Som sagt, som rubriken. Alltså INTE color, advance, 3DS och allt vad det heter.
Har ni några förslag? Är sjukt sugen på att ligga på stranden med ett original GB
Men man vill ju ha bra spel också.
Försök att inte nämna spel bara av nostalgiskäl Men gärna spel som ni har spenderat flera timmar med för att de har varit beroendeframkallande/bra. Obs! Tetris behöver inte nämnas.
Var beredd på att svara på frågor varför du har en grå tegelstel i händerna
Jag hade ett spel som hette Kirbys dreamland? Det var kul och
många runt mig gillade att låna det, man ska dock komma ihåg
att man inte var jättegammal vid den tiden. Kirbys blockball minns
jag med...
Supermario 2 var det mariospel på gameboy som jag gillat bäst.
Senast redigerad av solopoetry. 2011-07-05 kl. 13:32.
Universal Soldierhttp://www.youtube.com/watch?v=RpBRr3REiI4
Väldigt bra Turrican 2 variant till GameBoy , dock fick dom byta namn och dra in lite referencer till filmen
Pokemon Röd, Blå och Gul var för vanliga GB. Sedan att alla spelade dom på GBC är en annan femma. Stoppa i valfritt GB spel i GBC så blir det "färg". Gick även att hålla inne någon knapp och styrkorset för att få olika färger.
Som sagt, som rubriken. Alltså INTE color, advance, 3DS och allt vad det heter.
Har ni några förslag? Är sjukt sugen på att ligga på stranden med ett original GB
Men man vill ju ha bra spel också.
Försök att inte nämna spel bara av nostalgiskäl Men gärna spel som ni har spenderat flera timmar med för att de har varit beroendeframkallande/bra. Obs! Tetris behöver inte nämnas.
Jag vill minnas att Tiny Toon Adventures var väldigt roligt.
Som några tidigare nämnt så är Zelda: Link's Awakening många timmars gedigen underhållning. Om du gillar rpg spel så kika på Final Fantasy Adventures och FF Legend I, II och III.
Om du inte gillar rpg eller psuedorpgs och är mer av en plattformspelsmänniska så tycker jag du ska försöka fixa Wario Land.
Till sist måste jag tipsa om Castlevania II: Belmont's revenge, inte för att spelet är särskilt roligt att spela i sig och det är jävligt svårt, men musiken i spelet är så (enligt mig) fantastisk att den i sig är belöning nog att orka fortsätta nöta på trots att man blivit våldtagen av fladdermöss så man faller ner i avgrunden för tionde gången på raken.
Får fortfarande gåshud när jag lyssnar på soundtracket idag, även om det bara gör sig riktigt rättvisa från den lilla lilla högtalaren på den grå tegelstenen.