2010-05-13, 14:54
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Skaffa en jävla massa ap så blir han op. Mejai's Soulstealer och 20 stacks och lite andra items så gör din ulti 50% av dpsens hp. Vilket inte är kul när man precis håller på att gå in i en fight eller ska fly.
Brukar skaffa, i ordning;

Doran's Ring
Sorc. Shoes
Tear of Godess
Rod of Ages
Archangel's Staff
Zohnya's Ring

Hinner oftast bara komma till rod of ages dock. Hittade alla items i en guide så jag har bara följt den.
2010-05-13, 15:02
Medlem
chillinchillums avatar
Jag kör stenhårt på Dr.Mundo jag :P
2010-05-13, 16:17
Medlem
FlushFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillinchillum
Jag kör stenhårt på Dr.Mundo jag :P

Malphite hela vägen för mig, han är för skön
2010-05-14, 00:09
Medlem
KythErs avatar
Jag tror jag är kär i Evelynn! http://data.fuskbugg.se/skalman01/Evelynn.jpg

Där är mitt namn förresten, Veeoon.

EDIT: Veeoon, Leaguecraft.com är en skitbra sida för guider alternativt custom skins om man nu gillar det

EDIT2 : Haha, det här värmer om hjärtat. http://data.fuskbugg.se/skalman01/Evelynn2.jpg
Senast redigerad av KythEr 2010-05-14 kl. 00:20.
2010-05-14, 00:12
Medlem
Veeoons avatar
Bytte ut så jag körde Abyssal Scepter istället för Rod of Ages sen direkt efter det byggde jag Zohnya's ring. Då malde jag motståndarna ganska rejält

Slå på den där grejen som skadar i AoE sen spamma Lay Waste, attsingen vad ont jag gjorde.
2010-05-14, 01:56
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Jag tror jag är kär i Evelynn!

Dock blir Everlynn rätt så värdelös när du kommer upp mot bättre motstånd, ELO eller vafan det nu heter. Eftersom personer lär sig använda wards och Oracle så att man kan börja skjuta dig innan du når fram.
Jag tex, älskar att möta en Everlynn som tror den är osynlig och ska lyckas döda mig men istället kan man få iväg större delen av sina attacker innan personen fattar att den är utanför stealth. Twitch gör dock ont även om den är stealthad eller inte.

Fast om du gillar att spela Everlynn så ska du givetvis spela vidare med den. Eftersom alla gillar olika charrs!
2010-05-14, 01:58
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Dock blir Everlynn rätt så värdelös när du kommer upp mot bättre motstånd, ELO eller vafan det nu heter. Eftersom personer lär sig använda wards och Oracle så att man kan börja skjuta dig innan du når fram.
Jag tex, älskar att möta en Everlynn som tror den är osynlig och ska lyckas döda mig men istället kan man få iväg större delen av sina attacker innan personen fattar att den är utanför stealth. Twitch gör dock ont även om den är stealthad eller inte.

Fast om du gillar att spela Everlynn så ska du givetvis spela vidare med den. Eftersom alla gillar olika charrs!

Sa det mest instinktivt då jag fick bra stats i ett nyligen spelat game. Jag började köra för 1 månad sedan, så jag vet inte riktigt hur de högre "ligorna" ser ut. Har du några bra tips, allmänt?
2010-05-14, 02:15
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Sa det mest instinktivt då jag fick bra stats i ett nyligen spelat game. Jag började köra för 1 månad sedan, så jag vet inte riktigt hur de högre "ligorna" ser ut. Har du några bra tips, allmänt?

Jag har inte spelat detta så länge heller. började för 3 månader sen men gjorde ett avbrott på 1-1½ månad. Så jag har fortfarande mycket kvar att lära och allt de där. Man lär sig mycket av att spela spelet, självklart och även läsa på forumet och diverse guides.
Men om du fortfarande vill ha några tips så kan jag väl försöka...
Var inte överkåt på kills innan lvl 6. Man dör jävligt lätt av tornen.
Försök undvika att pusha för länge ensam om alla 5 motståndarna är missing. Det kommer antagligen att resultera i en death. Fast om du vet att 4 av de är bot och du pushar top och vet att du kan döda den enstaka som är missing så borde det gå bra.
Om en ensam person springer runt och verkar allmänt vilse och resten av deras lag är borta så är det stor chans att det är en fälla.
2010-05-14, 04:27
Medlem
Dingade 30 idag Skönt som fan!

Heter Isterband i LoL, lirar bäst med Ashe men har mycket erfarenhet av Taric, Soraka och Garen också.
Lägg till mig om ni vill köra ett par games, kör bara med andra high-levels dock.

Edit: Lirar på EU.
Senast redigerad av Isterband 2010-05-14 kl. 04:30.
2010-05-14, 12:59
Medlem
Jak@ns avatar
Nån annan som har problem med att spela?`När matcherna går igång fastnar jag när lol ikonen kommer upp och det ska ladda. "bla bla check firewell" meddelande. Något med senaste patchen kanske? Har bara inträffat sällan tidigare, nu är det så varje match, ;S
2010-05-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Nån annan som har problem med att spela?`När matcherna går igång fastnar jag när lol ikonen kommer upp och det ska ladda. "bla bla check firewell" meddelande. Något med senaste patchen kanske? Har bara inträffat sällan tidigare, nu är det så varje match, ;S

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=110527

Den tråden förklarar rätt bra vad det är som pågår. På sidan 8 kommer det en rödpost som förklarar.
Det är förmodligen samma fel på EU-sidan.
2010-05-15, 22:25
Medlem
Entheogens avatar
är inne på min andra dag på detta spel, räknar dock endast matcher mot människor då. har snart dragit ihop 1350 IP och funderar på att köpa en champion. Veigar verkar intressant och vara en som passar min stil, vad tycker folket här om honom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in