2010-08-23, 21:43
  #1849
Medlem
Jak@ns avatar
Kan komma på många fördelar med att det inte finns ett denysystem. Den som dom flesta dock kan relatera till och anse som positiv är:

- Ingen focus på deny = mer focus på att fightas med sina motståndre i lane. Att sitta och försöka pricka denys drar ju ner tempot avsevärt och det tillåter inte alls en lika agressiv spelstil. Det är väl det många gillar med lol? Att det bryter ut fights lite överallt i dom tidiga levlarna och tillåter ett väldigt agressivt spelande då fokus ligger på just det, att döda dom - inte dina egna minions.

Sen kan man ju diskutera i åratal om det ges mer utrymme och marginaler att blir "riktigt duktig" då man får fler element att bemästra som andra kanske inte blir lika duktiga på. Men då får man fråga sig vad som är roligast, eller snarare vad som blir roligast. Vad det är värt att prioritera och vilken typ av spel man vill skapa/spela. Personligen föredrar jag LoL över HoN just för att jag tycker dom lägger sin fokus på rätt saker. Att ta bort denys gör så himla mycket för spelet i relation till vad man förlorar.
2010-08-24, 00:08
  #1850
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaShMaN
Varför inte? Skaffar man den tidigt så gör det laneandet så mycket lättare plus att du får en skön hp reg som första item. Spirit visage är bra för ultin kan jag tänka mig, men mycket
hellre 300+ mana och hp vid lvl
och en massa ability power samt yttligare hp och mana.

nu tänker väll du ändå mer på catalyst of the protector än philosophers stone?
2010-08-24, 00:11
  #1851
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Han var väl ganska duktig på att dela ut skit själv

Varför ska folk alltid envisas med att köpa Mylady på alla ranged phys dps hjältar?
för att folk tycker/tror att 40 atk speed och 15 lifesteal är bra + att den har en värdelös passive...
2010-08-24, 00:44
  #1852
Medlem
pjalles avatar
Att inte kunna denya är också bra, helt omöjligt i DotA om man var melee och mötte en skillad range gubbe som denyade alla creeps.
2010-08-24, 10:15
  #1853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalogen
Införskaffade mig WW idag, han steker ju verkligen motståndet Riktigt rolig hero också Men som du sa så var det svårare på högre level, men det var mest för att man blir gangbangad utav en massa ;/
Med level menade jag här faktiskt Summoner Level. Warwick är väldigt bra mot nya spelare, men när folk börjar få lite mer erfarenhet blir Warwick sämre. Det är väldigt få över Summoner level 20 som spelar Warwick, och de som gör det är sällan bland de bästa i sitt lag.

Citat:
Ursprungligen postat av HaShMaN
Min favorit tank är helt klart Singed, har en vän som verkligen kan spela honom och brukar få 2-5 lane-kills mycket tidigt, även på ranked games.
Singed är dock ingen "pure" tank, andra tanks gör tank-jobbet bättre. Han har väldigt dålig crowd control, exempelvis. Men Singed är knappast en dålig karaktär, men det kan vara bra att ha i åtanke att han endast är halvtank, om ens det.

Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Köp aldrig, ALDRIG, Philosophers stone. Philosophers stone och Malady är nog de två sämsta items i spelet.
Ja, det finns klart bättre items än dessa två. När jag ser att någon köper Malady tänker jag att denna person troligen inte är jättebra. Det verkar stämma i ungefär 90% av fallen.

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Att inte kunna denya är också bra, helt omöjligt i DotA om man var melee och mötte en skillad range gubbe som denyade alla creeps.
Jag håller med. Melee är redan rätt så svaga, varför göra dem ännu svagare? Denies segar dessutom ner spelet, det blir mer fokus på att se till att motståndaren får mindre gold och xp än att se till att man själv får gold. Dessutom kan man harassa motståndaren mer om man inte behöver bry sig om denies.
2010-08-24, 12:16
  #1854
Medlem
HaShMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
nu tänker väll du ändå mer på catalyst of the protector än philosophers stone?

Jo, men du sade att man skulle skaffa spirit visage istället för rod of ages, men i min mening är det bättre med philosophers och sedan catalyst. Blev kanske lite rörigt men läs om det så fattar du säkert hur jag menade.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylian

Singed är dock ingen "pure" tank, andra tanks gör tank-jobbet bättre. Han har väldigt dålig crowd control, exempelvis. Men Singed är knappast en dålig karaktär, men det kan vara bra att ha i åtanke att han endast är halvtank, om ens det.


Nej, det har du rätt i, men med rätt build kan han faktiskt tanka ganska bra, om han får folk att jaga honom tex. Han är också grym på att towerdivea på både låg och hög lvl och detta gör han bättre än någon annan karaktär.
2010-08-24, 13:01
  #1855
Bannlyst
Vad tror ni om den nya championen (Urgot)?

Lite tråkigt att det är en till tank tycker jag. Skulle gärna velat se en ranged physical damage champion till.
2010-08-24, 13:32
  #1856
Medlem
FlushFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Vad tror ni om den nya championen (Urgot)?

Lite tråkigt att det är en till tank tycker jag. Skulle gärna velat se en ranged physical damage champion till.

Hans passive och hans ult verkar ju onekligen bra, riktigt anti-carry.

Kan dock redan se framför mig noobsen som använder hans ult på t ex Galio eller amumu och drar in dom mitt i sitt eget lag
2010-08-24, 13:42
  #1857
Bannlyst
Här är spotlighten från Phreak http://www.youtube.com/watch?v=1bQtJZW1x08

Verkar lagom balanserad...... som vanligt.
2010-08-24, 13:51
  #1858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Här är spotlighten från Phreak http://www.youtube.com/watch?v=1bQtJZW1x08

Verkar lagom balanserad...... som vanligt.

OP OPOPOPOPOPOPOP
2010-08-24, 14:02
  #1859
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Verkar lagom balanserad...... som vanligt.

Dock verkar motståndet ungefär lika bra som bottarna i spelet... Dock kommer hans ulti vara ett helvete för alla ranges heros.
2010-08-24, 14:02
  #1860
Bannlyst
Nä han är väl inte känd för att göra videos i "pro" matcher. Men det ändrar ju inte skadan eller funktionen av abilities.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in