2010-09-29, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Jag har spelat ca 50 matcher med MF nu och då testat både AD och AP. Jag föredrar utan tvekan AP alla dagar i veckan. Late game gör Make It Rain ~7-800 skada, och med CDR-runor och blå buff kan jag spamma den typ var 8e sekund. Lägg till att den är AOE och dessutom slowar så kan man förstå att jag är en otroligt jobbig jävel att möta. Rylais på det så slowar den som fan. Har inte sett någon champion som farmar lika bra, dödar en hel wave med en MIR.

När man kör AP får man dessutom använda MF's snabbhet till fullo, eftersom jag springer fram och lägger MIR och sen backar tillbaka. Det resulterar dessutom i att jag väldigt sällan dör, oftast minst ggr i laget.

Kör 9/0/21 med MPen och CDR masteries. Runor: blå CDR, röd APen (bra early game samt att man ibland måste autoattacka också), gul MP5/level, quits Flat HP.

Build i runda slängar: dorian's ring, rod of ages, haunting guise, sorcerers boots, rylai's crystal scepter, archangel's staff, zhonya's ring (byter ut mot dorian's ring).

Skiter i rod of ages om jag inte får den innan 25min. Men det är väldigt sällan.
Med denna build slutar jag på ca 3,5k HP vilket är jävligt bra för en carry.

Mitt jobb som AP MF är inte primärt att gå fram och kötta loss. Jag rör mig fram och tillbaka och skapar oreda hos motståndarlaget. Varje gång jag släpper en MIR måste dom skingra sig, vilket skapar förvirring och öppnar upp för mina medspelare att göra ett move. Jag brukar sluta på 2-3X fler assist än kills vilket är precis vad jag är ute efter.

Amumus ulti på hela laget och sen AP Miss Fortunes ulti på det är bland det läskigaste jag varit med om i spelet
2010-09-29, 15:43
Medlem
Jahlexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Bara jag som tycker dom borde släppa en champ som typ är någon form av summoner? Eller det kanske inte passar in i det här spelets koncept och spelstil? Annars borde dom väll ha en nu tycker man. Någon som kan typ offra egna minions så dom blir till skeletbågskyttar etc, trolla fram "skuggor" som följer med en, öppna portaler som det strömmar ur små irreterande slembollar ur etc etc. Det skulle ju va askul. Man kanske skulle ha en cap på typ 5-6 minions och skillsen cirkulerade helt kring dessa. Hoppas den där nya champen med kråkan blir en typ av pet-summoner.

Den champion suggestionen som ligger i topp i tråden "[Collection] Champion Suggestion Collection" på den officiella hemsidan är ju just en summoner. Länk till honom finns här; http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1941 Låter som en bra idé tycker jag.
2010-09-29, 16:38
Medlem
pjalles avatar
http://www.youtube.com/watch?v=33J9d8uBMng

Mötte en Ryze som var untargetable, blev osynlig helt random, ena sekunden var han bot lane andra sekunden var han top lane 2 meter från mig, höll på så i en hel timme. Vi pushade mid och Ryze var vid förstatornet top lane, 3 sek senare fick han triple kill SEN hamnade han bredvid oss. Hans magier kom flera sekunder efter vi dött.

Det fula var att alla i vårt lag såg det hända, men ingen i fiendelaget såg det.

Det kan inte ha varit lagg för det fixade sig när vi startade om spelet.

Vi förlorade tack vare detta Rätt lätt att pusha när man inte kan countra en Ryze alls

Och nej han hade inte teleport.
2010-09-29, 18:56
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
http://www.youtube.com/watch?v=33J9d8uBMng

Mötte en Ryze som var untargetable, blev osynlig helt random, ena sekunden var han bot lane andra sekunden var han top lane 2 meter från mig, höll på så i en hel timme. Vi pushade mid och Ryze var vid förstatornet top lane, 3 sek senare fick han triple kill SEN hamnade han bredvid oss. Hans magier kom flera sekunder efter vi dött.

Det fula var att alla i vårt lag såg det hända, men ingen i fiendelaget såg det.

Det kan inte ha varit lagg för det fixade sig när vi startade om spelet.

Vi förlorade tack vare detta Rätt lätt att pusha när man inte kan countra en Ryze alls

Och nej han hade inte teleport.

Undrar om vi spelade tillsammans den matchen? Annars har exakt samma sak hänt mig med just Ryze. Han teleporterade sig precis så som du beskriver. Antagligen kanske det är samma kille som gjort så i flera matcher. Hoppas han blir bannad fort som fan!
2010-09-29, 21:42
Bannlyst
ny bugg -

Om du har ett skin t. ex Sanguine Garen, väljer det skinnet och BYTER med "trade" så du får t. ex Shaco som champion.

När du då kommer in i gamet har du skin från Shaco, jag fick Mad Hatter Shaco ^^
2010-09-29, 22:29
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Undrar om vi spelade tillsammans den matchen? Annars har exakt samma sak hänt mig med just Ryze. Han teleporterade sig precis så som du beskriver. Antagligen kanske det är samma kille som gjort så i flera matcher. Hoppas han blir bannad fort som fan!
Det är en synk-bugg fick jag som respons på forumet. Det löste sig när jag startade om spelet.
2010-09-29, 23:18
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Det är en synk-bugg fick jag som respons på forumet. Det löste sig när jag startade om spelet.

Märkligt att alla i laget ser samma sak då :/
2010-09-30, 10:15
Medlem
flaxbergs avatar
!!!
Hahah, vann precis ett 56 min game.
Jag och en kompis båda vi har runt 1600 rating, dock har vi gått + typ 300 på 2-3 dagar så vi brukar så möta folk med 100-200 mer rating än oss. Och i denna match fick vi möta Zylor, Reefa, I Am A Feeder och debutant yvan + någon random. Alla dessa personer hade + 1800 rating. I början av gamet trodde vi de var vanliga scrubs, men efter halva så märkte vi att de spelade sjukt bra för att vara i solo q. Vi vann tillslut dock tack vare att de försökte ta baron, vi lyckades ninja baron och acea dem..
Fick 34+ rating teehee !
Ville bara dela med mig, känndes så bra att vinna det gamet!
2010-09-30, 13:05
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Märkligt att alla i laget ser samma sak då :/
Ja vårt lag hamnade ur synk med deras Ryze men deras lag var i synk
2010-09-30, 18:23
Medlem
skulle vara bra om man fick lite språk specefika servrar när man köar solo orkar inte med mer mongon som vägrar skriva på engelska, ingen kommunikation överhuvudtaget. Satt i ett game nu där både några i motståndarlaget och i mitt lag satt och skrev på franska i /all HELA GAMET
2010-09-30, 21:54
Medlem
Spazzmaticuss avatar
1000+ in IP!
Aw yeah!
2010-09-30, 22:20
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmpff
skulle vara bra om man fick lite språk specefika servrar när man köar solo orkar inte med mer mongon som vägrar skriva på engelska, ingen kommunikation överhuvudtaget. Satt i ett game nu där både några i motståndarlaget och i mitt lag satt och skrev på franska i /all HELA GAMET

Det där med att folk inte kommunicerar är verkligen kasst. Oftast är det det som gör att man förlorar om man möter någorlunda jämnt motstånd också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in