Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-01-18, 23:37
Medlem
Eldamyckes avatar
Du bör testa ett spel som heter turtles in time. Jag och mina kompisar brukade turas om med att klara det 2 och 2. Det är lagom utmanande, sköna miljöer samt simultant 2 player game.

Ett av dom roligaste spelen jag lirat. Jag och en polare spelade igenom det för ett halvår sedan, fortfarande sjukt kul
Citera
2012-01-19, 00:02
Medlem
Kirby Super Star är liksom praktiskt taget alla Kirby-spel mycket enkelt.

Annars tycker jag liksom mines att det bara är bra för ungen att spela svåra spel. Ungar nuförtiden spelar oftast spel där de är mer eller mindre garanterade att utan någon större svårighet nå slutet. Förutom att de därmed går miste om den otroliga spänning och tillfredsställelse som endast svåra spel kan erbjuda, lär de sig inte heller att uppskatta bra bandesign -- ju lättare ett spel är, desto mindre betyder fiendeplacering osv.
Citera
2012-01-20, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Det finns ett spel som jag letat efter länge men fortfarande inte hittat då det verkar vara ett väldigt obskyrt spel. Det är ett gammalt pc-spel som kördes i windows, alltså inte i dos. Spelets dialog och text var på tyska men jag vet inte om det var dubbat eller om det verkligen var ett tyskt spel helt enkelt. Det var ett simsliknande upplägg där man skulle bygga hus och ge jobb till tomtar. Ja, det var hur som helst skäggbeklädda män som levde under jorden. Det fanns inga kvinnliga figurer. Man kunde bygga biografer, pubar, stora värdshus och så vidare. Det var helt och hållet gjort i 2D, ganska väl detaljerat och man såg allting från sidan (Super Mario -style).

Det börjar kännas som att jag var den enda personen i världen som faktiskt spelade det här.

Caveland

http://www.youtube.com/watch?v=biI-nNHRSHk
Citera
2012-01-20, 08:07
Medlem
Sichtis avatar
Jag söker ett spel. Dock så minns jag inte om det var på amiga eller om det var på c64 men jag tror att det var på amiga.

Det var ett sådant där billigt spel man köpte på Obs men det var jävligt häftig. Spelet gick ut på att man var ett litet flygplan eller två om man spelade 2 spelare. Man flög runt på en skärm bara och spelet gick ut på att man mötte enorma slagskepp ute till havs och möjligtvis någon u-båt. Ett slagskepp var alltså en stage så man mötte inte flera slagskepp samtidigt.

Dessa slagskepp och ubåtar bombade man sönder och det började spruta vatten från de hål man gjorde i skrovet på dom. Dock så räckte det inte bara med en bomb utan man fick bomba ordentligt för att skapa mycket läckor. Samtidigt mötte man flygplan som skickades upp från dessa slagskepp.

Någon som vet vad det är för spel. Jag är dock inte förvånad för detta spel var inte komersiellt för fem öre. Men jag minns att det var udda och väldigt roande.
Citera
2012-01-20, 15:12
Medlem
AssassinFX6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Jag söker ett spel. Dock så minns jag inte om det var på amiga eller om det var på c64 men jag tror att det var på amiga.

Det var ett sådant där billigt spel man köpte på Obs men det var jävligt häftig. Spelet gick ut på att man var ett litet flygplan eller två om man spelade 2 spelare. Man flög runt på en skärm bara och spelet gick ut på att man mötte enorma slagskepp ute till havs och möjligtvis någon u-båt. Ett slagskepp var alltså en stage så man mötte inte flera slagskepp samtidigt.

Dessa slagskepp och ubåtar bombade man sönder och det började spruta vatten från de hål man gjorde i skrovet på dom. Dock så räckte det inte bara med en bomb utan man fick bomba ordentligt för att skapa mycket läckor. Samtidigt mötte man flygplan som skickades upp från dessa slagskepp.

Någon som vet vad det är för spel. Jag är dock inte förvånad för detta spel var inte komersiellt för fem öre. Men jag minns att det var udda och väldigt roande.

The island of Dr Destructo
Citera
2012-01-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Du bör testa ett spel som heter turtles in time. Jag och mina kompisar brukade turas om med att klara det 2 och 2. Det är lagom utmanande, sköna miljöer samt simultant 2 player game.

Ett av dom roligaste spelen jag lirat. Jag och en polare spelade igenom det för ett halvår sedan, fortfarande sjukt kul

På Supernintendo antar jag? Har själv det spelet på PC nu (EMULATOR). Det är helt underbart och fantastiskt. Kunde tom köpa dett plattformsspel på Xbox 360 med uppdaterad grafik. Riktigt fascinerande kan jag säga!
Citera
2012-01-20, 17:44
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssassinFX6
The island of Dr Destructo

Haha!

Tänk att man tyckte det där var så kul.
Citera
2012-01-21, 21:40
Jag har för mig att det finns ett Giana Sisters 2 som utspelar sig i rymden, detta till Amiga 500 och uppåt. Jag har försökt leta efter info men hittar inget! Någon som känner igen detta? Jag vet att jag spelade något som kan ha varit Giana Sisters 2, på gamla goda Amiga tiden i slutet på 80 talet.
Citera
2012-01-23, 01:02
Bannlyst
Okej.

Läste tråden om vilket spel man spelade först men jag minns inte vad det hette så någon här kanske kan hjälpa mig.

Det var till PC, följde med datorn är jag rätt säker på och det var windows 95 vi hade på den datorn. Man styrde någon slags triangelformad farkost i en 3D(jag tror dock inte att det var riktig 3D, utan 2D som man såg ur en diagonal vinkel som gjorde att det såg ut som 3D) och hämtade/körde på olika föremål i en rätt så stor bana. Det fanns också en likadan farkost som en själv som man tävlade mot, man skulle hämta flaggor tror jag - försten till 3/5?

Jaja, vi får se om någon förstår min hyfsade beskrivning.
Citera
2012-01-23, 02:20
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Okej.

Läste tråden om vilket spel man spelade först men jag minns inte vad det hette så någon här kanske kan hjälpa mig.

Det var till PC, följde med datorn är jag rätt säker på och det var windows 95 vi hade på den datorn. Man styrde någon slags triangelformad farkost i en 3D(jag tror dock inte att det var riktig 3D, utan 2D som man såg ur en diagonal vinkel som gjorde att det såg ut som 3D) och hämtade/körde på olika föremål i en rätt så stor bana. Det fanns också en likadan farkost som en själv som man tävlade mot, man skulle hämta flaggor tror jag - försten till 3/5?

Jaja, vi får se om någon förstår min hyfsade beskrivning.

http://www.stanford.edu/~cammat/HOVER/

Mycket nöje!
Citera
2012-01-23, 17:33
Medlem
Jag söker ett spel som jag spelade till emulator på min gamla dator för länge sedan, har undrat vad det heter.
Det här är vad jag minns:

fighting systemet är typ som i de första final fantasy spelen (turbaserat och i pixlig 2D).

I ett av de tre spelen (det enda som jag minns något av) var man en typ av ninja som av någon anledning ska lära sig kampsport av en gammal mästare tillsammans med tre eller fyra lärjungar till.

Sedan är det lite blurrigt men jag minns att man stod på toppen av ett berg och mästaren ska visa alla den absoluta "moven" och säger typ -im only going to show this once.

På kvällen går karaktären (du) upp på berget och tränar i smyg.
När han går ner ser han att huset står i lågor och mästaren är borta, har för mig att de andra lärjungarna brinner inne.
efter det går till attack mot den onde mästaren, och lär sig alla moves allt eftersom man levlar.

Skulle bli sjukt glad om någon visste vilket spel det här är.
Citera
2012-01-23, 19:48
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malskan
Jag söker ett spel som jag spelade till emulator på min gamla dator för länge sedan, har undrat vad det heter.
Det här är vad jag minns:

fighting systemet är typ som i de första final fantasy spelen (turbaserat och i pixlig 2D).

I ett av de tre spelen (det enda som jag minns något av) var man en typ av ninja som av någon anledning ska lära sig kampsport av en gammal mästare tillsammans med tre eller fyra lärjungar till.

Sedan är det lite blurrigt men jag minns att man stod på toppen av ett berg och mästaren ska visa alla den absoluta "moven" och säger typ -im only going to show this once.

På kvällen går karaktären (du) upp på berget och tränar i smyg.
När han går ner ser han att huset står i lågor och mästaren är borta, har för mig att de andra lärjungarna brinner inne.
efter det går till attack mot den onde mästaren, och lär sig alla moves allt eftersom man levlar.

Skulle bli sjukt glad om någon visste vilket spel det här är.

Du minns inte vilken konsol emulatorn emulerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in