2011-01-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Tidigt 90-tal spelade jag ett spel som hette prehistoric, plattformspel där man har en klubba och spöar dinosaurier. Vet dock inte om man samtidigt skrek hogaboga.
Verkar bara finnas till SNES, såg jävligt nice ut dock!
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Ka
Edit: Nej det är nog ändå Chuck Rock du tänker på. Lyssna ca 2:00 in i denna video. Där säger han ju "Hogaboga". Han verkar säga det i början på varje bana.
http://www.youtube.com/watch?v=P462DPTLed8
Ja jag har nog kommit fram till att det är det spelet, var inte riktigt samma känsla idag som för 15 år sen bara:P Men jag tyckte iaf att alla dessa spel med grottmänniskor var jävligt roliga nu!

Edit: Tack för hjälpen =)
Senast redigerad av SuperRunar 2011-01-20 kl. 10:37.
Citera
2011-01-20, 19:17
Medlem
Söker ett spel till xbox 360, kan vara vilket spel som helst bara man kan spela med 3 polare. Sedan givetvis att det är någorlunda underhållande. Har inte haft xbox särskilt länge så ge mig även de mest uppenbara förslagen.
Citera
2011-01-20, 21:14
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devann
Söker ett spel till xbox 360, kan vara vilket spel som helst bara man kan spela med 3 polare. Sedan givetvis att det är någorlunda underhållande. Har inte haft xbox särskilt länge så ge mig även de mest uppenbara förslagen.
360 passar nog bättre här i
https://www.flashback.org/t925595p1010
Annars så kanske finns någe kull på xbox live arcade ...
Släppte dom inte även en nyversion av "Turtles in time" till 360? O.o ... upp till 4 spelare där IAF.
Citera
2011-01-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
360 passar nog bättre här i
https://www.flashback.org/t925595p1010
Annars så kanske finns någe kull på xbox live arcade ...
Släppte dom inte även en nyversion av "Turtles in time" till 360? O.o ... upp till 4 spelare där IAF.

Såg det precis att jag hade postat fel. tackar
Citera
2011-01-21, 08:54
Medlem
HasseBanans avatar
Såg att jag borde ställt frågan här istället för i den ordinarie jag-söker-ett-spel tråden.

Någon som vet något spel som liknar spelen i den gamla Ultima serien?
Citera
2011-01-23, 21:46
Medlem
Hej!

Jag letar efter ett spel som jag spelade för typ 3 år sedan.

Spelet är i stil med civilization-serien, det kan till och med vara ett av dem. Jag har precis börjat spela civilization V och kom då att tänka på detta spel som är väldigt likt men betydligt bättre.

En av de största skillnaderna är att man kan slå ihop sina arméer och även styra under slagen med motståndarena, a´la strategispel typ.

Jag har tyvärr glömt det mesta men det var mycket likt Civ V på så vis att man pillade med sina städer och avancerade fram genom tiden.

Tack på förhand!
Citera
2011-01-24, 21:21
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenbuske
Hej!

Jag letar efter ett spel som jag spelade för typ 3 år sedan.

Spelet är i stil med civilization-serien, det kan till och med vara ett av dem. Jag har precis börjat spela civilization V och kom då att tänka på detta spel som är väldigt likt men betydligt bättre.

En av de största skillnaderna är att man kan slå ihop sina arméer och även styra under slagen med motståndarena, a´la strategispel typ.

Jag har tyvärr glömt det mesta men det var mycket likt Civ V på så vis att man pillade med sina städer och avancerade fram genom tiden.

Tack på förhand!
Låter som något av spelen i Total War-serien
Citera
2011-01-25, 00:21
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Såg att jag borde ställt frågan här istället för i den ordinarie jag-söker-ett-spel tråden.

Någon som vet något spel som liknar spelen i den gamla Ultima serien?

Kanske "Warwizard"? Fullversionen av det spelet troddes vara förlorat och bara finnas kvar som shareware-version, men en sista existerande kopia hittades någonstans och spelet finns nu tillgängligt att ladda ner som freeware. Tyvärr har jag inte lyckats få igång det på en modern dator, men jag spelade shareware-versionen på 90-talet och tyckte spelet var mycket bra.

http://en.wikipedia.org/wiki/WarWizard
Citera
2011-01-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Låter som något av spelen i Total War-serien

Tack! Du hade rätt.
Citera
2011-01-25, 17:53
Medlem
slagsmåls avatar
Jag kommer antagligen repetera tidigare inlägg men lyckades inte hitta vad jag sökte.

Jag söker ett spel jag brukade spela när jag var sju bast och hade snor i hela ansiktet, tror det spelades på antingen Commandor 64 eller ev. en tidig version av Windows: det var ett pusselliknande spel som gick ut på att man skulle flytta lådor/boxar för att i slutändan ta sig till mål. Hinder var utplacerade, så som t.ex. is-patches då man behövde hämta skridskor för att ta sig över osv. Mer kommer jag inte ihåg då det var sådär tjugo år sedan.

Jag behöver detta av någon anledning. Någon som kan hjälpa mig?
Senast redigerad av slagsmål 2011-01-25 kl. 17:56.
Citera
2011-01-25, 18:08
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagsmål
Jag kommer antagligen repetera tidigare inlägg men lyckades inte hitta vad jag sökte.

Jag söker ett spel jag brukade spela när jag var sju bast och hade snor i hela ansiktet, tror det spelades på antingen Commandor 64 eller ev. en tidig version av Windows: det var ett pusselliknande spel som gick ut på att man skulle flytta lådor/boxar för att i slutändan ta sig till mål. Hinder var utplacerade, så som t.ex. is-patches då man behövde hämta skridskor för att ta sig över osv. Mer kommer jag inte ihåg då det var sådär tjugo år sedan.

Jag behöver detta av någon anledning. Någon som kan hjälpa mig?

Chips Challange.

edit: Lägger till ett klipp. http://www.youtube.com/watch?v=zHY2QvxEvNg&feature=related
Senast redigerad av Podde 2011-01-25 kl. 18:10.
Citera
2011-01-25, 22:34
Medlem
Söker ett gammalt amiga spel? Det enda jag kommer ihåg av det är att typ godzilla? är på ett hus så ska man hoppa mellan hus? eller att han hoppar själv mellan husen och man ska skjuta på han?
någon som vet vad jag menar? hittar det inte.. tror det var godzilla.... men kom med förslag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in