2011-01-07, 01:54
Medlem
Nihennas avatar
Testade precis jungle-Eve 3-4 matcher, riktigt skoj och fick mycket bra k/d-ratio på alla.

Ang. revive så kändes det rätt meningslöst så förstår fortfarande inte varför den är "nödvändig"; visst den är nice att ta sig tillbaka snabbt som fan i team fights med mer HP, men med t ex flash/exhaust/cleanse istället hade jag inte dött överhuvudtaget.

Eve har ju också en riktigt trevlig passive som fungerar jättebra mot att jungla med (Eller är det bara mot minions och inte creeps?) och tog knappast mer skada än en annan jungler, skulle isåfall vara avsaknad av life steal men jag kunde iallafall göra min "vanliga" jungelrotation som vanligt utan problem.

I alla fall, sjukt skoj att jungla med henne, motståndarna grät öppet i /all efter att jag gankade de några gånger; "FU I owned Anivia so hard and then Eve comes from nowhere, same story EVERY time! -_-" t ex.
2011-01-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Testade precis jungle-Eve 3-4 matcher, riktigt skoj och fick mycket bra k/d-ratio på alla.

Ang. revive så kändes det rätt meningslöst så förstår fortfarande inte varför den är "nödvändig"; visst den är nice att ta sig tillbaka snabbt som fan i team fights med mer HP, men med t ex flash/exhaust/cleanse istället hade jag inte dött överhuvudtaget.

Eve har ju också en riktigt trevlig passive som fungerar jättebra mot att jungla med (Eller är det bara mot minions och inte creeps?) och tog knappast mer skada än en annan jungler, skulle isåfall vara avsaknad av life steal men jag kunde iallafall göra min "vanliga" jungelrotation som vanligt utan problem.

I alla fall, sjukt skoj att jungla med henne, motståndarna grät öppet i /all efter att jag gankade de några gånger; "FU I owned Anivia so hard and then Eve comes from nowhere, same story EVERY time! -_-" t ex.

Försöker komma på en lika snabb jungling utan revive, eftersom många har börjat countra med att direkt springa till de olika buffarna. Är man inte där så snor de helt enkelt buffen.
2011-01-07, 13:11
Medlem
Kristofer.s avatar
Vilken är bästa allround champion atm?
2011-01-07, 14:26
Medlem
Gustaf018s avatar
Udyr!
2011-01-07, 15:04
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Vilken är bästa allround champion atm?

Xin Zhao funkar också bra som lite allround. Jungler, laner, off-tank och dps.
2011-01-07, 15:24
Medlem
Har inte spelat på några månader, håller på att patcha skiten just nu. Är Mordekaiser fortfarande op?
2011-01-07, 15:30
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Har inte spelat på några månader, håller på att patcha skiten just nu. Är Mordekaiser fortfarande op?

Han har gjorts om ganska mycket tror jag, har inte spelat honom sen patchen han "fixades". Hittar inte patchnotes nu heller, men en grej jag minns nerfades var hans passive.
2011-01-07, 18:11
Medlem
LaFayettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFayette
Hej.

Jag har i helgen laddat ner LOL.
Nu är det så att jag behöver lite tips av er hardcore grabbar.
Jag föl för Dr.Mundo och undrar hur man spelar med honom på bästa sättet.
Några tips?

Tack på för hand.

Tack för alla svar. Jag har upptäckt hur jävla svårt det är att lira LOL, finns det några grund tips man ska tänka på?
2011-01-07, 18:49
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Citat:
Tack för alla svar. Jag har upptäckt hur jävla svårt det är att lira LOL, finns det några grund tips man ska tänka på?

Var inte för offensiv och bli inte för defensiv. Harassa din fiende så inte han/hon harassar dig, försök hålla din farm uppe, anpassa build efter motståndare.

Egentligen handlar det bara om att spela mycket så kommer sånt där med tiden.
2011-01-07, 18:54
Medlem
Citat:

Teamwork är allting. Blir någon gankad eller om du tror någon ska bli gankad så drar du dit DIRR. Springer en polare däremot in i eller chasear en fiende in i deras lag så hjälper du inte till utan räddar ditt eget skinn (med undantag för att hela erat lag är på plats och någon initierar teamfight).

Spelar du mid så måste du hålla koll på top och bot. Pushar fienden på bot/top så ställer du dig i deras buske vid vattnet och ambushar samtidigt som dina lanepartners hoppar på fienden. (Obs du måste först pusha till deras torn i mid helst, men jag sätter early ganks > mid tornet)

Junglar en i fiendelaget så måste ni få upp XP block på solo-lanern på top/bot genom att INTE attackera creepsen i onödan, alltså BARA lasthitta.

Junglar DU så SKA du warda åtminstone vid draken och så måste du hela tiden hålla koll top/mid/bot ifall fienden pushar, för då ska du vara på plats där för att ganka med dina teammates.

Glöm inte bort att harrassa så mycket du bara kan på champs som inte har massa HP reg så ni eventuellt får det lättare att ganka.
2011-01-07, 21:07
Medlem
Randomones avatar
Har problem
Kan inte spela, jag kommer in i gamet men när jag valt hero och allt e klart och det ska börja ladda blir det svart och det kommer upp ett nytt fönster där det står: Client/server version mism(atched)
Client version 1.0.0.107 [PUBLIC]
Server version 1.0.0.108 [PUBLIC]
vafan ska jag göra? :O
2011-01-07, 21:14
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Håll dig till ditt lag för det mesta.

Om ingen av fiendehjältarna syns på minimapen är det nog dags att backa.

Var inte för feg om du är tank, var inte för modig om du är DPS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in