Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-14, 20:50
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonne5
Ett gammalt spel som fanns pa windos. Man ar typ en skidakare och blir jagad av en galen mus som ater upp en? Nagon som vet vad jag pratar om?
Väldigt lite info. Och dessvärre ingen mus men jag skulle tippa på SkiFree(eller bara Ski) http://ski.ihoc.net/
Citera
2010-01-14, 21:23
Medlem
Jackie-jrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffEff
Har gjort research överallt men jag kan tamejfan inte hitta det här spelet, spelade det i slutet på 90-talet, ett DOS spel är det vi pratar om.

Man börjar som en liten gubbe med gult hår och kommer inte ihåg resten, som är i en grotta där det finns hissar som går till olika banor, har för mig att grottan är uppbyggd med träbalkar.

Sen kan man gå in i olika banor där det finns monster, och massa grejer man ska plocka har jag för mig. Det jag kommer ihåg speciellt är att när gubben dör så skakar han på ballen och det kommer något gammalt dos ljud!

Hoppas på svar!

De där med att skaka på ballen kan de vara spelet Dan Dolme?

http://www.fuska.nu/spel/visa_bild.php?id=20950
Citera
2010-01-14, 22:11
Medlem
jonne5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Väldigt lite info. Och dessvärre ingen mus men jag skulle tippa på SkiFree(eller bara Ski) http://ski.ihoc.net/

Tackar! Det var det spelet jag tankte pa Med musen sa menar jag den graa figuren som hoppar upp- och ner ser helt galen ut.
Citera
2010-01-14, 23:11
Medlem
Köttkvarns avatar
Söker spelet Bunguru Wa. Någon som vet vart jag kan få tag på det?
Citera
2010-01-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie-jr
De där med att skaka på ballen kan de vara spelet Dan Dolme?

http://www.fuska.nu/spel/visa_bild.php?id=20950
Dessvärre inte, tror det är ännu äldre än så.
Citera
2010-01-16, 12:39
Medlem
Jag söker två spel! har letat länge men inte hittat! Hjälp mig plz

Första spelet:Spelet är till PC och heter något med DREDD. Man ser rakt uppifrån och är en liten pixelgubbe med ett svärd pekande rakt framåt hela tiden. Med svärdet ska man döda monster/aliens/insekter.
Själva grejen med spelet är fienderna tar ett steg i riktning mot en, för varje steg man själv tar, vilket betyder att man måste tänka över sina "drag" noga. Precis som i DOOM såg man ett porträtt av sin gubbe, och han gjorde en del roliga grimaser och lät kul när han dog osv
Någon som vet var man kan hitta detta "minispel"??

Andra spelet:Spelet är ett platformspel till Playstation. Spelade det hos en kompis för lääänge sedan. Vi kallade spelet "Clownen och Flickan" av den enkla anledningen att man fick spela både som en clown och som en tjej. Ganska mycket action och kommer ihåg att man kunde skjuta nån isgrej med tjejen vilket frös fienderna, som man sedan kunde krossa. Det var i 3D och man bytte riktning att springa ibland och kameravinkeln ändrades efter det. Måste veta vad spelet hette! Borde lärt mig det då jag spelade men kunde inte engelska ändå..

HJÄLP till att hitta dessa två spel skulle verkligen uppskattas!
Citera
2010-01-16, 13:35
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullsEye33
J
Andra spelet:Spelet är ett platformspel till Playstation. Spelade det hos en kompis för lääänge sedan. Vi kallade spelet "Clownen och Flickan" av den enkla anledningen att man fick spela både som en clown och som en tjej. Ganska mycket action och kommer ihåg att man kunde skjuta nån isgrej med tjejen vilket frös fienderna, som man sedan kunde krossa. Det var i 3D och man bytte riktning att springa ibland och kameravinkeln ändrades efter det. Måste veta vad spelet hette! Borde lärt mig det då jag spelade men kunde inte engelska ändå..
Pandemonium.
Citera
2010-01-16, 16:29
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullsEye33
Första spelet:Spelet är till PC och heter något med DREDD. Man ser rakt uppifrån och är en liten pixelgubbe med ett svärd pekande rakt framåt hela tiden. Med svärdet ska man döda monster/aliens/insekter.
Själva grejen med spelet är fienderna tar ett steg i riktning mot en, för varje steg man själv tar, vilket betyder att man måste tänka över sina "drag" noga. Precis som i DOOM såg man ett porträtt av sin gubbe, och han gjorde en del roliga grimaser och lät kul när han dog osv
Någon som vet var man kan hitta detta "minispel"??
Du menar DRoD Deadly Rooms of Death
Citera
2010-01-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Du menar DRoD Deadly Rooms of Death

TACK! Självklart menade jag ju DRoD Otroligt att man får svar så snabbt angående ett så gammalt och "kasst spel". Nu såg jag ju också att det finns en "ny" version ute, men den jag syftade på var självklart den från 90-talet
Citera
2010-01-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Pandemonium.
Tackar! En riktig klassiker
Citera
2010-01-18, 20:56
Medlem
Bagus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renozhin
Sedan jag var barn har jag letat efter vad jag tror är ett spel till Megadrive. Som jag minns det så var det rollspel-ish, och striderna tog plats på vad jag tror var en isometrisk dynamisk "arena" med pelare i olika höjder som jag då som sagt har för mig kunde ändra höjd baserat på vad man använde. Så här i efterhand så är Disgaea-spelen de enda jag spelat som nästan har påminnt om spelet rent i grafikväg.

Det enda jag tycker mig kanske minnas om spelet rent gameplaymässigt var att man kunde samla på sig karaktärer. Jag tror det iaf. Det känns som att jag skulle känna igen spelet om jag såg det.

Jag minns spelet hur tydligt som helst, men jag har aldrig lyckats hitta det. Jag minns att jag och min kompis fann det helt omöjligt att spela, möjligtvis för att vi antingen inte förstod engelskan eller för att det var på något annat språk (läs: japanska).

Låt inte detta påverka vilket spel ni tror att det är, men av någon anledning tänker jag på bollar (kan ej vara mer specifik än så) när jag tänker på spelet.

Några aningar vad det kan ha varit för något?

Kan det vara Rings of power? Var ett tag sen jag spelade det spelet men det passar in på din beskrivning. Här har du en länk med beskrivning och lite bilder: http://www.mobygames.com/game/rings-of-power
Citera
2010-01-20, 12:08
Medlem
Pyramids avatar
Snälla hjälp mig!

Hej! Jo det är så att jag minns ett spel från när jag var liten som jag skulle vilja prova att spela nu när jag är lite äldre.
Spelet fanns med på en demoskiva från PC-gamer vill jag minnas, lär ha varit någon gång mellan 98-00 tror jag. Spelet går iaf ut på att man är en grupp soldater som skall inflitrera olika tyska poster under andra världskriget. Påminner lite om ett strategispel för man planerar sina drag och ser ovanifrån.
Jag minns att man gick in i en stad där det fanns tågräls, så kunde man typ snipra sina fiender, även kniv och sånt gick om man kom baikfrån tror jag Minns jag rätt så fick man uppdrag att utföra. Perspektivmässigt så kan man väl jämföra med diablo fast i mycket mindre skala. Det var så länge sen så jag minns inte så bra men jag hoppas någon vet vilket spel jag pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in