Varför tycker alla att Malady är så kass?
Jag har börjat maina Xin zhao (Akali när han blir bannad i draft -_-) och eftersom att det är AS som gäller så brukar jag alltid köra Doran's Shield>Boots (Oftast mercury treads)>Malady>Phantom Dancer>Frozen Mallet/Infinity Edge/Bloodthirster
Min kompis säger alltid "ÅÅÅÅH NEJ INTE MALADY" men han VÄGRAR att säga varför.
Låt oss kolla på vad den ger:
50% Attack speed (BRA för Xin Zhao.)
15% Life steal (Också bra.)
En debuff som stackar som gör att efter 5 stacks (Som är lätt att komma upp till med xins AS.) så tar den du slagit på 30 extra skada (Även om det blir 15 pga magic resist, vet inte hur den påverkas av det.) per träff från VARJE champion som träffar, det är antingen ett gratis long sword eller 3 femtedelars B.F Sword för ALLA.
För om du kollar lite längre ner i listan hittar du Stark's som är ett mycket bättre item. Vrf?
1 Lifesteal till laget
2 Atkspeed till laget
3 Hp reg till laget
4 Armor Reduce med 20 på alla som är i närheten
Detta får du för lite mer guld och du hjälper laget mer och Maladys passiva e skit ändå.
den där matchen som nyss gick. riktigt nice med pushen på slutet.
Dom har även ett mycket stort arkiv med gamla matcher som man kan kolla på. Kan vara mycket lärorikt när man ska lära sig en ny champ and kolla på några matcher med duktiga spelare som spelat den champen. Det är schysst att det står vem som streamat vilken match också. Kolla nicosharps matcher är ett tips
Dom har även ett mycket stort arkiv med gamla matcher som man kan kolla på. Kan vara mycket lärorikt när man ska lära sig en ny champ and kolla på några matcher med duktiga spelare som spelat den champen. Det är schysst att det står vem som streamat vilken match också. Kolla nicosharps matcher är ett tips
Aha! Jag spelar mest zilean och annie för tillfället så skall rota efter lite vids snart.
Har även tristana och twisted fate.
Edit: har även Nunu som jag använder när en polare kör ganker.
Senast redigerad av HeTZeR 2010-07-17 kl. 19:50.
Tackar för länken Jak@n! Kunde verkligen inte komma in där själv av någon anledning Nu jävlar ska jag ge det ett försök att steamrolla med den builden. Förstår inte riktigt hur aggressiv man ska vara i första laningsfasen, maximalt typ? Failar någonstans bara hehe.
Alltså det var så längesen jag spelade mordekaiser men jag har för mig att man verkligen måste lite på hans build och följa den fullt ut för att det verkligen ska fungera. Tummar man på det någonstans får man inte den effekten man vill åt. Självklart gäller det dock att vara väldigt aggressiv i sitt farmande av minions och med hjälp av hans aoe se till att man får det man behöver.
Man får ju såklart känna av hur aggressiv man kan vara med det motståndet man möter och inte överexponera sig själv då det bara kommer sluta med att man tvingas vara defensiv på grund av låg hp. Mordekaiser är ju dock ganska skräckinjagande då han inte använder mana och i stort sett kan spamma sin abilities rejält. Se dock till att köra med lite magic pen runes och sorc boots så får du kul earlygame