Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-26, 01:08
Medlem
Jag söker ett spel som jag spelade för kanske 12-15 ar sen.

Det var aliens som kom ner fran himlen, och för att döda de var man tvungen att skriva olika ord innan de hann ner till marken.

Om nagon vet vad spelet heter skulle det uppskattas.
Citera
2012-03-26, 23:19
Medlem
Tja!

Söker ett spel jag spelade på en gammal amiga dator när jag var riktigt liten
minnet är mycket luddigt men jag har för mig att man åkte runt på någon form av bräda, typ en "hoverboard" eller så..

Jag tror man såg karaktären i tredjeperson, han kunde bara röra sig åt sidorna tror jag dessutom, och man åkte hela tiden "framåt i banan" - känner inte till termen, men alltså inte side scrolling; och (skjöt?) på fiender och bossar för att ta sig vidare,
har för mig att det dessutom var väldigt fast paced.

Jag vill också minnas att det var rätt gott om effekter i spelet och att det var hysat sci fi. Spelet kom förmodligen sent 80tal, commodore64? har testat söka men inte hittat nåt ÄN.
Hoppas någon kan hjälpa mig!
Mvh

EDIT: Ett annat spel jag letat efter har jag ännu mindre information om. Det enda jag minns var att man var en magiker eller nåt, och kunde förminska sig själv och flyga runt hastigt i rummet man var i eller nåt, haha! (ungefär samma tidsperiod)
Senast redigerad av Ladrex 2012-03-26 kl. 23:24.
Citera
2012-03-29, 21:18
Medlem
Hej!

Söker ett PC-spel som kom ut i mitten/slutet av 1990-talet. Det är tredjepersonsperspektiv och miljön var svart, som om man sprang runt på ett schackbräde som endast var svart. Gubben var liten, hade stort, skalligt huvud med typ stora glasögon för ögonen. Dräkten han hade var grå tror jag och ett grönt bälte på midjan.

Banorna gick ut på att det kom ett antal robotar (som var röda och hade kloliknande vapen om jag inte minns fel) och andra fiender och man skulle skjuta sönder dessa. När man skjutit alla gick man vidare till nästa level där det kom mer fiender, svårare etc.

Har helt tappat bort namnet, heter någonting med X i, men kan inte sätta fingret på det. Hjälp uppskattas! Tack!
Citera
2012-03-30, 17:21
Medlem
tramtorskens avatar
Jag spelade ett FPS spel pa min pc nar jag var liten.
Jag och mina broder kalla det korridor av nagon bissar anledning.
Forsta banan var att man stod i rum med fangelseceller pa sidorna och man skot monster som var svavande ogon.
Det ar typ det jag kommer ihag. Likna doom och forsta quake.

Tror att omslaget ar en man med vapen som tittar runt ett horn. ar inte helt saker pa detta dock.

Skulle va kul om nagon visste vad det heter
Citera
2012-03-30, 23:32
Medlem
Hej!
Jag söker ett spel jag spelade för länge sedan, som jag har för mig jag jag spelade på en MAME emulator.

Minns inte alltför mycket men det var iallafall ett fightingspel där de 3-4 spelbara karaktärerna i introt åkte i en bil med en tjej som sen blir kidnappad, och målet är att rädda henne från vad jag tror var ett grönt troll som är ledaren för något gäng.

Jag tror att slutet utspelade sig på ett museum men är inte helt säker.
Citera
2012-03-31, 12:26
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramtorsken
Forsta banan var att man stod i rum med fangelseceller pa sidorna och man skot monster som var svavande ogon.

Är du säker på att du inte blandar ihop två spel? Låter ju som om doom (2) och wolfenstein ihopblandat.

Citat:
Tror att omslaget ar en man med vapen som tittar runt ett horn. ar inte helt saker pa detta dock.

http://image.dosgamesarchive.com/screenshots/small/wolfenstein1.gif ??
Citera
2012-03-31, 15:05
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Är du säker på att du inte blandar ihop två spel? Låter ju som om doom (2) och wolfenstein ihopblandat.

http://image.dosgamesarchive.com/screenshots/small/wolfenstein1.gif ??

Framsidan var jag inte saker pa men det ar inte wolfenstein eller doom.

Det utspelades i framtiden sa man hade laservapen och raketer osv.
Citera
2012-04-01, 22:29
Medlem
Hej!
Är 80-talist och har väl spelat om inte alla så en betydande del utav 90 talets samtliga pc spel. Detta tack vare en 6 år äldre styv bror som alltid såg till att vi hade dom grymmaste nyaste spelen hemma.
Vi har tyvärr ingen kontakt i dagsläget så har inte möjlighet att fråga honom.

Spel nr 1.
Krigsspel, kommer inte ihåg om det fanns ett solo mode, men vi spelade 1 v 1 , man såg uppifrån, hade varsin bas, kunde hämta pansarvagn/bil/helikopter och möttes och krigade. Ett väldigt distinkt minne från det spelet är att det var en extremt känd klassisk musikalbit i bakgrunden hela tiden.

Spel nr 2.
Detta spelet minns jag ännu mindre om, vilket är synd för det var extremt roligt. Jag vill minnas att man hade kontroll över en ubåt (gul?) och åkte omkring på banor, dödade fiender och mötte bossar.
Tyvärr minns jag inte mer än så.
Citera
2012-04-01, 22:32
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wachtmeister
Hej!
Är 80-talist och har väl spelat om inte alla så en betydande del utav 90 talets samtliga pc spel. Detta tack vare en 6 år äldre styv bror som alltid såg till att vi hade dom grymmaste nyaste spelen hemma.

Spel nr 1.
Krigsspel, kommer inte ihåg om det fanns ett solo mode, men vi spelade 1 v 1 , man såg uppifrån, hade varsin bas, kunde hämta pansarvagn/bil/helikopter och möttes och krigade. Ett väldigt distinkt minne från det spelet är att det var en extremt känd klassisk musikalbit i bakgrunden hela tiden.

Spel nr 2.
Detta spelet minns jag ännu mindre om, vilket är synd för det var extremt roligt. Jag vill minnas att man hade kontroll över en ubåt (gul?) och åkte omkring på banor, dödade fiender och mötte bossar.

1. Return Fire?
Citera
2012-04-02, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
1. Return Fire?

Det var det!! Tack så mycket!! =)
U-båt spelet har jag inte så många detaljer att berätta om tyvärr så det kanske blir svårare...
Citera
2012-04-02, 01:30
Medlem
MaelDuins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wachtmeister
Hej!

Spel nr 1.

Spel nr 2.

2: in search of Dr. Riptide
http://www.youtube.com/watch?v=QlTLAoJOVJs

Kanske?
Citera
2012-04-02, 01:32
Medlem
MaelDuins avatar
Citat:
Jag spelade ett FPS spel pa min pc nar jag var liten.
Jag och mina broder kalla det korridor av nagon bissar anledning.
Det ar typ det jag kommer ihag. Likna doom och forsta quake.

Skulle va kul om nagon visste vad det heter

Svarar i samma anda som tidigare människor;
Blakestone kanske?
http://www.google.se/search?q=blakestone&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=XuV4T_xM ic3hBIOXrY0P&biw=1278&bih=899&sei=YeV4T5qaO-nm4QTp3PTqDg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in