2011-03-17, 15:07
Medlem
Tycker systemet i spelet är riktigt dåligt, man hamnar i lag med folk som inte förstår engelska, eller helt enkelt suger. Just nu tycker jag HoN tar detta spel med hästlängder, just för att systemet suger. Jag tycker inte heller att en som spelar mycket ska ha en större fördel än någon som inte har tid att spela lika mycket. Alla runor och grejs bör vara tillgängligt för alla. Guinsoo har misslyckats ännu en gång... Ja, killen misslyckades grovt med DotA då nästan ingen spelade under hans versioner.
2011-03-17, 15:16
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
Tycker systemet i spelet är riktigt dåligt, man hamnar i lag med folk som inte förstår engelska, eller helt enkelt suger. Just nu tycker jag HoN tar detta spel med hästlängder, just för att systemet suger. Jag tycker inte heller att en som spelar mycket ska ha en större fördel än någon som inte har tid att spela lika mycket. Guinsoo har misslyckats ännu en gång... Ja, killen misslyckades grovt med DotA då nästan ingen spelade under hans versioner.

Vilket system suger? Vad jag läser här ser jag bara som löst ogrundat random whine.

Systemet kallas ELO och är ett välkännt system just för att det fungerar. Sedan behöver man spela några matcher för att hamna rätt, ju mer du spelar ju mer hittar du sätt i stegen. Spelet börjar på level 30 är du inte där ännu så avslutar jag diskussionen här då den ändå inte kommer leda någon vart.

Det största problemet här är ingeting LoL kan göra åt. Nämligen: 90% av alla spelare TROR ATT DOM ÄR BÄTTRE ÄN VAD DOM ÄR.

Citat:
Alla runor och grejs bör vara tillgängligt för alla..
Alla kan köpa dom. Vad är problemet?
Orkar du inte lägga ner alltför mycket tid så går det att köpa Riot points.
2011-03-17, 15:19
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian

Yeah jag tycker också det känns tydligt. Vill bara tillägga att Ardor är en fantastiskt dålig mastery och det samma gäller tier1 regeneration masteryn i Utility. Tycker dom borde ge Ardor en remake, framför alt efter Veteran scars nerfen.
2011-03-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Hurrdurr på dig själv, den enda carryn som jag har problem med är just katarina. Sedan spelar inte alla premades utan pubs, lite svårt att tvinga någon välja en champion. Speciellt med en community där de flesta är 14år och precis hittat 4chan..
1 enda disable eller exhaust så är all katarinas dmg borta. Har ni inte tillräckligt med exhausts eller disables så förtjänar ni att förlora för att ni har pickat ett dåligt lag.
2011-03-17, 15:49
Medlem
bigpoppas avatar
Hur funkar systemet som hittar personer? Baserar det sig på vilken level alla i laget är så man får liknande motståndare?
2011-03-17, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Vilket system suger? Vad jag läser här ser jag bara som löst ogrundat random whine.

Systemet kallas ELO och är ett välkännt system just för att det fungerar. Sedan behöver man spela några matcher för att hamna rätt, ju mer du spelar ju mer hittar du sätt i stegen. Spelet börjar på level 30 är du inte där ännu så avslutar jag diskussionen här då den ändå inte kommer leda någon vart.

Det största problemet här är ingeting LoL kan göra åt. Nämligen: 90% av alla spelare TROR ATT DOM ÄR BÄTTRE ÄN VAD DOM ÄR.

Alla kan köpa dom. Vad är problemet?
Orkar du inte lägga ner alltför mycket tid så går det att köpa Riot points.

99% av spelarna är inget i jämförelse med spelarna i Nirvana, diverse DotA klaner. Systemet ELO fungerar verkligen inte, i sådana fall på vilket sätt? Om man ständigt förlorar på grund av retarderat folk så kommer du ju fortsätta att behöva göra det. Du säger ju själv något som gör spelet riktigt dåligt, att de börjar på level 30. Har spelat sedan jag var en liten barnrumpa, strategi osv, olika genres, jag kan se vilka som så småningom kommer floppa. Detta spel kommer garanterat floppa och inte nå lika långt som DotA 2. Häftigt att spelet är antaget till WCG men mer än så blir det tyvärr inte.
Senast redigerad av FearisaMotion 2011-03-17 kl. 16:10.
2011-03-17, 16:13
Medlem
Citat:
99% av spelarna är inget i jämförelse med spelarna i Nirvana, diverse DotA klaner. Systemet ELO fungerar verkligen inte, i sådana fall på vilket sätt? Om man ständigt förlorar på grund av retarderat folk så kommer du ju fortsätta att behöva göra det. Du säger ju själv något som gör spelet riktigt dåligt, att de börjar på level 30. Har spelat sedan jag var en liten barnrumpa, strategi osv, olika genres, jag kan se vilka som så småningom kommer floppa. Detta spel kommer garanterat floppa och inte nå lika långt som DotA 2. Häftigt att spelet är antaget till WCG men mer än så blir det tyvärr inte.

Insåg att jag RAGEADE över att jag precis förlorade, jag får be om ursäkt och dra mig tillbaka till den håla jag kom ifrån.
2011-03-17, 16:39
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Insåg att jag RAGEADE över att jag precis förlorade, jag får be om ursäkt och dra mig tillbaka till den håla jag kom ifrån.

lol! För mig är det inget problem och absolut inget personligt.

Men att som spel bli antaget till WCG är väll troligtvis det största man kan lyckas med innom Esport?
Detta är förövrigt inte första gången. Både detta år och året innan så ansökte både HoN och LoL att få vara med och samma spel fick platsen båda åren, LoL.

Har sagt det tidigare: Jag tyckler varken HoN eller DotA är dåliga spel, har spelat båda två. Jag personlgen tycker dock att LoL är det bättre av de tre alternativen. Och ELO fungerar, i det långa loppet handlar det om matematik vilket i det långa loppet vinner.

Att det tar en stund upp till level 30 kan jag hålla med om har sina nackdelar men dethar även sina fördelar. Det gör bla att inte alla sitter med 40 olika konton vilket skulle resultera i en hel rad av abuse för att kunna dodga, leava och förstöra games.
2011-03-17, 16:43
Medlem
Citat:
Förstår verkligen inte kritiken mot ELO. Folk verkar enbart tro att "ELO Hell" bara rör sitt eget lag. Motståndarna lär vara minst lika sämst som dina medspelare och då borde man som en bättre spelare helt enkelt roflstompa allt motstånd på låg elo.

Är man bra klättrar man uppåt, är man dålig sjunker man.
2011-03-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Förstår verkligen inte kritiken mot ELO. Folk verkar enbart tro att "ELO Hell" bara rör sitt eget lag. Motståndarna lär vara minst lika sämst som dina medspelare och då borde man som en bättre spelare helt enkelt roflstompa allt motstånd på låg elo.

Är man bra klättrar man uppåt, är man dålig sjunker man.

Helt rätt, även om man förlorar något game ibland för att man får någon i sitt lag med 0/10/0 som sedan leavar så kommer man ändå att vinna många mer games än vad man förlorar om man är duktigare än den ELO man spelar på.
2011-03-17, 17:33
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpoppa
Hur funkar systemet som hittar personer? Baserar det sig på vilken level alla i laget är så man får liknande motståndare?

bump på denna fråga, är rätt intressant då jag jobbar mig mot 30 och kommer med väldigt blandat folk. Tror den genererar folk genom medellevel, kan hamna med lvl 30s och lvl 11s, jag är just nu 21.
2011-03-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serul
bump på denna fråga, är rätt intressant då jag jobbar mig mot 30 och kommer med väldigt blandat folk. Tror den genererar folk genom medellevel, kan hamna med lvl 30s och lvl 11s, jag är just nu 21.

Nu är jag varken rutinerad eller smart,Men om du spelar solo så finns chansen att den där lvl 30 och lvl 11 är premade (:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in