2010-12-03, 00:01
  #3409
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
"Gäller för"? Den ger tips om vilka champions som fungerar bra i lag och vilka som fungerar mindre bra. Man får ju ta den med en nypa salt, men en Tier 1 lär ofta vara ett bättre val än en Tier 4 eller Hard to place on a team. Jag skulle nog säga att alla som är Tier 4 och Hard to place on a team i nuläget är suboptimala val. Jag använder mig främst av listan för att motargumentera mot att "X är OP" och liknande. Mordekaiser, Tier 3, är knappast OP. Ej heller Gragas, ej heller Malphite, ej heller Tryndamere, ej heller Garen. Tier 1 behöver för övrigt inte betyda OP, Ashe är knappast OP, men Ashe har skills som är nyttiga för laget.

som fungerar bra i lag som är i absolut högst ELO, ja, men nog om det.

Testade min gamla main Pantheon, äntligen gör hans HSS mer ont än en våt trasa, var en riktig fröjd att spela honom igen efter ett lååååååångt uppehåll.

Var i mitt mot tristana då vi inte hade någon bra ranged för mid samt att Panth e helt ok ändå i mitt.
Upp till level 3 satt jag bara o lasthittade med Spear Shot, sen på level tre hoppade jag på, HSS o sen spjut = boom, 60% hp borta och en rädd Tristana så jag får mobsen för mig själv <3.

Sen på level 4 när jag fick rank 2 gick hon ner snabbare än smör smälter i solen och därefter blev det roligt.
Fortfarande dålig skada late game om man inte feedas men majoriteten av de spel jag spelat tar oftast slut innan 40 min-gränsen.
2010-12-03, 03:06
  #3410
Medlem
pjalles avatar
Inte nog med att Pantheon blivit buffad, hans cirkel är ibland osynlig
2010-12-03, 10:04
  #3411
Medlem
Har inte kunnat uppdatera spelet på 3 dagar nu.
Går inte ansluta mot servern
Något som råkat ut för samma sak förut och kanske har en lösning på mitt problem?

mvh
2010-12-03, 20:22
  #3412
Medlem
Om man fyller alla röda runeslots med armor-pen, hur mycket extra dmg gör man då på ett ungefär när man slåss? (otroligt noobigt formulerat, men jag tror ni förstår)

Och en annan sak. Häromdagen upptäckte jag att om man går nära en grav som ligger ungefär vid den blåa buffen på den rosa sidan så kommer det fram ett spöke. Det står att spöket heter Urf eller något sånt, och att det är ett legendary monster. Det verkar dock inte vara möjligt att attackera den och den attackerar inte en, så vad finns den där för? :P
2010-12-03, 21:50
  #3413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Om man fyller alla röda runeslots med armor-pen, hur mycket extra dmg gör man då på ett ungefär när man slåss? (otroligt noobigt formulerat, men jag tror ni förstår)

Och en annan sak. Häromdagen upptäckte jag att om man går nära en grav som ligger ungefär vid den blåa buffen på den rosa sidan så kommer det fram ett spöke. Det står att spöket heter Urf eller något sånt, och att det är ett legendary monster. Det verkar dock inte vara möjligt att attackera den och den attackerar inte en, så vad finns den där för? :P

Som ett underbart skämt! Finns ett skin till Warwick som heter Urf the Manatee.
2010-12-03, 22:11
  #3414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Som ett underbart skämt! Finns ett skin till Warwick som heter Urf the Manatee.


Aah, har gjort lite research nu och det var faktiskt kul Hade varit skoj om Urf hade någon inverkan på gameplayet, men det verkar ju inte som det. Han attackerar Warwick med det skinet, men det skadar ingenting vad jag vet.
2010-12-03, 23:35
  #3415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Har inte kunnat uppdatera spelet på 3 dagar nu.
Går inte ansluta mot servern
Något som råkat ut för samma sak förut och kanske har en lösning på mitt problem?

mvh

avinstallera och installera om, jag hade nå fel på en uppdatering efter ominstallationen spelar jag igen.
2010-12-04, 06:52
  #3416
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Enligt Elementz är han på plats 21 i Tier List, vilket jag inte ser som OP, långt ifrån.

Eftersom du inte spelar ranked så begriper jag inte varför du envisas med att hänvisa till Elementz Draft Tier List? Elementz har inte släppt någon Tier lista ÖHT som går att använda sig av i Normal games, så om du skulle ta och sluta hänvisa till Elementz så skulle åtminstone jag ta dina inlägg på större allvar då du ändå verkar vara en spelare med någorlunda koll. F.ö. är Garen Tier 1 på plats 12 på Elementz Solo Queue lista.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ni som talar så gott om Elementz tierlist, ni inser att den enbart gäller för max 30 spelare i världen, va? aka den absoluta toppen?
Sen är det hans åsikt också och tyvärr har hans lista fått folk även i mer "normal" ELO att blint fylla den
"OMG DONT TAEK A TIER 4 CHAR OMG NOOB":..
Håller med, även om den givetvis gäller för ett antal mer än 30. Det finns fler än 30 top-elo-spelare i världen. Särskilt när man adderar EU+US. Men ja, hans draft tier lista är sjukt ointressant. Även Solo Queue listan är sjukt trött. Han är som jag tidigare påpekat bara en spelare, ingen gud. Visst, han är världsmästare och galet duktig, men inget allvetande orakel. F.ö. tror jag det enbart är Sylian i denna tråd som talat gott om Elementz.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Ashe är ju också Tier 1 på Elementzs lista.

Nej. Hon är Tier 2 och plats 32. Kolla igen mannen.


Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
"Gäller för"? Den ger tips om vilka champions som fungerar bra i lag och vilka som fungerar mindre bra. Man får ju ta den med en nypa salt, men en Tier 1 lär ofta vara ett bättre val än en Tier 4 eller Hard to place on a team. Jag skulle nog säga att alla som är Tier 4 och Hard to place on a team i nuläget är suboptimala val. Jag använder mig främst av listan för att motargumentera mot att "X är OP" och liknande. Mordekaiser, Tier 3, är knappast OP. Ej heller Gragas, ej heller Malphite, ej heller Tryndamere, ej heller Garen. Tier 1 behöver för övrigt inte betyda OP, Ashe är knappast OP, men Ashe har skills som är nyttiga för laget.

Morde är nr 1 på Tier 2. Om du nu måste argumentera utifrån Elementz lista så bör du väl ändå göra det korrekt, eller?
2010-12-04, 11:48
  #3417
Medlem
Darsans avatar
Godmiddag!

Om någon är sugen på att spela lite, lägg till "darsan" på uk. Har ni vent/ts blir det ännu trevligare
2010-12-04, 14:01
  #3418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Eftersom du inte spelar ranked så begriper jag inte varför du envisas med att hänvisa till Elementz Draft Tier List?
Eftersom den stämmer bäst överens med min bild av vilka karaktärer som fungerar bra och vilka som fungerar mindre bra i ett lag. Hans Draft utgår från hur bra de fyller sin roll i ett lag, medan hans Normal mer utgår från vilka som kan carrya bra. I vilket fall kör jag oftast Prearranged, vilket stämmer bättre överens med Draft än Solo Queue. Amumu är exempelvis Tier 3 i hans lista, Shen också, Galio också, även fast många är överens om att dessa karaktärer är de bästa tanksen. Rammus är Tier 1. I hans Draft-lista är Galio, Shen och Amumu Tier 1, medan Rammus är Tier 2. Det stämmer mycket mer överens med min bild av hur det är.

Citat:
F.ö. är Garen Tier 1 på plats 12 på Elementz Solo Queue lista.
Plats 12 borde väl betyda att han ändå inte är för stark? Eller menar du att det finns minst 12 karaktärer som är OP i spelet? Garen är onekligen en stark, balanserad Tier 2-karaktär. Ett bra val i många lägen, men det finns bättre tanks och det finns bättre dps. Han är en hybrid som ändå fungerar bra. Mordekaiser är också en hybrid som fungerar bra, därför han är Tier 2-3.

Citat:
Men ja, hans draft tier lista är sjukt ointressant. Även Solo Queue listan är sjukt trött. Han är som jag tidigare påpekat bara en spelare, ingen gud.
Kan vara bra att hänvisa till när folk säger "Ryze is OP" eller "Mordekaiser is OP" eller "Garen is OP" eller "Tryndamere is OP". Men givetvis är det bara en fingervisning. Jag skulle nog säga att de flesta Tier 1-3-karaktärer är bra val i många lägen, med några undantag (Heimerdinger t ex). Även de i Tier 4 kan, i vissa lägen, vara bättre än alternativen.

Citat:
Nej. Hon är Tier 2 och plats 32. Kolla igen mannen.
Tier 1, plats 6. På Draft, då. Draft stämmer bättre överens med 5 premade än Solo Queue gör, skulle jag nog säga.

Citat:
Morde är nr 1 på Tier 2. Om du nu måste argumentera utifrån Elementz lista så bör du väl ändå göra det korrekt, eller?
Varför skulle Solo Queue vara mer korrekt? Jag kör ju mest arranged, alltså borde Draft Mode vara mer korrekt, då man där pratar med laget och bestämmer vilka man tar.
2010-12-04, 16:07
  #3419
Medlem
Istället för att titta på massa listor som någon annan har satt ihop så kan man ju titta när man själv spelar vilka champs som är starka. Till exempel så ser man ju en Mordekaiser i varje game och han lyckas oftast bra, verkar inte kräva så mycket skill och har jävligt lätt att farma. Släng in sjuka aoe-nukes och en ogenomtränglig sköld så har vi en för bra champion.
2010-12-04, 16:51
  #3420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Istället för att titta på massa listor som någon annan har satt ihop så kan man ju titta när man själv spelar vilka champs som är starka. Till exempel så ser man ju en Mordekaiser i varje game och han lyckas oftast bra, verkar inte kräva så mycket skill och har jävligt lätt att farma. Släng in sjuka aoe-nukes och en ogenomtränglig sköld så har vi en för bra champion.
Problemet är att låg-ELO spelare inte ser samma saker som hög-ELO och att de kan bli ägda av strategier som bara fungerar mot dem, mer eller mindre. Evelynn och Tryndamere kanske äger folk i log-ELO, men i högre ELO så blir det svårare. De hög-ELO jag känner verkar inte tycka att Mordekaiser är OP. Jag litar mer på dem än på någon jag inte känner som verkar tycka att han är OP för att han gör mycket skada.

Ja, Mordekaiser gör mycket skada, jag har själv spelat honom några gånger. Gör han mer skada än Anivia, Annie, Miss Fortune eller Kog'Maw? Tveksamt. Han tål mer, dock, vilket gör att han hamnar i facket tank dps. Tank dps är rätt populärt just nu, vilket kanske gör att tank dps verkar bättre än vad det egentligen är. Vad man bör göra är att försöka undvika Mordekaiser och attackera hans vänner. Har han inte köpt Rylai's eller Frozen Mallet eller Randuin's eller har Lizard Buff så har han ingen cc, ingen alls.

Jag kan gå igenom dina påståenden, ett för ett: Har han lätt att farma? Ja, generellt sätt har han det. Det innebär att han kan få rätt bra med gold, vilket de flesta Mordekaisers använder för att köpa mer defensiva items. I vissa fall även Sunfire, cooldown reducition och AP, förvisso. Men Mordekaiser är inte den enda som har lätt att farma, det gör honom inte OP. Är han lättspelad? De flesta karaktärer är mer eller mindre lättspelade, eller svårspelade. För en bra spelare så gör det inte så stor skillnad. Jag kan spela många karaktärer som anses vara svårspelade, det betyder inte att karaktären är dåligt. Och tvärtom, är karaktären lättspelad behöver inte det betyda att den är bra.

Brukar han lyckas bra? Det beror på vem som kör honom. Jag brukar se ungefär hälften hälften, typ.

Sjuka AoE-nukes? Eh? Visst gör han rätt bra skada, men sjuka? Sett Annie/Veigar/Anivia eller någon annan nuker? Mordekaiser kan göra rätt bra skada, visst, men om han inte kunde det hade han varit värdelös. Man väljer Mordekaiser för att man vill ha en tank som kan göra skada. Nerfar man hans skada så kan man ju lika gärna ta Amumu, Shen eller någon annan tank som faktiskt tankar bättre. Mordekaiser gör skada och tankar en del, men han är inte mästare på något av dem. Han är en hybrid.

Ogenomtränglig sköld? Max är 630 på hög level, vilket han förvisso kan fylla upp igen. Men i vilket fall hoppas jag att du inte fokuserar Mordekaiser först i en strid. Döda icke-tanksen först, sen kan ni ta Mordekaiser. 3 mot en bör ta ner honom rätt snabbt, om han inte är jättefeedad då. Mordekaiser är bra, han är en stabil Tier 3, kanske till och med Tier 2, men han är inte för bra. Han är inte i samma klass som tank som Shen, Amumu eller Rammus, och han är inte i samma klass i dps som de flesta bra dps-karaktärerna. Han är en hybrid, och han sköter sin roll bra.

Angående laning phase, alltså, om han pushar för hårt så lämnar han ju ryggen öppen för junglers. Pushar han för löst får han ingen sköld och blir öppen för harass. Han kan vara väldigt svår att döda early game, men det gör honom inte OP. Pantheon, Sona och andra har ett bättre early game, skulle jag säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in