Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-19, 11:55
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0
Ett peka-klicka spel, ungefär som Monkey Island och så vidare. Minns bara ett enda rum, man är på en ubåt (?) man kommer in i ett rum från höger, något är på golvet (vatten? is?) och en brandsläckare (brandslang?) används för att lösa problemet som hindrar en från att lämna rummet genom dörren till vänster. Tror väggarna är gråa (metall?).

Inte helt lätt med så bristfällig information, men det kanske går ändå.

[edit] Upplösningen var typ 320*240 så det är ett äldre spel. Och detta är nog väldigt tidigt i spelet.

Det där låter som "Prisoner of Ice".
Det påminner mig om att även jag måste spela igenom det. Jag köpte det på en loppmarknad för några år sedan, men glömde bort att spela det.
Citera
2010-07-20, 01:25
Medlem
hallå jag skulle behöva er hjälp med att hitta ett spel från japan som jag hade på playstation 1
de var ett djuphavs fiske spel som man körde sin båt själv och sen fiska man ifrån den ..
namnet var något i still med Yhaoo fishing game eller liknande
man kunde även köpa fiskespö, lina och bete för att få bättre fisk

hjälp

MVH
Citera
2010-07-20, 12:01
Medlem
Hej jag söker ett spel på supernintendo om jag minns rätt, i spelet så gör man allt från dödar dinosaurier som om jag minns rätt är bossar (sidescroll oftast) till att typ undviker saker
man kastar typ ben känns nästan lite flintstones inspererat.
Citera
2010-07-20, 12:05
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken3
Hej jag söker ett spel på supernintendo om jag minns rätt, i spelet så gör man allt från dödar dinosaurier som om jag minns rätt är bossar (sidescroll oftast) till att typ undviker saker
man kastar typ ben känns nästan lite flintstones inspererat.
#1071 kanske?
Citera
2010-07-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
#1071 kanske?
tackar
Citera
2010-07-20, 21:34
Medlem
Robertsons avatar
Söker ett RTS-spel. Har vaga minnen av det, men ska försöka beskriva det lilla jag kommer ihåg.

- 3 olika factions (har jag för mig)
- Huvudenheterna bestod av metallrobotar som man kunde utrusta med diverse vapen och utrustning lite hur man ville, sträckte sig ifrån olika kanoner till katana
- Man kunde switcha kartan mellan 3 olika nivåer: Yta, uppe i luften och under jorden. I luften kunde man bl.a. generera energi/resurser genom något slags vindkraftverk.

Edit: PC-spel
Citera
2010-07-24, 12:31
Jag söker ett spel, tror det heter typ Kings Quest eller Hero Quest (något liknande iallafall). Man kunde välja att spela som en magiker, någon typ av tjuv eller warrior och det var ett "peka-och-klicka"-spel från 90-talet. Enda jag egentligen kommer ihåg är att man började i en grotta med lite monster (typ fladdermöss eller råttor) och att man snart kom till en liten by där man kunde bo och träna osv och sen var det något med ett slott/herrgård där det bodde vampyrer och man var tvungen att inhandla lite vitlök och ha på sitt rum för att skydda sig. Det var verkligen länge sen jag spelade spelet och jag var rätt liten vid det laget (jag var väl 10 år) så därför är mina minnen av detta spelet väldigt vaga men det är kanske någon som kan hjälpa mig?

Detta är ett PC-spel förresten.

Edit: Spelet är inte Kings Quest eller Hero Quest men själva spelstilen påminner om Kings Quest.
Senast redigerad av Moll-E 2010-07-24 kl. 12:38.
Citera
2010-07-24, 18:20
Medlem
Jag söker också ett spel. Jag kommer inte ihåg vilken plattform det var men det kan ha varit msdos/windows 95. Spelet är i 2D från sidan, precis som super mario. Man går, hoppar och hänger omkring ungefär prince of persia fast man har en hagelbössa och ser ut som rambo. Fienderna är typ muskulösa gorillor eller liknande varelser som också är beväpnade. Spelet var väldigt futuristiskt med laserväggar osv. Ganska vagt jag vet, men det mest anmärkningsvärda jag kommer ihåg var att man kunde trycka space eller var det var så tog man skydd in i bakgrunden och fadades bort lite så att man inte kunde bli skjuten, sen släppte man bara på space och mejade fienden... Minns också att man åkte hiss väldigt ofta i spelet.

Hoppas någon vet...

EDIT: Tror det kan vara samma spel #1346 letade efter.
Senast redigerad av aiculedssul 2010-07-24 kl. 18:27.
Citera
2010-07-24, 19:21
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiculedssul
Jag söker också ett spel. Jag kommer inte ihåg vilken plattform det var men det kan ha varit msdos/windows 95. Spelet är i 2D från sidan, precis som super mario. Man går, hoppar och hänger omkring ungefär prince of persia fast man har en hagelbössa och ser ut som rambo. Fienderna är typ muskulösa gorillor eller liknande varelser som också är beväpnade. Spelet var väldigt futuristiskt med laserväggar osv. Ganska vagt jag vet, men det mest anmärkningsvärda jag kommer ihåg var att man kunde trycka space eller var det var så tog man skydd in i bakgrunden och fadades bort lite så att man inte kunde bli skjuten, sen släppte man bara på space och mejade fienden... Minns också att man åkte hiss väldigt ofta i spelet.

Hoppas någon vet...

EDIT: Tror det kan vara samma spel #1346 letade efter.

Blackthorne?
Citera
2010-07-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Blackthorne?

HAHA YES!! :-)
Citera
2010-07-24, 21:46
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Jag söker ett spel, tror det heter typ Kings Quest eller Hero Quest (något liknande iallafall). Man kunde välja att spela som en magiker, någon typ av tjuv eller warrior och det var ett "peka-och-klicka"-spel från 90-talet. Enda jag egentligen kommer ihåg är att man började i en grotta med lite monster (typ fladdermöss eller råttor) och att man snart kom till en liten by där man kunde bo och träna osv och sen var det något med ett slott/herrgård där det bodde vampyrer och man var tvungen att inhandla lite vitlök och ha på sitt rum för att skydda sig. Det var verkligen länge sen jag spelade spelet och jag var rätt liten vid det laget (jag var väl 10 år) så därför är mina minnen av detta spelet väldigt vaga men det är kanske någon som kan hjälpa mig?

Detta är ett PC-spel förresten.

Edit: Spelet är inte Kings Quest eller Hero Quest men själva spelstilen påminner om Kings Quest.

Det är Quest for Glory du tänker på, närmare bestämt del 4 i serien.
Citera
2010-07-25, 19:13
Medlem
radialuss avatar
Jag söker ett spel där man är en liten figur som åker i en sort stav (ser ut som en carvingskida) och man ska ta sig igenom en bana med olika hinder, man kan även snurra på staven.

Spelade spelet för några år sedan men minns ej vad det heter. Kameran är förresten ovanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in