Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-18, 11:47
Medlem
K1NGpins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
"Cobra Mission" kanske?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cobra_Mission:_Panic_in_Cobra_City

Tyvärr...
Det var inget japanskt spel. 2D-action. slog ner tanter på rullstolar och i slutet av ronden filmade man de otrogna männen knullade andra brudar på sportbilsmotorhuv...
Citera
2010-11-18, 18:30
Medlem
karusellens avatar
Söker ett pc-spel från 90-talet. Det var ett futuristiskt racingspel, första banorna kördes på ett metallgaller i luften inne i nån stor industri miljö. Kan ha hetat något med mech men hur jag än sökt hittar jag inte det. Någon som kan tipsa mig?
Citera
2010-11-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karusellen
Söker ett pc-spel från 90-talet. Det var ett futuristiskt racingspel, första banorna kördes på ett metallgaller i luften inne i nån stor industri miljö. Kan ha hetat något med mech men hur jag än sökt hittar jag inte det. Någon som kan tipsa mig?
Var det någon av dessa?
Citera
2010-11-18, 20:05
Medlem
karusellens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Var det någon av dessa?

Ja hittade det! Megarace 2 var det Tack så mycket för hjälpen.
Citera
2010-11-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
spelet är till ps1, fps. Minns inte vad det handlade om, tror att man typ skulle döda robotar och monster. Kommer ihåg en speciell del där man möter en boss på taket av ett åkande tåg. Bossen är stor och enögd, och han försöker typ krypa närmare och närmare gubben med sina enorma händer. Man skulle väj skjuta honom i ögat eller nått för att han ska dö tillslut.
Försökte hitta något som liknade det du skriver genom att googla en stund, men hittade inget relevant. Fann många fps spel till playstation, men inget av dom innehöll den beskrivna bossfighten; och omvänt hittade jag mycket som liknade bossfighten men inte i ett Playstation, & frist person shooter, spel.

Du har inte lust att försöka minnas lite mer? (Liknade det något annat spel du testat? Vad var det för "känsla i spelet" - skräck/humor/actionpackat osv? Vapenarsenal? Vilken typ av monster/robotar?)

Citat:
Ursprungligen postat av karusellen
Ja hittade det! Megarace 2 var det Tack så mycket för hjälpen.
Det var så lite så!
Senast redigerad av oddman84 2010-11-18 kl. 20:49.
Citera
2010-11-18, 21:50
Medlem
io3uri9uys avatar
Hej, söker tre spel, alla är från 80-tal (tidigt, mitten), tyvärr rätt knapphändiga uppgifter - minns bara vaga bitar men skulle vilja hitta dessa båda igen och känna sig nostalgisk över ett litet videoklipp på nätet om man kan hitta. Har försökt att hitta själv lite men har gått bet, mest för att mina minnen är så vaga.

Första spelet är ett spel på c64an, man spelade slags rånare som skulle planera inbrott på museum (tror det var museum). Man planerade alltså först och sen lät man rånet utföras och man fick se hur det gick. Var rätt basic grafik, minns ärligt talat inte så mycket.

Andra spelet är ett shoot-em-up på arkad. Klassiskt stuk, inte alls modernt, man flög en något framtidsinspirerad farkost (man kunde spela två spelare samtidigt). Tog man powerups så förutom att öka styrkan i skotten så byggdes skeppet på horisontalt (flög in två saker som "knäpptes på" skeppet på sidorna, som extra vingar typ). Möjligt att detta var sent 80-tal, väldigt osäker!

Tredje spelet är även det på arkad. Karate lir, måste vart i början på 80-talet. Enda jag minns är att man lirade mot datorn (man kanske kunde lira två). Man tilldelades poäng när man slog ner den andra, då fick man ett Nippon. Bäst av tre om jag inte minns fel så vann man.
Har ett minne av att banan såg ut lite som att man stod på en stock över en ravin.

Tack på förhand för tips!
Citera
2010-11-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av io3uri9uy
Andra spelet är ett shoot-em-up på arkad. Klassiskt stuk, inte alls modernt, man flög en något framtidsinspirerad farkost (man kunde spela två spelare samtidigt). Tog man powerups så förutom att öka styrkan i skotten så byggdes skeppet på horisontalt (flög in två saker som "knäpptes på" skeppet på sidorna, som extra vingar typ). Möjligt att detta var sent 80-tal, väldigt osäker!
R-Type ?
Citera
2010-11-19, 14:53
Medlem
Melinskis avatar
Jag söker ett gammalt PC spel som jag hade för flera flera år sedan. Tror det var Windows 95 jag körde. Det är ett survival-spel som går ut på att döda vågor med aliens som liknar "Zerglings" från Star Craft. Det fanns olika vapen man kunde plocka upp exempelvis: granatgevär, eldkastare & shotguns. Mot slutet var nästan hela skärmen fylld av dessa aliens och eldkastaren var det bästa vapnet. Tror att det var en mörkgrön bakgrund & man kunde spela två stycken spelare på samma tangentbord.

Edit: Spelets vinkel är rakt ovanifrån och gubbarna är små!

Någon som vet?
Citera
2010-11-19, 16:17
Medlem
BePatients avatar
Söker ett spel som är rätt likt det i ovanstående inlägg. Ett actionspel där man spelar från fågelperspektiv, med en hel massa vapen. Däremot är karaktärerna ganska stora i detta, "fet", svulstig design på dem, liknar Starcraft ungefär. Hette nånting i stil med War Dogs, War Pigs, eller liknande, karaktärerna var nån typ av djur, serietidningsaktigt.
Citera
2010-11-19, 17:28
Medlem
io3uri9uys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
R-Type ?

Tyvärr inte,
kanske skulle ha sagt att man flög vertikalt - nerifrån och upp alltså.
Citera
2010-11-19, 20:32
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Söker ett spel som är rätt likt det i ovanstående inlägg. Ett actionspel där man spelar från fågelperspektiv, med en hel massa vapen. Däremot är karaktärerna ganska stora i detta, "fet", svulstig design på dem, liknar Starcraft ungefär. Hette nånting i stil med War Dogs, War Pigs, eller liknande, karaktärerna var nån typ av djur, serietidningsaktigt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hogs_of_War ?
Citera
2010-11-19, 20:42
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient

Inga djur direkt men kanske detta du söker?
Cyberdogs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in