2010-08-14, 13:27
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Precis. När jag spelar support och får beröm av någon jag tex. räddar med en heal, hjälper ur en knipa, osv. så brukar jag vara mer benägen att hjälpa dom i en teamfight. Om någon sitter och skriver massa skit om allt och alla så skiter jag i dom i teamfights.
Spela inte support om du inte klarar av att supporta folk som gnäller. Som support måste du kunna ta skit och lik förbannat spela bra, annars är det ingen mening med att vara support. Sen finns det vissa gränser för vad jag tål när jag kör support jag med men att skita i att hjälpa folk som är lite gnälliga är grymt omoget imo.
2010-08-14, 14:13
Medlem
Jak@ns avatar
Ugh. Pugragepost #58. Fan vad les man blir. Ännu mer less när det är äckliga fettoamerikaner som är noobsen och sitter och skriver "derpderp, cool story bro, you mad etc" när man försöker ge tips etc.

Jakan (eller om det är jakanbakan) på US. Adda mig, spelar med min bror så vi är 2 atm. Kör hårt!
2010-08-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag är så SJUKT trött på communityn i LoL.
Communityn i LoL är betydligt bättre än communityn i DotA eller HoN. Det finns en del gnällspikar, men de är inte alls lika vanliga som i de andra två spelen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Ja, sådana personer är otroligt irriterande att ha i laget. Oftast är det de som gör att man förlorar också.
Ja, faktiskt. I många fall har de själva väldigt många deaths, de spelar ofta alldeles för offensivt och tror att resten av laget ska vara lika självmordsbenägna. Deras gnäll förstör dessutom lagkänslan och gör det betydligt svårare att samarbeta. Det är lite som att man i fotboll skulle börja skrika till mittbacken att han suger och borde lära sig spela ordentligt, det kommer knappast att motivera honom att spela bättre. Visst händer det att man kör med folk som inte är bra, men de kommer knappast att spela bättre om man skriver "u n00b" eller liknande. Bättre att ge dem konstruktiva råd då, som "Be more careful please" eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Dessutom kan jag ibland känna att jag inte alls orkar fokusera och spela mitt bästa när man har nån som bara sitter och hackar och gnäller på folk. För att inte tala om olusten att hjälpa dessa spelare när de är i knipa. Resultatet blir ju att man oftast torskar.
Nej, det blir svårt att göra sitt bästa och engagera sig när folk gnäller på folk i ens lag. Det är distraherande och förstör lagkänslan.

Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Precis. När jag spelar support och får beröm av någon jag tex. räddar med en heal, hjälper ur en knipa, osv. så brukar jag vara mer benägen att hjälpa dom i en teamfight. Om någon sitter och skriver massa skit om allt och alla så skiter jag i dom i teamfights.
Är kanske inte alltid det bästa man kan göra, men det är förståeligt att folk kan reagera så. Är det särskilt taktiskt att whina på sina lagkamrater om ens karaktärs "liv" kan hänga på dem?

Det går ju att rapportera flamers och att lägga till folk på friend list om man tycker att de var bra. Jag lägger till folk på friend list ganska ofta, då ökar chanserna att jag kan få ett bra pre-arranged team.
2010-08-14, 18:01
Medlem
körde en match idag som var väldigt jämn, motståndarna hade förstört 3 towers för oss varav 2 i mid och vi försört 2 på sidorna det hade gått ~26min då börjar en i mitt lag whina om att det är slöseri med tid att spela och drar surrender och alla accepterar utom jag, snacka om att jag vart lack hade ett bra run med många kills och matchen var ju långt ifrån över.

Jag personligen spelar hellre ett bra game och förlorar än att man ska ge upp så fort det går, visst är man helt överkörd kan jag acceptera det men inte annars.

Märkt idag också folk som whinar som fan när de blir gankade av flera personer, typ "OMG u cant take me 1v1" "Fucking noobs ganging up". Fattar fan ingenting av det undrar varför de ens spelar spelet

edit: köpte akali idag och jävlar vad roligt det är att spela, behöver inte bry sig om mana utan det är bara att köra på om man har hp
2010-08-14, 18:15
Medlem
pjalles avatar
Folk som ger upp efter 9 min bara för att vi har förlorat ett torn är värst. De spelar dåligt resten av matchen med meningen för tydligen baseras matchen på vilket lag som tar ett torn först.
2010-08-14, 18:41
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Folk som ger upp efter 9 min bara för att vi har förlorat ett torn är värst. De spelar dåligt resten av matchen med meningen för tydligen baseras matchen på vilket lag som tar ett torn först.
Visste du inte att det är automatisk win om man tar första tornet?
2010-08-15, 20:19
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Visste du inte att det är automatisk win om man tar första tornet?
Nejnejnej!!!
Det är de laget som har mest skins som vinner!
2010-08-15, 21:56
Medlem
Gustaf018s avatar
Vad bestämmer priset på Champions?
Desto dyrare desto bättre?

peace
2010-08-15, 22:37
Medlem
Jak@ns avatar
Desto dyrare desto svårare att bemästra och om man bemästrar dom är dom väldigt kraftfulla. Gäller dock inte till 100%.
2010-08-16, 00:33
Medlem
Vilken hero är mest OP, har 7k point och vill köpa en ny hero
2010-08-16, 00:52
Medlem
akvarium8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Olaf är rätt jobbig, det räcker med att skaffa Frozen Mallet och Madreds så hugger du ner i princip allt och med lifesteal så kommer du att blir ganska badass. ELLER så köper du Ashe och lägger ner resterande points på cd-reduction runor och skjuter din ulti 2ggr/minut till allas förtret..
2010-08-16, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego

Mest OP just nu, Vladmir skulle jag säga, den är på rotation så du kan testa den före, annars skulle jag föreslå Annie, billig och extremt rolig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in