Gammalt PC/Mac spel. Ungefär sekelsskiftet. Man spelade som en piratkatt typ. Skulle ta sig igenom banan. Tror grafiken var 2D. Har också för mig att man "klättrade" uppåt på olika sätt i spelet. Med olika typer av hinder.
Hej, jag söker ett gammalt spel som var till SNES. Jag minns tyvärr inte vad det egentligen handlade om, men jag minns dess bild klart och tydligt. Det brann eller skedde explosioner runtomkring en mestadels gul och svart bulkig robot/person. Har även för mig att denna gesalt var i rörelse, som om den hoppade ifrån elden/explosionerna. Det är en ganska luddig beskrivning, men jag hoppas att den duger. Jag skulle verkligen vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med att finna detta spel.
Har letat länge efter ett spel som jag spelade för länge sedan
Allt jag kommer ihåg från storyn var att du var en pojke som blev bestulen på sin hund av alien/monster (skuggmonster) och din galna granne/farfar hade uppfunnit en kanon som kunde skjuta sönder dom här skuggmonstrena och du skulle såklart leta rätt på hunden
Jag spelade det på ps2 men vet inte om det fanns till andra konsoler
Skulle bli sjukt glad om någon visste vilket spel jag efterlyser
Har letat länge efter ett spel som jag spelade för länge sedan
Allt jag kommer ihåg från storyn var att du var en pojke som blev bestulen på sin hund av alien/monster (skuggmonster) och din galna granne/farfar hade uppfunnit en kanon som kunde skjuta sönder dom här skuggmonstrena och du skulle såklart leta rätt på hunden
Jag spelade det på ps2 men vet inte om det fanns till andra konsoler
Skulle bli sjukt glad om någon visste vilket spel jag efterlyser
Jag letar efter ett spel som jag tror gavs ut mellan 1995-1998 (PC eller möjligtvis Amiga). Spelet är väldigt enkelt och utspelar sig hela tiden på "en skärm". Det består av en ensam soldat som man ser rakt ovanifrån. Denne blir anfallen från alla håll av aliens vilka dyker upp snabbare och snabbare ju längre man spelat.
Man kunde få olika vapen, exempelvis Uzi, shotgun, automat-shotgun, flamethrower, rocket launcher, etc). Jag tror att man även kunde få andra powerups såsom sköld, skjut-dubbelt-så-snabbt och dylikt.
Jag letar efter ett spel som jag tror gavs ut mellan 1995-1998 (PC eller möjligtvis Amiga). Spelet är väldigt enkelt och utspelar sig hela tiden på "en skärm". Det består av en ensam soldat som man ser rakt ovanifrån. Denne blir anfallen från alla håll av aliens vilka dyker upp snabbare och snabbare ju längre man spelat.
Man kunde få olika vapen, exempelvis Uzi, shotgun, automat-shotgun, flamethrower, rocket launcher, etc). Jag tror att man även kunde få andra powerups såsom sköld, skjut-dubbelt-så-snabbt och dylikt.
Ganska likt faktiskt, men det jag söker kom nog 10 år senare (av grafiken att döma). Dessutom kunde man i min version (som ev. var en demoversion) aldrig komma till andra banor, utan det var en enda skärm som gällde. Jag har för mig att spelet hette någonting med Alien.
Ganska likt faktiskt, men det jag söker kom nog 10 år senare (av grafiken att döma). Dessutom kunde man i min version (som ev. var en demoversion) aldrig komma till andra banor, utan det var en enda skärm som gällde. Jag har för mig att spelet hette någonting med Alien.
Någon som känner igen beskrivningen?
Annars skulle det kunna vara Alien Breed eller Tower Assault.