2011-03-28, 13:11
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmann
Är det allmänt accpepterat att backdoora i lol?

Mer accepterat än HoN och LoL iallaflal, herreJÄVLAR vad sura de blir där, blivit mordhotad två gånger pga det i HoN .

Kan vi försöka ha en trevligare ton i tråden, förresten?
Inte trevligt någonstans att kalla varandra "jävla noob som verkligen inte bör spela, pinsamt", här ger jag användaren Sylian och delvis Askaninja (även om du också var lite väl elitistisk i början av sitt besök här men blivit bättre på det ), bra spelare som samtidigt inte spyr ut sig smörja över hur "dåliga folk är".

I alla fall, yay, nådde precis min högsta ranked rating, 1582, rätt nöjd med det då jag ändå spelar det på en rätt casual nivå.

Bara jag dock eller "ska det vara så" att folk fortfarande springer runt och feedar som as vid denna rating? Hade en Evelynn igår som i slutet hade 2/19/5... Tyckte jag slapp dem mellan 14-1500 men nu verkar de ha kommit tillbaka smått
2011-03-28, 13:14
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Jag backdoorar aldrig, kommer från en dota bakgrund så backdooring är inte accepterat av mig

Med samma logik skulle jag ju kunna navända map och speedhack.

Nu är jag lite nyfiken på hur du jämnställer rent fusk med en legitim taktik som tekniskt sett inte ger ett övertag likt att se alla i kartan, klarar du av att tanka ett torn i 10-15 sekunder eller vad det nu tar förtjänar man att även kunna döda det, är min mening.
2011-03-28, 13:15
Bannlyst
Citat:
Jag backdoorar aldrig, kommer från en dota bakgrund så backdooring är inte accepterat av mig

Med samma logik skulle jag ju kunna navända map och speedhack.

Det är en helt annan sak att använda fusk för att få övertag, att backdoora är en bra taktik, om dom har 5st som tex pushar mid så går man och tar ner torn på någon annan lane medans dom är upptagna, inget fel eller dåligt med det.
2011-03-28, 13:18
Medlem
Citat:
Är det allmänt accpepterat att backdoora i lol?
Självklart. Att säga något annat är ju som att säga att spelet går ut på att bara pusha lanes så hårt man kan utan att tänka. Använder mig ofta utav distraktioner, låter laget stå 4v5 vid nåt torn och slowplaya så springer jag och drar ett torn eller inhib.
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Är det hädelse att köra rammus på lane eller? Tycker han verkar vara en jävligt kapabel tank oberoende av sina jungling skills. Inte som amumu direkt.
Han är mycket bra i lane med rätt partner. Körde duo arranged normal förut, polarn körde trynd och jag rammus. Detta var efter ändraningen så att trynd börjar med 10% crit. Fyfan vad najs det var, jag drog en taunt så stod trynd och autoattackade. vi gav till dem kuk. Har man en bättre junglare och en lane där rammus kan gå så är det ok att gå lane imo, om det var den bästa tanken du kunde picka.
2011-03-28, 13:19
Medlem
nedranss avatar
nästa patch ska dom väl buffa obevakade torn, tror dock det var mer riktat mot minions än backdoor's
2011-03-28, 13:20
Medlem
Artmanns avatar
Min syn ligger kvar från dota där att backdoora är att "abuse a game weakness" vilket inte är tillåtet.
2011-03-28, 13:26
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Min syn ligger kvar från dota där att backdoora är att "abuse a game weakness" vilket inte är tillåtet.
finns ju olika syn på vad backdoor är
ser många games då dom står 5st och trycker mot vårt torn där det är 2 pers medans en av oss trycker motsatt lane och tar ett torn på grund av att dom ödslar tid.. givetvis får man ju höra "nice backdoor" direkt efter

en yi eller tf som droppar ner en tom lane och tar 2 torn tycker jag kan vara irriterande och oförtjänt
2011-03-28, 14:25
Medlem
Besviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Spelade nyss ett 8.0.7 med garen på rankat , (900r) , håller på uppåt men det tar fan tid asså

Hade 17 stacks med brutalisk och typ 7 med levi D

Varför kör du med levi? Man behöver inte satsa på hp som Garen. Garen är ju bara en support som man ska skaffa så mycket resist med som möjligt.

Har fan aldrig gått något vidare när jag kört Garen med HP.
2011-03-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhherit
Hur ser eran "win/loss ratio" ut?
Ungefär 50 mer wins än losses i Normal.

Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Jag har aldrig gett Mordekaiser någon ärlig chans. Men provade honom nu först i normal ett 10-tal matcher och sedan 3 matcher i ranked. Och jag gillar honom. Hamnade 2 ggr i top 1vs2 lane och dominerade fullständigt. Han passar verkligen min spelstil och när du kan bygga honom AP/Tank så gör du helt okej skada + du överlever länge. Ultin vänder teamfights.
Att möta 1 vs 2 med Mordekaiser mot svaga lanare är idealet. Men hur ofta gör man det? Vet inte på vilken nivå du spelar (1400 ranked säger mig inte så mycket), men när jag kör har motståndarlaget väldigt ofta en junglare. Om man då pushar på så riskerar man att bli gankad hårt. Och Mordekaiser saknar escape skills. Jag har nog aldrig sett Mordekaiser pickad eller bannad i en high elo stream. Han kräver, mer eller mindre, att motståndarna är dåliga. Är de det kan han äga, är de inte det blir han ägd.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
så när blev shaco bra för laget?
Har han inte alltid varit det? Om man kan spela honom rätt, då. Han är inte idealpick, men kan man spela honom kan han tillföra saker. Osäkerhet i laning, bra backdooring, pushar torn rätt bra, plockar ner fiender med låg hp, etc. Inte jättestark i nuläget, men inte jättesvag heller. Att tanky dps fortfarande är populärt skadar Shaco en del, faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Sen finns jag inte ens på Lolbase så inte så lönt att försöka kolla upp mig där... haha
Hur kan du inte finnas där? Någon borde väl ha laddat upp ett game där du var med någon gång?

Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Är det hädelse att köra rammus på lane eller? Tycker han verkar vara en jävligt kapabel tank oberoende av sina jungling skills. Inte som amumu direkt.
Han kan ju taunta, men annars lär han inte tillföra så mycket på en lane. Men taunten kan hjälpa rätt bra. Tornet blir svårt att ta ner och taunten gör så att junglern får lättare att ganka. Speciellt bra om de andra i lanen är melee.

Citat:
Fast utvecklarna har sagt att det är en legitim teknik. De har gjort så att tornen tål mer när den som attackerar inte har några creeps, samt att tornen har 20% armor penetration, så det blir svårare att backdoora. Men det är ändå legitimt. Varför skulle det inte vara det? Tekniskt sett finns inte ens backdooring i LoL, det de flesta kallar backdooring är egentligen creep skipping. Alltså att attackera ett torn, inhibitor eller Nexus utan att ha creepsen med sig.

Så kör du Pantheon eller Twisted Fate så är det helt tillåtet att teleportera till fiendens inhibitor och döda den medan de är och pushar bot. Varför skulle det inte vara tillåtet?

Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Spelade nyss ett 8.0.7 med garen på rankat , (900r) , håller på uppåt men det tar fan tid asså

Hade 17 stacks med brutalisk och typ 7 med levi D
Antar att du menar Sword of the Occult. I vilket fall så tycker jag inte att du ska köpa stack items med Garen. Stack items är bara värda med karaktärer som bör undvika att dö. Som melee får du finna dig i att du dör då och då, speciellt som tanky melee. Sen är de sällan effektiva. Leviathan är inte alls bra i de flesta fall. Speciellt inte på Garen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Inte trevligt någonstans att kalla varandra "jävla noob som verkligen inte bör spela, pinsamt", här ger jag användaren Sylian och delvis Askaninja (även om du också var lite väl elitistisk i början av sitt besök här men blivit bättre på det ), bra spelare som samtidigt inte spyr ut sig smörja över hur "dåliga folk är".
Haha, tack tack, men jag är inte alltid helt nöjd med mina lagkamrater. Randoms kan vara lite... random, så att säga. Men jag flamar dem inte för det, inte mer än saker i stil med "Why did you go through the jungle when I said Nidalee was there?" och liknande. Sen kanske jag muttrar lite över randoms med mina lagkamrater över Mumble/Skype, hehe. Men inte så farligt. Jag flamar inte. Är mest onödigt, kan göra dem arga och få dem att leava. Sen brukar jag försöka att vara 3-5 prearranged, annars lär jag inte spela alls.

Citat:
I alla fall, yay, nådde precis min högsta ranked rating, 1582, rätt nöjd med det då jag ändå spelar det på en rätt casual nivå.
Nice! Solo eller prearranged?
2011-03-28, 14:47
Medlem
Citat:

är inte den riktiga "backdooren" ursprungligen att man tog ner dotas motsvarighet till inhibitor utan att ta ner alla torn först?
2011-03-28, 14:47
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Sona är en bra champion men hennes problem är att det finns andra supports som är mycket bättre än henne. Hennes största problem är att hon till skillnad från janna/taric behöver farm och den farmen kommer hon då att ta ifrån någon annan i laget.
Spela hennes i mid suger på så många sätt att jag inte alls kommer att kommentera det vidare.
Att plocka clarity tycker jag ocksåp suger något brutalt, en bort kasstad summoner. Det inne bär attdu antingen inte kommer ha CV eller flash. CV vinner games och utan flash kommer en sona dö kontinuerligt.
Och på vilket sätt skulle twitch och eve vara en counter mot sona!?

En bra championpå många sätt men hon har vissa problem. Jag gillar henne personligen väldigt mycket men ditt sätt att spela henne på låter helt off.

Ja det suger fett av många anledningar att spela henne mid, dock är det kul när man gör det och pwnar nissen på andra sidan som trode att du va en free kill.

Nog om mid.

Nope med clarity kan jag hålla 2 champions i en lane till lvl 8 utan några problem eller större uppehåll från healing lr dmg, vi kan äta upp tornet innan lvl 6 och "denya" en hel del exp på vägen dit också. Redan där har motståndarna förlorat moral och börjat bråka och vi har ett fint försprång... Förstår inte vad du menar med att hon behöver farm, du får cash från assister mestadels. har alltid mycket cash när jag lirar sona faktist så det är inget problem alls.

Varför jag anser att eve är det värsta du kan möta är för att jag aldrig vunnit mot ett lag som har eve när jag lirar sona, som du säger är det kanske mitt spelsätt. hade jag haft en flash ist för exhust som jag brukar köra på kanske jag hade fixat en eve lättare, men jag faller i princip samma sec hon visar sig... hinner inte reagera ens. I slutet av spelet kan jag hålla med dig om clarity är waste för sona själv, men att fylla på hela lagets mana vid rätt tillfälle är fan också guld värt. CV? har inte riktigt fallit mig i smaken bara.

Men ska utan tvekan testa köra clarity flash för mer esc möjligheter. Men jag kommer ifrån allt i princip förutom eve med bara exhust och i värsta fall ultin. Med tanke på att jag aldrig lämnar mina team8s sida så finns dom där för mig och hammrar ihjäl skiten som jagar mig när jag exhustat han... FÖRUTOM när jag möter eve, då uppstår det total fucking orgy förvirring och jag faller på 1 sec.

Som sagt med sona har jag bara failat mot eve än så länge. så så jävla off kan det inte vara
2011-03-28, 14:55
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian

Nice! Solo eller prearranged?

Solo, brukar köra det då och då med en polare..

Ang backdoor så står jag också fast med att det är en legitim taktik, klarar man av att stå emot ett torn under den tid det tar att döda det från full HP eller vad det nu är så har man, enligt mig, förtjänat att få döda det, speciellt efter ArP-buffen.

Att börja pusha en lane när alla motståndarna är i en annan är inte i min mening backdoor just pga att det är en helt vanlig push, så de som klagar på det är verkligen idioter

Går det seriöst att SKIPPA torn i DotA och gå rakt på inhibitorn?

Men i alla fall, om det nu visar sig att lee Sin inte är mer än ett aprilskämt, vad kommer komma istället, tror ni?
Riots motto för 2011 är ju "Expect the unexpected" så ja...Magma Chamber som ploppar fram ur tomma intet? The Tribunal?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in