjänar mer på Berserker's Greaves än Mercury Treads. Men för de flesta är MT bättre.

Visst, Elementz, HotShotGG eller ZenonTheStoic gentemot totala idioter så är BG rätt hyffsat. Men samtidigt hade andra skor varit bättre mest troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
I vissa situationer och i vissa builds är BG det bästa alternativet av boots. Inte för att jag brukar använda dom själv men har sett dom användas mycket effektivt.

Visst, och jag har sett en Annie kötta lös med DPS build. Har inte med saken att göra.

Det finns alltid bättre boots än BG, i den absoluta majoriteten av fallen. Har svårt att se något tillfälle då inte merc, swiftness, mobility eller sorc boots är bättre.
2011-01-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Jag skulle velat vara aktiv på den tiden han hade 6 turrets, det lär ju ha varit helt löjligt. Nu är han dock riktigt fin, ammo-stacking är en klar förbättring! Tidigare fick man ju ploppa ut sina turrets beroende på vart man ville att teamfighten skulle uppstå och hålla sig där omkring. Nu har man ju oftast 2 stacks laddade så när det skiter sig slänger man ut dom, poppar sin ulti och går loss med raketer och bomber. Man känner sig inte lika låst vid sin "safe zone" i turretfortet längre.

Heimerdinger var, tro det eller ej, inte värst när han hade sex torn. Han var i sin prime innan den senaste stora nerfen.

Edit: Säker på att du inte spelade då? Var i mitten på 2010.
Senast redigerad av Detandrakontot 2011-01-19 kl. 21:42.
2011-01-19, 21:42
Medlem
Citat:
Det finns alltid bättre boots än BG, i den absoluta majoriteten av fallen. Har svårt att se något tillfälle då inte merc, swiftness, mobility eller sorc boots är bättre.

Finns en Olaf build där folk vittnar om att BG är fullständigt vital. Varför skulle det vara så orimligt att 25% attack speed kan vara de bästa bootsen? Hur kan tex andra boots vara bättre på Olaf? Ultin gör ju att han kan skita i cc, ghost eller yoummus tar hand om speed, kvar är då Ninja tabin och SB, två helt värdelösa skor på Olaf. Sorcerers Boots är ännu sämre än BG för fan.
2011-01-19, 22:04
Medlem
Deedles avatar
Fysatan vad man lackar då man ligger på 15-1-7 och har en säker vinst på g, så har dom patheon på sitt lag samt Shaco så Patheon gör ulti och Shaco buggar genom en vägg och ninjar sista tornet och vinner medan vi håller på att pusha -.-

Kan lägga till att man kunde soola hela laget då jag blev mäktigt feedad i början -.-

FUUCK.
2011-01-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Finns en Olaf build där folk vittnar om att BG är fullständigt vital. Varför skulle det vara så orimligt att 25% attack speed kan vara de bästa bootsen? Hur kan tex andra boots vara bättre på Olaf? Ultin gör ju att han kan skita i cc, ghost eller yoummus tar hand om speed, kvar är då Ninja tabin och SB, två helt värdelösa skor på Olaf. Sorcerers Boots är ännu sämre än BG för fan.

Ett exempel, bravo. Också en av de få jag kunde tänka mig. Resten då, som väljer BG? Och Sorc boots sämre än BG? Är du dum på riktigt? Sorc boots ger magic penetration, finns få items som ger det i spelet till det priset dessutom. BG ger 25% attack speed, finns massvis med items runt den prisklassen eller lite dyrare som ger bättre eller likvärdigt.
2011-01-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Kan lägga till att man kunde soola hela laget då jag blev mäktigt feedad i början -.-
Om det stämmer, varför hade ni inte kvar en eller två som stannade i basen och defendade? Att Pantheon ska backdoora är något man kan förvänta sig, i alla fall om tornen är nere.
2011-01-19, 22:15
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Fysatan vad man lackar då man ligger på 15-1-7 och har en säker vinst på g, så har dom patheon på sitt lag samt Shaco så Patheon gör ulti och Shaco buggar genom en vägg och ninjar sista tornet och vinner medan vi håller på att pusha -.-

FUUCK.
vem spelade du? Gjorde också en sådan sak med yi en gång Backdooring rules!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in