Citat:
Ursprungligen postat av schlet
Det är väl snarare vilka som används i lite mer etablerade matcher, borde väl vara en lite mindre rotation än alla champions. Sen har jag inte kommit över fund med om det finns någon elitescen än.
Carry
Semi-carry (dvs. tank, eller balans)
Gank
Support
Vad jag är ute efter är väl egentligen lite name droppande på champions som är värda att sätta sig in i, skulle ta extremt mycket tid att testa igenom alla.
Känns dumt att sätta en label på dom då många kommer tycka att "x minsann är en tank och inte support etc" men jag gör några grova riktlinjer med några som är värda att spendera lite tid med:
DPS
- Kennen (jävla fet efter senaste patchen)
- Morgana
- Mordekaiser (kör denna build, överlägsen
http://forum.leaguecraft.com/showthread.php?tid=1209)
- Anivia (svårspelad)
TANK
- Amumu (#1)
- Singed (offtanky, lite år utility hållet, ganska klurig)
- Shen
- Rammus
SUPPORT
- Janna
- Taric
Dessa är personliga gottegrisar som jag ofta ser i rankat och är allmänt bra. Huruvida dom är A-tier eller inte vet jag inte. Men du ville ju ha lite tips så, nån kan säkert komma och revidera min lista med lite mer faktabaserat högklassiga champs, men vill du bara ha ett hum kan du börja här för att slippa kliva på minor som Allistar och Eve.
Har inte sett/spelat dom nya champsen tillräckligt för att inkludera dessa, men det är väll lite allmänt känt att nyare champs ofta är ganska starka :P