2010-08-01, 22:42
Medlem
Sputnik2s avatar
Idag har jag vunnit alla mina matcher =)
2010-08-01, 22:45
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2
Idag har jag vunnit alla mina matcher =)
Grattis, antar att du precis spelade ditt första game.
2010-08-02, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
No offence, men en caster kan vara carry.

Till en viss gräns, precis som jag skrev. Möter du en champ som är bättre passad som carry så är det bara en tidsfråga innan han/hon börjar få övertaget.
2010-08-02, 12:10
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Till en viss gräns, precis som jag skrev. Möter du en champ som är bättre passad som carry så är det bara en tidsfråga innan han/hon börjar få övertaget.
Behöver inte nödvändigtvis vara så. Ta Annie som exempel, får hon upp lite stacks på sin soulstealer och en Zonyas så är det i stort sett gg, spelar ingen roll vilka carrys motståndarna har. Om de nu inte blivit superfeedade som Annie.
2010-08-02, 12:14
Medlem
Vet inte om detta postats tidigare i tråden men det är så att min kompis har varit inne på en chat för leugue of legends, en chat som sammarbetar med spelet så att man via chatten kan invita players och add friends osv, chatten ser lite ut som irc eller nått. Är det någon som vet vart man kan tanka chatten eller vad det är för någon chatt, Tror att det var som ett program som man tankade Får hoppas att någon förstår vad jag är ute efter, känns inte som att jag behärskar språket så här på morgonkvisten

Tack på förhand
2010-08-02, 13:54
Medlem
Jag är nybörjare i både spelet och genren så jag behöver lite hjälp. Det är ofta jag ser någon skriva "SS, ss1, miss1" osv och jag har ingen aning om vad dom menar. Finns det någon vettig sida som sammanfattar fraser som dessa?
2010-08-02, 13:59
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundstrom
Jag är nybörjare i både spelet och genren så jag behöver lite hjälp. Det är ofta jag ser någon skriva "SS, ss1, miss1" osv och jag har ingen aning om vad dom menar. Finns det någon vettig sida som sammanfattar fraser som dessa?

ss betyer missing eller miss, alltså att någon saknas och kan vara på väg till en annan lane. ss1 eller vidare betyder att en person saknas. Vet inte riktigt om det finns någon sida som sammanfattar dessa förkortningar.
2010-08-02, 14:05
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundstrom

Miss bot, top, mia annie etc etc är små korta kommandon för att upplysa om/att någon inte befinner sig i sin lane, man varnar alltså andra spelare om att någon inte är inräknad och kan hoppa fram och ganka lite varstans. Ser du en medspelare skriva "mia 1 (missing in action)" och han håller botlane (botten lane) har 1 fiende från hans lane försvunnit på botten, och man får vara lite försiktig då denna kanske är på väg upp tid dig på toplane (toppen lane) för en gank. Det är väldigt viktigt att man rapporterar mia's (rep mia) då det blir mycket enklare att undvika att bli dödad då det är väldigt svårt hålla stenkoll på dom andras lanes samtidigt som sin egen.

Kan rekommendera www.leaguecraft.com samt http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/League_of_Legends_Wiki
2010-08-02, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Behöver inte nödvändigtvis vara så. Ta Annie som exempel, får hon upp lite stacks på sin soulstealer och en Zonyas så är det i stort sett gg, spelar ingen roll vilka carrys motståndarna har. Om de nu inte blivit superfeedade som Annie.

Att bli feedad är inte svårt i LoL, därför är det oftast så att feedade casters har en nedåtgående kurva ju längre gamet går. Sen är det klart att det finns dem som inte kan försvara mot casters och förlorar endå, men det gör ju inte castersen till topcarries.
2010-08-02, 14:52
Medlem
Dea85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Att bli feedad är inte svårt i LoL, därför är det oftast så att feedade casters har en nedåtgående kurva ju längre gamet går. Sen är det klart att det finns dem som inte kan försvara mot casters och förlorar endå, men det gör ju inte castersen till topcarries.

Jag håller inte med. Tack vare vissa incitament i spelet (som t.ex. AP, mejai's, cd red) är inte casters värdelösa i lategame. Ditt sätt att argumentera är gamla tankesätt från DotA och HoN där casters skalar i princip ingenting mot lategame.
2010-08-02, 15:16
Medlem
klantons avatar
Jag håller på att ladda hem spelet nu. Spelat någon match under betan men fastnade inte för det av olika anledningar. Får se hur mycket spelet har utvecklats sedan dess.
2010-08-02, 15:49
Medlem
Racar003s avatar
Har precis börjat spela detta och det verkar rätt kul Dock har jag aldrig spelat ett liknande spel så har inte så mycket koll.

Någon kanske kan tipsa om en bra nybörjar champion? Och kanske lite basic vilka stats man bör satsa på först med den championen. Har prövat några få endast men jag köpte Master Yi och gillar den bäst hittils.

Mvh Racar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in