2010-08-25, 19:06
Bannlyst
Den är väldigt effektiv om andra laget är i grupp, men en champ är en bit utanför, då kan man lätt dra bort honom, nuka ner på nån sekund och sedan köra 5v4. Och då kan tex Galio initiata med sin ulti. Senaste matchen hade jag en Urgot i mitt lag som inte var dum i huvet. Kan vara en jäkla tillgång om han/hon gör rätt.

Undra vad cookiecutter builden kommer vara. Alla jag sett har kört olika build, konstigt nog har ingen byggt honom som tank än. Kan tyckas att fler borde göra det eftersom många tar efter Phreaks builds.
2010-08-25, 19:25
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Den är väldigt effektiv om andra laget är i grupp, men en champ är en bit utanför, då kan man lätt dra bort honom, nuka ner på nån sekund och sedan köra 5v4. Och då kan tex Galio initiata med sin ulti. Senaste matchen hade jag en Urgot i mitt lag som inte var dum i huvet. Kan vara en jäkla tillgång om han/hon gör rätt.

Undra vad cookiecutter builden kommer vara. Alla jag sett har kört olika build, konstigt nog har ingen byggt honom som tank än. Kan tyckas att fler borde göra det eftersom många tar efter Phreaks builds.

Mjo i vissa fall är den bra, men ser inte hur den kan hjälpa med sin extremt kassa range som en initiate där alla 5 är står i en stor klump.

Ang builds har jag märkt att han kan göra inte burst som Annie men fullgod skada även i slutet om man kör hybrid, brukar köra dorans ring>boots>Zbrutalizer>guinsoo>bloodthirster>lich bane, funkar helt ok, fundera rpå om man ska försöka med en trinity force-build någon gång.
2010-08-25, 19:33
Medlem
Vladimir är verkligen OP, den borde nerfas så snart som möjligt.
spelade den 4 matcher när den var gratis, vann varenda en med 10+kills och aldrig mer än 3 deaths..
2010-08-25, 19:35
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alorim
Vladimir är verkligen OP, den borde nerfas så snart som möjligt.
spelade den 4 matcher när den var gratis, vann varenda en med 10+kills och aldrig mer än 3 deaths..

Knappast OP, det enda som gjorde att han var extremt jobbig att möta i lane phase har redan nerfats dock, hans transfusions range, nu har t ex tristana längre autoattack range och kan därför harassa tillbaka.
2010-08-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Knappast OP, det enda som gjorde att han var extremt jobbig att möta i lane phase har redan nerfats dock, hans transfusions range, nu har t ex tristana längre autoattack range och kan därför harassa tillbaka.
range;n är inte irriterande, det är hans korta cooldowns. han är praktiskt taget ostoppbar när man skaffat warmogs och rylais, och att 3 av hans spells är AOE/multi-target..
2010-08-25, 19:59
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alorim
range;n är inte irriterande, det är hans korta cooldowns. han är praktiskt taget ostoppbar när man skaffat warmogs och rylais, och att 3 av hans spells är AOE/multi-target..

Warmogs är i samma liga som Malady, ett big no-no.

Vlad är en av de få hjältar som faktiskt varit riktigt balanserad vid release, mainar honom själv när vi inte behöver en extra tank eller melee.
Vlad är i samma liga som Xin zhao/yi/olaf etc, precis som annie och veigar/ryze, alltså en karaktär som man ska bygga kring, en force of nature/banshees veil (QUicksilver Sash är också jävligt bra för att ta bort hans ultimatedebuff.) brukar räcka precis som att en thornmail brukar räcka för xin zhao/yi/olaf.

Amplifying tome>mejais>boots>Crystal scepter>zhonyas>Frvikligt beroende på vad som behövs = Riktigt trevlig build för Vlad, du kommer att ha runt 3k hp med denna build så du behöver inte titta åt warmogs armour, leviathan etc.
Senast redigerad av Nihenna 2010-08-25 kl. 20:01.
2010-08-25, 20:07
Medlem
pjalles avatar
Håller med, Warmog's är verkligen ett kasst item. Du måste få runt 150 creep kills för att maxa den, och även då är den inte speciellt prisvärd.
2010-08-25, 20:14
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Håller med, Warmog's är verkligen ett kasst item. Du måste få runt 150 creep kills för att maxa den, och även då är den inte speciellt prisvärd.

den är prisvärd om man ser hp/guld men fortfarande värdelös

edit 100 inlägg!
2010-08-26, 00:01
Medlem
Nihennas avatar
Så sjukt trött på att leta barnvakt i LoL när det leder till ens egna dödsstraff, nån liten vilsen teemo bestämmer sig för att gå ensam i fiendeterrirotium när det är miss, nobel som jag är försöker jag komma till honom och iallafall ge honom lite stöd, oj där kom 4 stycken och gankade oss, tack teemo för att du fick oss två dödade.

Nä fan, nu ska jag sluta vara barnvakt och låta de springa ensamma om de är så självmordsgalna, känns som man aldrig vinner på att hjälpa dem >.<
2010-08-26, 00:07
Medlem
Fargoths avatar
Håller med! Brukar sluta med att båda dör istället för bara en. Ibland funkar det dock att agera räddaren i nöden och då lönar det ju sig.
2010-08-26, 00:24
Medlem
Ja oftast känns det som att det största problemet med LoL är ens medspelare :P
2010-08-26, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InStealth
Ja oftast känns det som att det största problemet med LoL är ens medspelare :P
I vissa fall är det ju så. Jag föredrar att köra pre-arranged, men ibland blir det en solo queue.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in