Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-17, 12:22
Medlem
Ff 3 Nes är fantasiskt.
Citera
2009-11-17, 12:55
Moderator
memymos avatar
River City Ransom är lite småkul RPG om du vill fördriva tiden.

I övrigt så posta dina frågor här https://www.flashback.org/showthread.php?t=833642 så slipper vi massa små trådar överallt
Citera
2009-11-17, 15:45
Medlem
erkanperkans avatar
Söker namnet på ett gammalt tecknat barnspel om monster. Minns att Monster Mash (sången) var med i spelet. Extremt tidigt spel-minne, minns nästan ingenting.
Citera
2009-11-17, 16:11
Medlem
Patriarch Ks avatar
Det enda RPGet som jag verkligen fastnat för till NES är Willow. Det är förvånadsvärt snyggt och väldigt underhållande, bra musik, fin känsla och stämning och hela kittet.
Prova på direkt!
Citera
2009-11-17, 16:30
Moderator
MondoBizarros avatar
Infogade tråden NES - Rpg tips?
/Mod
Citera
2009-11-17, 22:05
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Tjena. Ska köpa en chippad ps2a nu i dagarna och jag behöver tips på spel. PS2 kanske inte känns som en speciellt aktuell konsol men den är ju billig och som världens populäraste konsol borde det finnas en del bra spel iallafall, så jag vill inte argumentera om varför jag borde köpa en xbox 360 eller liknande istället ( Har haft en 360, sålde skiten)

Iallafall, vad jag söker är främst spel som är roliga multiplayer, typ sociala spel. Tekken och burnout har jag redan planerat att fixa, sånt är ju alltid kul, men har ni några mer tips? Får vara alla genrer/typer osv, grafik spelar ingen roll bara det är kul liksom. Men ni kan utesluta Guitar hero och liknande, av uppenbara anledningar.

Så för att summera -> Multiplayer, anything goes bara det har bra underhållningsvärde och inte är Guitar hero.

PS Om ni kommer på några riktigt sjukt bra singleplayerlir kan ni förstås tipsa om det med.

Iom att ps2 är mitt i mellan retro och aktuellt så postar jag i både Jag söker ett spel - RETRO-tråden och Jag söker ett spel-tråden. Tack på förhand!

Bumpar
Citera
2009-11-18, 13:13
Medlem
legalizedhaherbs avatar
jag söker ett spel som finns till 8-bitars om ja inte är helt ute och cyklar..
man va iaf en lila klädd ninja som gick runt i 2d old school gettho miljö har jag för mig ^^
jag och min pappa spelade detta spel mycke när ja va yngre men jag kommer verkligen inte håg vad det heter...

Men tragiskt nog lyckades vi aldrig ta oss förbi 1a eller 2a bossen... kommer inte ihåg om de va någon före men de va en står jävla jätte som typ tappade stora tegel block...

lite dålig info kanske men om nån vet uppskattar ja infon ^^
Citera
2009-11-18, 14:13
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legalizedhaherb
jag söker ett spel som finns till 8-bitars om ja inte är helt ute och cyklar..
man va iaf en lila klädd ninja som gick runt i 2d old school gettho miljö har jag för mig ^^
jag och min pappa spelade detta spel mycke när ja va yngre men jag kommer verkligen inte håg vad det heter...

Men tragiskt nog lyckades vi aldrig ta oss förbi 1a eller 2a bossen... kommer inte ihåg om de va någon före men de va en står jävla jätte som typ tappade stora tegel block...

lite dålig info kanske men om nån vet uppskattar ja infon ^^
http://en.wikipedia.org/wiki/Wrath_of_the_Black_Manta
Citera
2009-11-18, 16:37
Medlem
Här en konstig request för jag kommer nästan inte ihåg nånting om spelet jag söker.

Det var till dator, win 95 (kanske 98 men tror inte de var så "nytt").
Det var ett platform spel och det ända speciella jag egentligen kan komma ihåg om det var nånting med en potatis. Antingen var man en potatis eller så var fienderna potatisar. Tror de fanns olika sorters grönsaker som fiender också.

INte mycket till info om spelet men är det någon som har nån aning om vilket jag menar?
Citera
2009-11-18, 21:14
Medlem
Grottgretas avatar
Jag letar efter ett Playstation spel, playstation 1 vill säga, där man kör bil på olika planeter i något slags race. Jag kan inte direkt ge någon vidare info eftersom jag inte spelat detta spelet på fleeera år.
Fick bara sån lust att leta upp det!
Jag har för mig att man kunde få olika uppgraderingar till bilarna också.

Vore tacksam för hjälp
Citera
2009-11-20, 23:55
Medlem
FarbrorGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottgreta
Jag letar efter ett Playstation spel, playstation 1 vill säga, där man kör bil på olika planeter i något slags race. Jag kan inte direkt ge någon vidare info eftersom jag inte spelat detta spelet på fleeera år.
Fick bara sån lust att leta upp det!
Jag har för mig att man kunde få olika uppgraderingar till bilarna också.

Vore tacksam för hjälp

Det var måhända inte SNES? Hade kunnat vara Rock 'N' Roll Racing isåfall.
Fast.. Eftersom du skrev playstation så är det nog inte SNES. (Döhh ) Just checking..
Citera
2009-11-23, 01:02
Medlem
Titel till Nes-spel sökes

Någon som känner till titeln på ett gammalt Nintendo 8-bit spel?
Minns det bara vagt men inledningsvis så ser man spelet ovanifrån.. (ungefär som första Zelda till Nes) Man är en röd liten drake som jag minns det. Han ser relativt småelak ut. Man knallar in till ett slott där en kung dör, får någon typ av uppdrag, knallar vidare till en byggnad där spelet ändrar form. Man ser draken i från sidan, han kan flyga en kort sträcka, klättra på väggar och skjuta blåa eldbollar ur munnen. Flygtiden uppgraderas senare i spelet, likaså "bollarna". jag har för mig att fienderna är zombies, skelett och spöken mm. Det är kanske inte mycket att gå på men om någon känner igen sig med att ha spelat detta hör gärna av er. tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in