2011-03-23, 15:21
  #7585
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainBarbosa
Om du fick välja? Lux eller Vladde?

Lux Hela dagen!
Lux är rolig, har vettiga AP ratios, nice CC, extrem range, en sköld som iofs inte är toppen men ändå okey samt bra burst.

Vladimir är som jag sa tidigare en bra champion. Dock är han i min mening extremt tråkig att spela.
2011-03-23, 15:27
  #7586
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Det var HotShotGG och The Rain Man som sa att dom tyckte Teemo var den bästa championen i solo queue just nu, The Rain Man som bara spelar Teemo har högst rating på US just nu och HotShotGG tyckte också att den är klart bäst ju nu.

Jo jag vet att många tycker att han är stark men jag håller ivilket fall inte med. The rain man är inte mycket att lyssna på imo då han spelat teemo även de perioder då man som team varit bättre av utan honom än med honom så han åsikter om teemo är Meh.
Teemo är i min bok en okey hjälte men inte mer.
2011-03-23, 15:28
  #7587
Medlem
CaptainBarbosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Lux Hela dagen!
Lux är rolig, har vettiga AP ratios, nice CC, extrem range, en sköld som iofs inte är toppen men ändå okey samt bra burst.

Vladimir är som jag sa tidigare en bra champion. Dock är han i min mening extremt tråkig att spela.


Gott då får det bli Lux då ;D
Jag har bara en fråga. Har spelat LoL ett par månader, vad menar du med CC?
Tack för tipset!
2011-03-23, 15:33
  #7588
Medlem
l0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainBarbosa
Gott då får det bli Lux då ;D
Jag har bara en fråga. Har spelat LoL ett par månader, vad menar du med CC?
Tack för tipset!


Crowd control dvs snare, stun osv.
2011-03-23, 15:37
  #7589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Jo jag vet att många tycker att han är stark men jag håller ivilket fall inte med. The rain man är inte mycket att lyssna på imo då han spelat teemo även de perioder då man som team varit bättre av utan honom än med honom så han åsikter om teemo är Meh.
Teemo är i min bok en okey hjälte men inte mer.

Man får ju riktigt bra map awarness med alla hans svampar överallt, lyckas man göra en bra fälla fullt med svampar och lura in dom där så vinner man antagligen det slaget. Hans blind är också helt okej, men aa, han är okej inte för bra men inte heller dålig. Tycker att dom överdriver riktigt mycket när dom säger att han är bäst i solo queue.
__________________
Senast redigerad av HeltVild 2011-03-23 kl. 15:40.
2011-03-23, 15:43
  #7590
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Man får ju riktigt bra map awarness med alla hans svampar överallt, lyckas man göra en bra fälla fullt med svampar och lura in dom där så vinner man antagligen det slaget. Hans blind är också helt okej, men aa, han är okej inte för bra men inte heller dålig. Tycker att dom överdriver riktigt mycket när dom säger att han är bäst i solo queue.

Precis min mening
2011-03-23, 15:44
  #7591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
bästa championen i solo queue just nu enligt många.

Och om ingen väljer någon CC champ i solo queue kommer den lilla gnomen att bli uppäten.
2011-03-23, 16:01
  #7592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Och om ingen väljer någon CC champ i solo queue kommer den lilla gnomen att bli uppäten.

Jo såklart att man måste ha CC i laget, så många som möjligt är ju bra. Men en champion är ju inte dålig bara för att dom inte har CC, men ett team helt utan CC är nog rätt kört ja.
2011-03-23, 16:43
  #7593
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Och om ingen väljer någon CC champ i solo queue kommer den lilla gnomen att bli uppäten.

Om du är bra med teemo stannar du toplane i 80% av matchen ungefär och svampar upp baronen och alla möjliga vägar till top. Detta gör att du inte kan bli gankad och du pushar en lane hela tiden så andra laget måste skicka upp iaf minst 1 att täcka lanen så du inte får inhib. Precis som en bra singed springer och pushar lanes hela dagen och är nästan odödlig om inte andra laget skickar 2-3 st på dig. Den nya metan är ju splitpush och det är teemo en av de bästa på att göra.
2011-03-23, 17:24
  #7594
Medlem
Krids avatar
Ökar IP-gainen när man når 20(25+) i levels?
Är 17 just nu och det är ganska drygt att bara få typ 80 per vinst efter daily bonus när runorna är svindyra
2011-03-23, 17:33
  #7595
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Ökar IP-gainen när man når 20(25+) i levels?
Är 17 just nu och det är ganska drygt att bara få typ 80 per vinst efter daily bonus när runorna är svindyra

Jag tror inte att den ökar. Håller just nu på att levla upp en smurf och måste säga att IP & EXXP kommer väldigt långsamt i relation till hur det varit när jag levlat tidigare konton.
Har inget emot att IP gain är långsam men EXP borde de verkligen öka upp.

Btw så borde du inte köpa några runor innan du blir level 30. Det är helt bortkasstade IP. Vänta till level 20 och köp Tier3.
2011-03-23, 17:35
  #7596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Jag tror inte att den ökar. Håller just nu på att levla upp en smurf och måste säga att IP & EXXP kommer väldigt långsamt i relation till hur det varit när jag levlat tidigare konton.
Har inget emot att IP gain är långsam men EXP borde de verkligen öka upp.

Kör på en level 6 summoner just nu som jag håller på att levla upp, går faktiskt riktigt segt, måste ju vinna rätt många games bara för en level.. kommer ju ta jätte lång tid att bli 30. Kom inte ihåg att det va så segt

kom inte heller ihåg att det va så mycket leavers i lägre level, dom tre senaste matcherna jag körde så var det 1-2 eller mer som leavade i andra laget varje match för att dom blev smått ägda
__________________
Senast redigerad av HeltVild 2011-03-23 kl. 17:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in