Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-27, 03:57
Medlem
Hultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottgreta
Söker ett spel till PC!
Ett gammalt barn spel, något slags matte baserat spel där man är en liten kille i ett stort hus och måste lösa pussel med hjälp av matematik.
Om jag inte missminner mig så var det massa monster eller aliens med i spelet.

det första jag kommer att tänka på är spelet Mindmaze som ingick i Encarta till Windows 95... men det där med monster minns jag inget om i spelet..
Citera
2010-02-27, 05:33
Medlem
Synt4x_3rr0rs avatar
Citat:
Söker ett spel till PC!
Ett gammalt barn spel, något slags matte baserat spel där man är en liten kille i ett stort hus och måste lösa pussel med hjälp av matematik.

Wow det känner jag igen. Jag har också funderat på vad det hette. Om jag inte minns fel så var grafiken i typ 8-bitars stil och pojken man var hade blont hår. Man dödade monster genom att räkna ihop de två tal som kom upp ovanför ens huvud korrekt. Tror bara man skrev in rätt siffra så dog monstret, annars blev man skadad antar jag. Lite som i Mario Teaches Typing fast med nummer, och mer plattforming.

Hoppas någon vet vilket det är. Tror det fanns nån uppföljare också men är inte säker.

Edit: Hittade något som kan vara det. Känner igen grafiken i alla fall.
Baserat på namnen på episoderna på Wikipedia så hade jag nog Episode 3.
http://en.wikipedia.org/wiki/Math_Rescue
http://www.abandonware-paradise.fr/G...ath_rescue.png

Edit 2: Ok nä, det var rätt serie men det var "Math Rescue Plus" jag hade. Här är en video: http://www.youtube.com/watch?v=d5gGmZ84I_0
Senast redigerad av Synt4x_3rr0r 2010-02-27 kl. 05:44.
Citera
2010-02-27, 19:47
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus-
Kom på ännu ett spel som jag hoppas nån kan hjälpa mig med!
Det var en arkadmaskin jag lirade för längesen, man körde i förstapersonsvy och styrde ett sikte som man skulle skjuta fiender med. Bakgrunden förflyttades automatiskt, man kunde alltså inte styra det själv.
Fienderna såg ut som ninjor och banditer typ, vissa kom emot en med knivar och andra sköt mot en. Nån bana var i en skyskrapa har jag för mig.
Jag är också intresserad av det här spelet. Vet precis vilket du menar, men kan tyvärr inte komma på namnet. Man styrde det med en ratt och första bossen var ungefär en "vägg" med en massa kanoner på. Motståndarna var robotklädda ninjor. Kom igen här nu de som känner igen det!
Citera
2010-02-27, 20:32
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus-
Kom på ännu ett spel som jag hoppas nån kan hjälpa mig med!
Det var en arkadmaskin jag lirade för längesen, man körde i förstapersonsvy och styrde ett sikte som man skulle skjuta fiender med. Bakgrunden förflyttades automatiskt, man kunde alltså inte styra det själv.
Fienderna såg ut som ninjor och banditer typ, vissa kom emot en med knivar och andra sköt mot en. Nån bana var i en skyskrapa har jag för mig.

Virtua Cop?
Citera
2010-02-27, 20:34
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Virtua Cop?
Mycket äldre, man var någon typ av stridsvagn.
Citera
2010-02-28, 02:06
Medlem
Snibelsnors avatar
Citat:
Söker ett spel till PC!

jag tror jag vet. var spelet på svenska? ochh lite så där barnsligt monstren var rätt snälla....ananrs vet jag ett annat matte spel på dne tiden som hette cheops pyramid. bedrövligt svårt men jag klådde det!

HAHHAHA jag hittade det!!! jag tror detta är vad du letade efter fan vad jag fick tänka och leta!
http://www.tradera.com/Mattemysteriet-Jakten-pa-den-forsvunna-hjarnan-auktion_107782513
Senast redigerad av Snibelsnor 2010-02-28 kl. 02:20.
Citera
2010-02-28, 02:10
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor
jag tror jag vet. var spelet på svenska? ochh lite så där barnsligt monstren var rätt snälla....ananrs vet jag ett annat matte spel på dne tiden som hette cheops pyramid. bedrövligt svårt men jag klådde det!

bra att du vet, då vet vi att du vet. bara så du vet.
Citera
2010-03-02, 23:14
Medlem
Hej!

Söker ett spel som jag spelade för säkert 8-10 år sedan, kommer ihåg att jag hyrde det nånstans.
Konsoll: Snes
Genre: Sidskrollande Action Äventyr.

Kommer ihåg att man spelade som riddare eller något i den stilen, man gick från sida till sida o slog ner soldater och monster. Man kunde även "summona" fram en dödskalle som gjorde massa skada till alla på skärmen osv.

Kommer ihåg att jag tyckte det var väldigt snyggt jämfört med andra spel

Jag har sökt runt rätt mycke på google men inte hittat det.
Det är inte King of dragons, Magic Sword eller Golden Axe. Men ett spel i den stilen.

Tack på förhand!
Citera
2010-03-02, 23:17
Medlem
teowinds avatar
Actraiser?
Citera
2010-03-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Actraiser?

Nä tyvärr =/

"Snyggare" än Actraiser
Citera
2010-03-03, 00:11
Medlem
obojegotts avatar
Söker ett spel med en apa, som ska hitta en nyckel, och me den rädda sin ap-pappa från en bur..
Det var på typ nån liten konsol som det bara kunde spelas detta spel på..
Citera
2010-03-03, 00:31
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obojegott
Söker ett spel med en apa, som ska hitta en nyckel, och me den rädda sin ap-pappa från en bur..
Det var på typ nån liten konsol som det bara kunde spelas detta spel på..

Donkey Kong Jr. på Game & Watch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in