Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-03, 16:07
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleUrban
Söker ett gameboyspel där man är en liten gubbe som hoppar runt på plattformar och kastar snöbollar på olika fiender tills de blir helt indränkta i snö. Sen petar man till dem så de rullar iväg och krockar i väggen och dör.

Vet inte hur kul det är nu, men när jag var liten minns jag att det var mycket beroendeframkallande.

Snow Bros!
Citera
2009-05-03, 18:46
Medlem
Söker ett flygspel till SNES

hej

Jag söker som sagt ett SNES spel som jag spelade för många år sedan. Har sökt mig förjäves på internet utan framgång. Ska förklara så gott det går.

Jag har för mig att man väljer flygplan i början, som man senare kan uppgradera vapen på (som många andra spel). Det går från vänster till höger. Det som jag kommer ihåg och som utmärkte spelet från andra var att det fanns banor där man startade på vänstersidan, flög ner mot mitten av det fältet där det stod stridsvagnar, så sköt man allt vad man orkade, sen när man var förbi så vände planet efter en liten stund och sen tillbaka igen för att skjuta det man missat.

Om jag minns rätt var det flygplan av 90talets godingar som F-18 och liknande.

Vet inte om det har skrivits något om detta innan men i så fall borde det ju inte vara så svårt att svara.

Är väldigt tacksam för svar.
Citera
2009-05-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
I mitten av 90-talet hade en affär i mina kvarter ett arkadspel. Ett plattformsspel i traditionell NES, SNES och Sega Mega Drive anda.

Låter som att det vore något från Neo-Geo. Fantastik arkadmaskin för övrigt. Vet tyvärr inte vad det är för spel men det kanske är till någon hjälp.
Citera
2009-05-03, 21:39
Medlem
antonstds avatar
Söker ett spel som jag spelade demot på runt år 2000 eller kanske ännu tidigare.
Man var ett ett litet radiostyrt flygplan som åkte runt inne i ett hus och sköt sönder pansarvagnar. Tror det hette dogfihter eller något liknade.

Någon som vet?
Citera
2009-05-03, 22:11
Medlem
nobbe82s avatar
Det var ett spel som kom till playstation ungefär när konsollen släpptes för en herrans massa år sedan, spelet i sig var inte det bästa men jag har helt snöat in på att komma på namnet på det så snälla hjälp mig!!

Okej...i spelet kunde man välja mellan cykel, skateboard, inlines och nåt mer som jag inte kommer ihåg sen hade man race nerför branta vägar.
Citera
2009-05-04, 09:51
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonstd
Söker ett spel som jag spelade demot på runt år 2000 eller kanske ännu tidigare.
Man var ett ett litet radiostyrt flygplan som åkte runt inne i ett hus och sköt sönder pansarvagnar. Tror det hette dogfihter eller något liknade.

Någon som vet?

Jag lirade samma demo och det heter "Airfix Dogfighter" Have fun!
Citera
2009-05-04, 10:30
Medlem
man börjar undervatten, simmar upp ifrån tentackler som försöker dra ner en. sedan undvika bli dödad av svarta maskar på marken, sedan kommer något jättemonster och jagar en och man får slinga sig från lijaner och så blir man tillfångatagen av utomjordingar. i buren gungar man fram och tillbaka tills man ramlar ur och snor en plasmapistol som kan skjuta sköldar, laserstrålar eller fetingstrålen.

vad heter spelet?
Citera
2009-05-04, 16:18
Medlem
antonstds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Jag lirade samma demo och det heter "Airfix Dogfighter" Have fun!

Tackar för det
Citera
2009-05-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbe82
Det var ett spel som kom till playstation ungefär när konsollen släpptes för en herrans massa år sedan, spelet i sig var inte det bästa men jag har helt snöat in på att komma på namnet på det så snälla hjälp mig!!

Okej...i spelet kunde man välja mellan cykel, skateboard, inlines och nåt mer som jag inte kommer ihåg sen hade man race nerför branta vägar.

Jag känner till ett spel som passar in på den beskrivningen. Spelade ett demo till ps'ettan som hette "Xtreme" eller 1Xtreme.

Kan det vara det som du söker?
Citera
2009-05-04, 16:41
Medlem
Areyoulosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleUrban
Söker ett gameboyspel där man är en liten gubbe som hoppar runt på plattformar och kastar snöbollar på olika fiender tills de blir helt indränkta i snö. Sen petar man till dem så de rullar iväg och krockar i väggen och dör.

Vet inte hur kul det är nu, men när jag var liten minns jag att det var mycket beroendeframkallande.

Finns på NES å Arkad också har jag för mig. Arkad liret var jävligt skoj
Citera
2009-05-05, 15:34
Medlem
nobbe82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabs
Jag känner till ett spel som passar in på den beskrivningen. Spelade ett demo till ps'ettan som hette "Xtreme" eller 1Xtreme.

Kan det vara det som du söker?

Namnet låter inte bekant tyvärr. Jag vet att jag kommer känna igen titeln när jag ser den.
Citera
2009-05-06, 11:42
Medlem
Hej, jag söker efter ett spel till Mega Drive som jag hade förlänge sen.

Det är två pojkar, en vithyad pojke och en afrikanskpojke. Det var en 2d plattform som earthworm jim. Dom hade super soakers som sköt grönt slem. Har för mig också att man jagade efter McDonalds märket M.

Det andra spelet som jag söker är till NES tror jag. jag va typ 7 år som min farsa köpte från asien. det var alltså inte den europeiska NES utan den röda "Famicon" tror jag samt 2 kassetter med ca 50 spel i varje.

Spelet var som earthworm jim den med fast man styrde en Commando snubbe som gick runt med en kniv. han hade den klassiska militärutstyrseln och en basker. färg på kläderna va typ grå eller mörkblå. Jag kommer ihåg att de va nån level där en helikopter flög framför honom.

Vore grymt om någon vet dom 2 titlarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in