Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-20, 12:40
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Hej! Jo det är så att jag minns ett spel från när jag var liten som jag skulle vilja prova att spela nu när jag är lite äldre.
Spelet fanns med på en demoskiva från PC-gamer vill jag minnas, lär ha varit någon gång mellan 98-00 tror jag. Spelet går iaf ut på att man är en grupp soldater som skall inflitrera olika tyska poster under andra världskriget. Påminner lite om ett strategispel för man planerar sina drag och ser ovanifrån.
Jag minns att man gick in i en stad där det fanns tågräls, så kunde man typ snipra sina fiender, även kniv och sånt gick om man kom baikfrån tror jag Minns jag rätt så fick man uppdrag att utföra. Perspektivmässigt så kan man väl jämföra med diablo fast i mycket mindre skala. Det var så länge sen så jag minns inte så bra men jag hoppas någon vet vilket spel jag pratar om.

låter som commandos tycker jag, men jag är inte säker
Citera
2010-01-20, 13:08
Medlem
Pyramids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
låter som commandos tycker jag, men jag är inte säker
Tack som fan mannen! Nu har det tydligen kommit ut en trea för några år sedan, den är på g till datorn nu
Citera
2010-01-20, 14:25
Medlem
Hultens avatar
[quote=wazzobazzo]Oj bra tråd:

Letar efter ett spel till famicom (tror inte det kom till NES) där man är en röd ninja och kan sätta sig på en groda och rida runt. Någon?
/[quote]

Ninja JaJaMaru-kun

EDIT: Hur fan quotar man?
Senast redigerad av Hulten 2010-01-20 kl. 14:27.
Citera
2010-01-24, 02:16
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Tack som fan mannen! Nu har det tydligen kommit ut en trea för några år sedan, den är på g till datorn nu

Det har kommit fyra spel. De tre första är ganska lika varandra och spelas med kameran uppifrån som du sa. Det fjärde är nåt slags taktiskt sneak ´em up-spel i första person.

Citat:
Ursprungligen postat av Hulten
EDIT: Hur fan quotar man?
Snedstrecket ska vara innanför klamrarna.
Citera
2010-01-25, 16:08
Medlem
singularitets avatar
Jag söker ett PC flygspel där man spelade pvp dogfight. Man kunde även spela själv. Det fanns ett molntäcke som man kunde flyga ovanför och dyka ner genom, landskapen var bergiga med en del träd. Det var i 3d. Man hade afterburner och när man slog igång den så mullrade det och gick väldigt fort. Och det fanns olika vapen som man kunde hitta. Det var en härlig spelkänsla tyckte jag då. ca 7-10 år sedan.
Citera
2010-01-26, 11:16
Medlem
Har faktiskt två spel jag vill veta namnen på.

Spel nr 1.
Det är ett 2D spel där man ska gräva med sina små gubbar och hitta guld... Det är inte lemmings och man har ca 6 stycken av dem gubbarna. Det finns andra sådana gubbar på banan som man ska döda eller bara hitta mer guld än... Detta tror jag har funnits på SEGA.

Man ser från sidan, typ som i liero. Men det är mer detaljerat.

Menyn är typ en grotta med en räls som leder in och knappar i form av trä skyltar.

Spel nr 2
Det är ett väldigt gammalt fantasy RPG, man ser uppifrån och första rutan på spelet är en bild på en stor båt till vänster och ett berg till höger där man då kan välja typ Newgame (minnet är kort, behöver inte vara den, men jag tror det)

Sedan väljer man karaktärer, man får ca 4-5 och så börjar man spelet.
Jag tror att man börjar på någon kyrkogård. Och om man går rakt ner hela vägen i spelet kom man in i en grotta och där kunde man hitta en Isdolk :P.

Vet inte om det var nog med information, det är tidigt på morgonen.
Citera
2010-01-26, 12:12
Medlem
Erikons avatar
Vet inte om detta spel följde med joysticken min far köppte till mig när jag var ung, det kan vara en ledtråd

Spelet jag söker kördes på PC med joystick. spelet bestod utav att spelade ett svävande pansarfordon, själv spelade man färgen röd, (tror jag) och fienden var blåa eller gröna. kunde ingen engelska på den tiden så jag viste inte vad updragen var. man skulle sväva runt och skjuta misiler på torn och byggmader. musiken i spelet var techno.
Citera
2010-01-26, 12:19
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgZar
Har faktiskt två spel jag vill veta namnen på.

Spel nr 1.
Det är ett 2D spel där man ska gräva med sina små gubbar och hitta guld... Det är inte lemmings och man har ca 6 stycken av dem gubbarna. Det finns andra sådana gubbar på banan som man ska döda eller bara hitta mer guld än... Detta tror jag har funnits på SEGA.

Man ser från sidan, typ som i liero. Men det är mer detaljerat.

Menyn är typ en grotta med en räls som leder in och knappar i form av trä skyltar.

Spel nr 2
Det är ett väldigt gammalt fantasy RPG, man ser uppifrån och första rutan på spelet är en bild på en stor båt till vänster och ett berg till höger där man då kan välja typ Newgame (minnet är kort, behöver inte vara den, men jag tror det)

Sedan väljer man karaktärer, man får ca 4-5 och så börjar man spelet.
Jag tror att man börjar på någon kyrkogård. Och om man går rakt ner hela vägen i spelet kom man in i en grotta och där kunde man hitta en Isdolk :P.

Vet inte om det var nog med information, det är tidigt på morgonen.
Det första lär vara Diggers, fanns till diverse plattformar. Hade det t ex till CD32 och vet att det fanns på Amiga m fl.
Känns detta igen? Diggers download @ Game Downloads
Citera
2010-01-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagu
Kan det vara Rings of power? Var ett tag sen jag spelade det spelet men det passar in på din beskrivning. Här har du en länk med beskrivning och lite bilder: http://www.mobygames.com/game/rings-of-power

Så är det, tackar så mycket!

Nu ska jag se om jag kan ta mig förbi en strid eller två; det var lite svårt när man inte kunde engelska.

/Reno
Citera
2010-01-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det första lär vara Diggers, fanns till diverse plattformar. Hade det t ex till CD32 och vet att det fanns på Amiga m fl.
Känns detta igen? Diggers download @ Game Downloads

Ja det var det! Tack så mycket!
Citera
2010-01-26, 19:49
Medlem
ugglapugglas avatar
Hej

Minns två spel som jag har letat efter.
Det första var ett Scooby Doo spel, kan ha hetat något med "dödskalle ö" eller något kom ihåg att det var en mörk ö i bakgrunden.

Det andra var ett spel där man var nån plåtniklas och i början kunde man välja bana genom att gå in i olika dörrar. Banorna bestod av rör (tror jag).
Citera
2010-01-28, 11:13
Medlem
Jag söker ett spel till PS2 som jag helt glömt bort vad det kan ha hetat. Man får välja mellan några asiatiska kejsare med olika vapen (typ svärd, stavar, spjut). Sen går man typ bara runt och köttar med den kejsaren i tredje person mot en miljon värdelösa soldater. Och spelet utspelar sig alltså i en asiatisk (kinesisk tror jag) miljö. Man kunde även köra co-op.

Kom ihåg att det var riktigt roligt, så långt ifrån ett tänkarspel man kan komma.

Någon som känner igen den lite otydliga beskrivningen?

Edit: Tog inte så lång tid innan jag hittade det själv. Dynasty Warriors hette det.
Senast redigerad av flashbaloo 2010-01-28 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in