Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-04-02, 07:36
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladrex
Tja!

Söker ett spel jag spelade på en gammal amiga dator när jag var riktigt liten
minnet är mycket luddigt men jag har för mig att man åkte runt på någon form av bräda, typ en "hoverboard" eller så..

Jag tror man såg karaktären i tredjeperson, han kunde bara röra sig åt sidorna tror jag dessutom, och man åkte hela tiden "framåt i banan" - känner inte till termen, men alltså inte side scrolling; och (skjöt?) på fiender och bossar för att ta sig vidare,
har för mig att det dessutom var väldigt fast paced.

Jag vill också minnas att det var rätt gott om effekter i spelet och att det var hysat sci fi. Spelet kom förmodligen sent 80tal, commodore64? har testat söka men inte hittat nåt ÄN.
Hoppas någon kan hjälpa mig!
Mvh
Back to the Future II?
Citera
2012-04-02, 07:57
Söker ett ganska så gammalt spel, borde väl ha funnits runt 94 tror jag. Kommer ihåg att det är ett typ av "peka och klicka"-spel som utspelar sig i "scener" om man säger så. Man börjar i en scen, löser den och går sen vidare till nästa osv. Av det jag kommer ihåg så har jag för mig att man på ett ställe är i typ en öken/nått ställe där det är sandigt och man skall typ göra dynamit, doppa dynamiten i lim och sen kasta på ett torn så det förstörs. En annan sån "scen" så befinner man sig i ansiktet på en jätte och skall in i hans näsa, öron och skägg och hålla på. Tror även att en scen utspelar sig i vilda västern (eller ifall det var på ett skrivbord med vilda västern-tema) och man lagar en liten vagn med ett mynt (man byter ut hjulet mot ett mynt och den kan köra igen). Kommer inte ihåg vem man spelar som eller vad man ska göra. Har för mig att man styr nån gubbe som anses vara "ond"/"elak" och han ska hitta nån tjej, men jag är inte säker. Minnet är väldigt luddigt eftersom jag bara var 6-8 år vid den tiden då jag spelade spelet.
Citera
2012-04-02, 13:39
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaelDuin
Svarar i samma anda som tidigare människor;
Blakestone kanske?
http://www.google.se/search?q=blakestone&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=XuV4T_xM ic3hBIOXrY0P&biw=1278&bih=899&sei=YeV4T5qaO-nm4QTp3PTqDg

Fuck trodde verkligen att de var ratt ett litet tag

I spelet jag spela sa var det bara monster fiender, svavande ogon och andra skevheter.
Citera
2012-04-02, 13:48
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramtorsken

I spelet jag spela sa var det bara monster fiender, svavande ogon och andra skevheter.
Duke Nukem?
Citera
2012-04-02, 14:27
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramtorsken

Korridor? Framtiden? monster? svävande ögon? Laser-vapen?
... Corridor 7 kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=3ICP-4c23CA#t=1m35s
Senast redigerad av robotwo 2012-04-02 kl. 14:31.
Citera
2012-04-02, 16:30
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Duke Nukem?

Nej det ar inte duke nukem haha!

Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Korridor? Framtiden? monster? svävande ögon? Laser-vapen?
... Corridor 7 kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=3ICP-4c23CA#t=1m35s

KNAS! Det ar fan det spelet, shit tack verkligen.
Hade det pa datorn nar jag var typ 5 bast sen skulle jag och broderna spela det sa raka vi deleta det pa nagot satt, sen dess har jag inte sett det.
Javlar vad coolt att se det igen

Nu forstar jag varfor vi kalla det korridor haha
Citera
2012-04-02, 16:37
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Söker ett ganska så gammalt spel, borde väl ha funnits runt 94 tror jag. Kommer ihåg att det är ett typ av "peka och klicka"-spel som utspelar sig i "scener" om man säger så. Man börjar i en scen, löser den och går sen vidare till nästa osv. Av det jag kommer ihåg så har jag för mig att man på ett ställe är i typ en öken/nått ställe där det är sandigt och man skall typ göra dynamit, doppa dynamiten i lim och sen kasta på ett torn så det förstörs. En annan sån "scen" så befinner man sig i ansiktet på en jätte och skall in i hans näsa, öron och skägg och hålla på. Tror även att en scen utspelar sig i vilda västern (eller ifall det var på ett skrivbord med vilda västern-tema) och man lagar en liten vagn med ett mynt (man byter ut hjulet mot ett mynt och den kan köra igen). Kommer inte ihåg vem man spelar som eller vad man ska göra. Har för mig att man styr nån gubbe som anses vara "ond"/"elak" och han ska hitta nån tjej, men jag är inte säker. Minnet är väldigt luddigt eftersom jag bara var 6-8 år vid den tiden då jag spelade spelet.
Goblins Quest 3
Citera
2012-04-02, 18:37
Medlem
BorgiaRiiikoos avatar
Hej, jag söker ett gammalt spel som var till SNES. Jag minns tyvärr inte vad det egentligen handlade om, men jag minns dess bild klart och tydligt. Det brann eller skedde explosioner runtomkring en mestadels gul och svart bulkig robot/person. Har även för mig att denna gesalt var i rörelse, som om den hoppade ifrån elden/explosionerna. Det är en ganska luddig beskrivning, men jag hoppas att den duger. Jag skulle verkligen vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med att finna detta spel.
Citera
2012-04-02, 22:36
Medlem
Hallå, jag söker ett spel som jag spelade på Windows 95 för många år sedan.
Det var som ett top view brädspel där man kan flytta sig ruta till ruta. Tror att man var ett piratskepp på som hade olika vapen, typ som kanoner, svärd etc. Det skedde "random encounters" när man förflyttade sig mellan rutorna, man kunde bla reparera skeppet och stöta på fiender. Några typer av fiender var: annan typ av pirat, ghost ship, phoenix, bläckfisk etc. Vissa rutor var även öar som man kunde besöka, men jag kommer inte ihåg vad man kunde göra där. Hoppas att det är någon mer än jag som har spelat det här
Citera
2012-04-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinkman
Hallå, jag söker ett spel som jag spelade på Windows 95 för många år sedan.
Det var som ett top view brädspel där man kan flytta sig ruta till ruta. Tror att man var ett piratskepp på som hade olika vapen, typ som kanoner, svärd etc. Det skedde "random encounters" när man förflyttade sig mellan rutorna, man kunde bla reparera skeppet och stöta på fiender. Några typer av fiender var: annan typ av pirat, ghost ship, phoenix, bläckfisk etc. Vissa rutor var även öar som man kunde besöka, men jag kommer inte ihåg vad man kunde göra där. Hoppas att det är någon mer än jag som har spelat det här

Redhook's revenge?
Citera
2012-04-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Höek
Redhook's revenge?
Nej, tyvärr är det inte det
Spelet jag tänker på är mer fyrkantigt, typ ett stort schack bräde. I slutet när man dog så visas vart alla random encounters var kom jag även på nu.
Citera
2012-04-03, 21:49
Medlem
DerplockHolmess avatar
Gammalt PC/Mac spel. Ungefär sekelsskiftet. Man spelade som en piratkatt typ. Skulle ta sig igenom banan. Tror grafiken var 2D. Har också för mig att man "klättrade" uppåt på olika sätt i spelet. Med olika typer av hinder.

OBS! Detta är ett barnspel jag letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in