2010-10-02, 23:48
Medlem
vad är det de vill man ska installera för att kunna kolla på streamen nu ? RayV? kan ju inte ens license agreement för det är på "utländska" aka något asiatiskt språk
2010-10-03, 00:04
Medlem
Jak@ns avatar
Fyfan, streamen på LoL's hemsida är ju totalt undermålig. Liten skärm och man ser knappt nått, förstorar man den får man nintendografik + megaluddig bild.

Finns det en bra stream?
2010-10-03, 00:06
Bannlyst
Tjena, hur ser man sina totalt kills och deaths?
2010-10-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorian
Tjena, hur ser man sina totalt kills och deaths?
Du får spela Ranked om du vill veta det.
2010-10-03, 00:08
Bannlyst
Fan då
2010-10-03, 00:15
Medlem
Streixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Fyfan, streamen på LoL's hemsida är ju totalt undermålig. Liten skärm och man ser knappt nått, förstorar man den får man nintendografik + megaluddig bild.

Finns det en bra stream?
Du får betala om du vill se i HQ.
2010-10-03, 00:38
Medlem
Necrotzicas avatar
Jävla usel stream, fyfan vad det förstörde hela matchen.
Satt i WCG chatten i LoL en hel del är riktigt förbannade.

SK vann första delen iaf.
2010-10-03, 01:43
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Jag har precis fixat spelet och har nu ett gäng frågor för att komma igång på rätt sätt.

1. Vilken server är bäst för en svensk, möjligen någon där lite mer flashbackare finns.

2. För en total nybörjare när det kommer till spel liknande dessa, vilken typ utav gubbe passar mig då?

3. Hänger ni LoL spelare på något forum eller finns det någon steam grupp man kan joina?(vet inte om spelet är steam kompatibelt)

4. Finns det någon mumble server många av er hänger på?

tack för svar ska bli en skoj upplevelse att få testa spelet.

1. Jag spelar själv på US. Mindre laggigt och trevligare community, oftast i alla fall.

2. Visst finns det heroes som är mer lättspelade än andra, men jag föreslår att du provar att spela alla minst 2-3 gånger så att du dels får känna på dem och dels så du lär dig vad för skills och för- och nackdelar de har om du möter dem/har teammates som spelar med dem.

3. Det finns säkert IRC-kanaler men annars funkar denna tråden rätt bra.

4. Vet ej!
2010-10-03, 02:42
Medlem
Mc_gyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
1. Jag spelar själv på US. Mindre laggigt och trevligare community, oftast i alla fall.

2. Visst finns det heroes som är mer lättspelade än andra, men jag föreslår att du provar att spela alla minst 2-3 gånger så att du dels får känna på dem och dels så du lär dig vad för skills och för- och nackdelar de har om du möter dem/har teammates som spelar med dem.

4. Vet ej!
Tycker EU servern varit betydligt mer stabil på senare tid. Men sen så är är det väll det ända..
80% av matcherna är det alltid någon på ett lag som börjar gnälla över att h*ns lag är "noob" etc, fastän det faktiskt är personen ifråga som är det.
2010-10-03, 15:03
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:

4. Vet ej!

1: Lies lies! Man har runt 200 ping på US och runt 30 på EU så det är en viss skillnad. Det enda possitiva med US är att NÄSTAN alla pratar engelska och man kan konversera..
2010-10-03, 17:08
Medlem
Fargoths avatar
Måhända att man har 200ms men det är inget jag känner av direkt. Servern verkar gå ner mindre och vara mer stabil än EU i alla fall.
2010-10-03, 18:38
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Måhända att man har 200ms men det är inget jag känner av direkt. Servern verkar gå ner mindre och vara mer stabil än EU i alla fall.

Amerikanska servern är definitivt mer stabil och har mindre downtime. Dock så laggar det absolut på US. Är man van vid EU så känner man av det som fan. Jag och några polare brukar smurfa på US när EU är nere. Vi ligger på 30 ms på eu och typ 180 på US. Det är galet irriterande att last hitta med den pingen. Det tar liksom nån tiondels sekund innan karaktären reagerar. Mycket frustrerande när man är van vid perfekt ping.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in