2010-09-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avvita
Det värsta med spelet är spelarna. Att inte folk som inte fattar när dom har förlorat.

"Neeej, inte surrender. Vi kan vinna..."
har vänt flertalet matcher på under 2 minuter(har också hänt för mitt motståndarlag en gång). två av motståndarna går ensamma och blir dödade av hela ens lag. resten utav motståndarlaget tror att de är skitstarka och springer in och man tar alla. Är det sent i gejmet så är de döda skiiitlänge och man hinner vinna. är man 5 st lvl 18's så tar man torn fort som fan.
2010-09-14, 20:06
Medlem
Nån som kommer in just nu?
2010-09-14, 20:17
Medlem
Mc_gyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ocr123
Nån som kommer in just nu?
Får felmedelande "unable to connect to the PVP.net server". Börjar bli riktigt irriterande med all downtime.
2010-09-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mc_gyver
Får felmedelande "unable to connect to the PVP.net server". Börjar bli riktigt irriterande med all downtime.
Inte ens forumet fungerar -.-

"Message
The server is too busy at the moment. Please try again later."
2010-09-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Det beror helt på. Bäst nuker, bäst physical dps, bäst aoe, bäst single, bäst disable, bäst support, ja man kan hålla på ett tag som sagt. Specificera lite i vilken sorts klass du vill veta vilka som är bäst så skall jag hjälpa dig

Det är väl snarare vilka som används i lite mer etablerade matcher, borde väl vara en lite mindre rotation än alla champions. Sen har jag inte kommit över fund med om det finns någon elitescen än.

Carry
Semi-carry (dvs. tank, eller balans)
Gank
Support

Vad jag är ute efter är väl egentligen lite name droppande på champions som är värda att sätta sig in i, skulle ta extremt mycket tid att testa igenom alla.
2010-09-14, 21:24
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlet
Det är väl snarare vilka som används i lite mer etablerade matcher, borde väl vara en lite mindre rotation än alla champions. Sen har jag inte kommit över fund med om det finns någon elitescen än.

Carry
Gank
Support

Vad jag är ute efter är väl egentligen lite name droppande på champions som är värda att sätta sig in i, skulle ta extremt mycket tid att testa igenom alla.

Känns dumt att sätta en label på dom då många kommer tycka att "x minsann är en tank och inte support etc" men jag gör några grova riktlinjer med några som är värda att spendera lite tid med:

DPS

- Kennen (jävla fet efter senaste patchen)
- Morgana
- Mordekaiser (kör denna build, överlägsen http://forum.leaguecraft.com/showthread.php?tid=1209)
- Anivia (svårspelad)

TANK

- Amumu (#1)
- Singed (offtanky, lite år utility hållet, ganska klurig)
- Shen
- Rammus

SUPPORT

- Janna
- Taric

Dessa är personliga gottegrisar som jag ofta ser i rankat och är allmänt bra. Huruvida dom är A-tier eller inte vet jag inte. Men du ville ju ha lite tips så, nån kan säkert komma och revidera min lista med lite mer faktabaserat högklassiga champs, men vill du bara ha ett hum kan du börja här för att slippa kliva på minor som Allistar och Eve.

Har inte sett/spelat dom nya champsen tillräckligt för att inkludera dessa, men det är väll lite allmänt känt att nyare champs ofta är ganska starka :P
2010-09-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlet
Carry
Gank
Support
Carry: Miss Fortune, Tristana och Xin Zhao är alla starka carries. Tristana är solid, men jag vet inte om hon är topprankad direkt. Jag gillar att köra henne i alla fall, hon är då inte svag. Som tank är nog Amumu eller Shen de bästa. Jag vet inte vad du menar med "Gank". När det gäller Support har Riot nerfat många, men Taric lär fortfarande vara stark. Morgana, som inte är helt support, är en av de bästa overall i nuläget. Janna lär vara rätt så bra också.

Personligen kör jag nog mest Anivia, Tristana och Annie i nuläget. Tristana är dessutom gratis.

De som Jak@n nämner är i överlag bra. Helst bör man ha en av de tre riktiga tanksen i ett game (Amumu, Rammus och Shen), men har man två eller fler semi-tanks kan det också fungera.
2010-09-14, 22:12
Medlem
Kwelis avatar
Garen är den bästa karaktären just nu. Till de som redan nämnts bör tilläggas Vladimir och Kog'Maw som också är bland de bästa top tier-karaktärerna.
2010-09-14, 22:24
Medlem
Nu kom jag in
2010-09-14, 22:28
Medlem
spanks guys!
2010-09-14, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Garen är den bästa karaktären just nu. Till de som redan nämnts bör tilläggas Vladimir och Kog'Maw som också är bland de bästa top tier-karaktärerna.

fan vad du har fel

vlad blev neeerffaaaaddd...
2010-09-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Jag förstår inte det där med Garen. Tidigare pratade få om honom. Sen blev hans W nerfad lite. Nu är han tydligen OP. Jag håller inte med om att han är OP. Vladimir är definitivt inte i toppen heller. Kog'Maw vet jag inte, han blev väldigt mycket mer irriterande efter buffen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in