2010-08-02, 16:31
Medlem
Johansonofcs avatar
Efter några dagars spelare tycker jag fortfarande att spelet är sämre än HoN, blir nog att köpa det istället. Teamfights varar typ i 5-10 sek, själva fighterna är sjukt röriga imo, ibland märker jag inte att jag har fått t.ex en double-kill i en teamfight.
Dock är själv communityn runt spelet bättre än HoN, roligt att gå upp i level på accountet, talent och runes osv
2010-08-02, 16:49
Medlem
akvarium8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racar003
Har precis börjat spela detta och det verkar rätt kul Dock har jag aldrig spelat ett liknande spel så har inte så mycket koll.

Någon kanske kan tipsa om en bra nybörjar champion? Och kanske lite basic vilka stats man bör satsa på först med den championen. Har prövat några få endast men jag köpte Master Yi och gillar den bäst hittils.

Mvh Racar
Gragas är en utav mina favoriter som är väldigt lättspelad enligt mig, och väldigt bra i early game. Han kan spelas som antingen Tank eller dps. Bara att köra med Rod of Ages och sen köpa lite mer gear som ger Ability Power så du kan du döda folk rätt snabbt. Din ulti och din Body Slam kan även rädda dig om du håller på att dö, vilket är rätt najs om du inte kan charen så bra i början.
2010-08-02, 16:58
Medlem
Racar003s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvarium8
Gragas är en utav mina favoriter som är väldigt lättspelad enligt mig, och väldigt bra i early game. Han kan spelas som antingen Tank eller dps. Bara att köra med Rod of Ages och sen köpa lite mer gear som ger Ability Power så du kan du döda folk rätt snabbt. Din ulti och din Body Slam kan även rädda dig om du håller på att dö, vilket är rätt najs om du inte kan charen så bra i början.

Tack för svar, ska pröva den.
2010-08-02, 17:32
Medlem
Dea85s avatar
@ Johansonofc: Vet inte på vilket sätt fighter i LoL skulle vara rörigare än i HoN. Tror det är en vanesak, tyckte också fighterna var röriga innan man lär sig vad som är vad.
Ang. snabba teamfights, hur långt in i ett game? klart som fan att det smäller om du skickar in champs med ~500ap eller 200-300 i dmg, precis som farmad soulstealer kan rensa upp en fight med en välplacerad ulti och några demon hands.

Citat:
Ursprungligen postat av akvarium8
Personligen tycker jag Gragas är jättesvår, krävs mycket skills att rulla/kasta sina grejjer med precision

Jag skulle rekommendera Ryze, Garen, Nunu eller Ashe som förstahero. Lycka till!
2010-08-02, 18:50
Medlem
Sputnik2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Grattis, antar att du precis spelade ditt första game.

Nej, det var 10 matcher eller något sådant på rad.
2010-08-02, 20:24
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racar003
Har precis börjat spela detta och det verkar rätt kul Dock har jag aldrig spelat ett liknande spel så har inte så mycket koll.

Någon kanske kan tipsa om en bra nybörjar champion? Och kanske lite basic vilka stats man bör satsa på först med den championen. Har prövat några få endast men jag köpte Master Yi och gillar den bäst hittils.

Mvh Racar
Ashe - den lättaste hjälten, också en av de starkaste... ironiskt nog.
2010-08-02, 22:08
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Att bli feedad är inte svårt i LoL, därför är det oftast så att feedade casters har en nedåtgående kurva ju längre gamet går. Sen är det klart att det finns dem som inte kan försvara mot casters och förlorar endå, men det gör ju inte castersen till topcarries.
Jag skulle vilja påstå att castercarrys ofta har en bättre burst men att meleecarrys är bättre over time. Sen är detta mer och mindre fördelaktigt beroende på vilka champions man möter.
2010-08-02, 23:26
Medlem
går det på något sätt att komma runt att det kommer upp ett "sikte" på vissa melee champions moves

t.ex evelynn's ravage
2010-08-02, 23:31
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmpff
går det på något sätt att komma runt att det kommer upp ett "sikte" på vissa melee champions moves

t.ex evelynn's ravage

Antar att du menar skillshots? Det infördes i senaste patchen vill jag minnas och ska gå att ta bort i options. Vet dock inte exakt hur men pilla runt så hittar du det säkert. Tycker också det är ganska irriterande men har inte orkat bry mig.
2010-08-02, 23:35
Medlem
Speisewagens avatar
Någon som vill spela med mig? Är helt okej på HoN, så mitt enda bekymmer i LoL so far är att jag inte vet vad vissa karaktärer gör ännu. Tycker bäst om Veigar, Annie och Soraka som det ser ut nu PMa eller nåt
2010-08-03, 00:20
Medlem
Söker lite folk som vill spela seriösa matcher med teamplay. Vill spela 5vs5 där skype används, väl kompletterande karaktärer används osv.

Har tröttnat totalt på att ofta hamna i matcher där allt går åt helvete, dels på grund av bristande kommunikation (folk skriver ju inte miss osv...) och ibland är en del rentav idioter.

Om du också känner såhär kan väll du lägga till mig ingame och på skype.

LoL EU: Ninjababy
2010-08-03, 00:47
Medlem
Pqps avatar
Kan något svara på vilken realm som är mest seriös, eu eller us? Spelar på eu och känner att det är brist på hjärnor här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in