Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag är så SJUKT trött på communityn i LoL.
Communityn i LoL är betydligt bättre än communityn i DotA eller HoN. Det finns en del gnällspikar, men de är inte alls lika vanliga som i de andra två spelen.
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Ja, sådana personer är otroligt irriterande att ha i laget. Oftast är det de som gör att man förlorar också.
Ja, faktiskt. I många fall har de själva väldigt många deaths, de spelar ofta alldeles för offensivt och tror att resten av laget ska vara lika självmordsbenägna. Deras gnäll förstör dessutom lagkänslan och gör det betydligt svårare att samarbeta. Det är lite som att man i fotboll skulle börja skrika till mittbacken att han suger och borde lära sig spela ordentligt, det kommer knappast att motivera honom att spela bättre. Visst händer det att man kör med folk som inte är bra, men de kommer knappast att spela bättre om man skriver "u n00b" eller liknande. Bättre att ge dem konstruktiva råd då, som "Be more careful please" eller liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Dessutom kan jag ibland känna att jag inte alls orkar fokusera och spela mitt bästa när man har nån som bara sitter och hackar och gnäller på folk. För att inte tala om olusten att hjälpa dessa spelare när de är i knipa. Resultatet blir ju att man oftast torskar.
Nej, det blir svårt att göra sitt bästa och engagera sig när folk gnäller på folk i ens lag. Det är distraherande och förstör lagkänslan.
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Precis. När jag spelar support och får beröm av någon jag tex. räddar med en heal, hjälper ur en knipa, osv. så brukar jag vara mer benägen att hjälpa dom i en teamfight. Om någon sitter och skriver massa skit om allt och alla så skiter jag i dom i teamfights.
Är kanske inte alltid det bästa man kan göra, men det är förståeligt att folk kan reagera så. Är det särskilt taktiskt att whina på sina lagkamrater om ens karaktärs "liv" kan hänga på dem?
Det går ju att rapportera flamers och att lägga till folk på friend list om man tycker att de var bra. Jag lägger till folk på friend list ganska ofta, då ökar chanserna att jag kan få ett bra pre-arranged team.