Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Ashe är och förblir den absolut bästa carrien i LoL. Slow som är sjuk, spammande regn av pilar som inte bara slowar utan gör hög skada, crit passive, gudomlig global initiator ulti som man kan spamma 1 gång i minuten. Lägger man till gratis clarity så börjar det nästan bli löjligt hur mycket mer utility hon har om man jämför med andra carries. Hawk eye är en riktigt bisarr skill förövrigt, totalt obalanserad enligt min mening.
Ashe är inte en "super"carry på samma sätt som de jag nämnde. Ashe kommer sällan att få triple, quadra eller pentakills, men en bra Ashe kan bidra med väldigt mycket. Hon pushar inte torn i närheten lika snabbt som många andra carries, hon gör heller inte samma damage, men hon är väldigt flexibel. Jag antar att du menar "clairvoyance" och inte "clarity". Ashe är ju också Tier 1 på Elementzs lista. Efter nerfen på många andra carries är det möjligt att Ashe blir number 1 carry. I vilket fall tilltalar hennes spelstil mig inte alltför mycket, jag är inte så mycket för poking.
Citat:
Så fort man har en Ashe i laget borde det vara brottsligt att inte låta henne gå mid, den enda som kan vara lite problematiskt att möta i mitten om man är ashe är kennen. 99% av fallen borde det dock gå bra. Clarityn och hennes globala utli, som är väldigt lätt att träna upp till att träffa bot och top med från mid, gör att hon äger alla andra carries vilken dag i veckan som helst.
Jag tycker att Ashe är överskattad mid. Hon behöver förvisso en del gold, men hon kan ju lana med en tank eller en carry och be dem att låta henne lasthitta. Ashe kan hålla mid rätt bra, men hennes chanser till en early kill upplever jag som låga, till skillnad från exempelvis Miss Fortune eller Annie.
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ni som talar så gott om Elementz tierlist, ni inser att den enbart gäller för max 30 spelare i världen, va? aka den absoluta toppen?
"Gäller för"? Den ger tips om vilka champions som fungerar bra i lag och vilka som fungerar mindre bra. Man får ju ta den med en nypa salt, men en Tier 1 lär ofta vara ett bättre val än en Tier 4 eller Hard to place on a team. Jag skulle nog säga att alla som är Tier 4 och Hard to place on a team i nuläget är suboptimala val. Jag använder mig främst av listan för att motargumentera mot att "X är OP" och liknande. Mordekaiser, Tier 3, är knappast OP. Ej heller Gragas, ej heller Malphite, ej heller Tryndamere, ej heller Garen. Tier 1 behöver för övrigt inte betyda OP, Ashe är knappast OP, men Ashe har skills som är nyttiga för laget.