Citat:
Ursprungligen postat av Bhherit
Hur ser eran "win/loss ratio" ut?

Ungefär 50 mer wins än losses i Normal.
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Jag har aldrig gett Mordekaiser någon ärlig chans. Men provade honom nu först i normal ett 10-tal matcher och sedan 3 matcher i ranked. Och jag gillar honom. Hamnade 2 ggr i top 1vs2 lane och dominerade fullständigt. Han passar verkligen min spelstil och när du kan bygga honom AP/Tank så gör du helt okej skada + du överlever länge. Ultin vänder teamfights.
Att möta 1 vs 2 med Mordekaiser mot svaga lanare är idealet. Men hur ofta gör man det? Vet inte på vilken nivå du spelar (1400 ranked säger mig inte så mycket), men när jag kör har motståndarlaget väldigt ofta en junglare. Om man då pushar på så riskerar man att bli gankad hårt. Och Mordekaiser saknar escape skills. Jag har nog aldrig sett Mordekaiser pickad eller bannad i en high elo stream. Han kräver, mer eller mindre, att motståndarna är dåliga. Är de det kan han äga, är de inte det blir han ägd.
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
så när blev shaco bra för laget?
Har han inte alltid varit det? Om man kan spela honom rätt, då. Han är inte idealpick, men kan man spela honom kan han tillföra saker. Osäkerhet i laning, bra backdooring, pushar torn rätt bra, plockar ner fiender med låg hp, etc. Inte jättestark i nuläget, men inte jättesvag heller. Att tanky dps fortfarande är populärt skadar Shaco en del, faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Sen finns jag inte ens på Lolbase så inte så lönt att försöka kolla upp mig där... haha
Hur kan du inte finnas där? Någon borde väl ha laddat upp ett game där du var med någon gång?
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Är det hädelse att köra rammus på lane eller? Tycker han verkar vara en jävligt kapabel tank oberoende av sina jungling skills. Inte som amumu direkt.
Han kan ju taunta, men annars lär han inte tillföra så mycket på en lane. Men taunten kan hjälpa rätt bra. Tornet blir svårt att ta ner och taunten gör så att junglern får lättare att ganka. Speciellt bra om de andra i lanen är melee.
Citat:
Ursprungligen postat av Artmann
Min syn ligger kvar från dota där att backdoora är att "abuse a game weakness" vilket inte är tillåtet.
Fast utvecklarna har sagt att det är en legitim teknik. De har gjort så att tornen tål mer när den som attackerar inte har några creeps, samt att tornen har 20% armor penetration, så det blir svårare att backdoora. Men det är ändå legitimt. Varför skulle det inte vara det? Tekniskt sett finns inte ens backdooring i LoL, det de flesta kallar backdooring är egentligen creep skipping. Alltså att attackera ett torn, inhibitor eller Nexus utan att ha creepsen med sig.
Så kör du Pantheon eller Twisted Fate så är det helt tillåtet att teleportera till fiendens inhibitor och döda den medan de är och pushar bot. Varför skulle det inte vara tillåtet?
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Spelade nyss ett 8.0.7 med garen på rankat , (900r) , håller på uppåt men det tar fan tid asså
Hade 17 stacks med brutalisk och typ 7 med levi

D

Antar att du menar Sword of the Occult. I vilket fall så tycker jag inte att du ska köpa stack items med Garen. Stack items är bara värda med karaktärer som bör undvika att dö. Som melee får du finna dig i att du dör då och då, speciellt som tanky melee. Sen är de sällan effektiva. Leviathan är inte alls bra i de flesta fall. Speciellt inte på Garen.
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Inte trevligt någonstans att kalla varandra "jävla noob som verkligen inte bör spela, pinsamt", här ger jag användaren Sylian och delvis Askaninja (även om du också var lite väl elitistisk i början av sitt besök här men blivit bättre på det ), bra spelare som samtidigt inte spyr ut sig smörja över hur "dåliga folk är".
Haha, tack tack, men jag är inte alltid helt nöjd med mina lagkamrater. Randoms kan vara lite... random, så att säga. Men jag flamar dem inte för det, inte mer än saker i stil med "Why did you go through the jungle when I said Nidalee was there?" och liknande. Sen kanske jag muttrar lite över randoms med mina lagkamrater över Mumble/Skype, hehe. Men inte så farligt. Jag flamar inte. Är mest onödigt, kan göra dem arga och få dem att leava. Sen brukar jag försöka att vara 3-5 prearranged, annars lär jag inte spela alls.
Citat:
I alla fall, yay, nådde precis min högsta ranked rating, 1582, rätt nöjd med det då jag ändå spelar det på en rätt casual nivå.
Nice! Solo eller prearranged?