Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-07-07, 13:29
Medlem
hemmanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shivaya
Någon som minns ett spel från C64 tiden, ett strategispel där olika stormakter stred mot varandra med kärnvapen. Tror det hette någonting med Nuclear bla bla.

Theatre Europe?
Citera
2012-07-07, 13:32
Medlem
Shivayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmanu
Theatre Europe?

Hmmm känns inte riktigt rätt, upplägget är liknande dock.
Citera
2012-07-07, 13:39
Bannlyst
Hej jag söker ett spel jag spelade som liten grabb.

Man var i en medeltida miljö och det fanns magier svärd och pilbågar.
Citera
2012-07-07, 13:40
Medlem
Shivayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmanu
Theatre Europe?

Fan vad dum jag är, Nuclear war var spelet jag sökte *doh*

http://home.arcor.de/cybergoth/xype/nuclearwar.gif
Citera
2012-07-07, 13:41
Medlem
Shivayas avatar
Någon som minns ett spel där man spelade Schack med djur istället för pjäser? Kommer inte ihåg plattform men troligtvis C64.
Citera
2012-07-07, 14:23
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Inte The great giana sisters väl?

http://www.99mac.se/attachments/nyhetskommentarer/24725d1266825363-great-giana-sisters-till-iphone-giana-c64.gif

Näe inte så retro
Skulle gissa på början av 2000 iaf, även om det inte är speciellt retro.
Citera
2012-07-07, 19:59
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Någon som minns ett spel där man spelade Schack med djur istället för pjäser? Kommer inte ihåg plattform men troligtvis C64.

Kommer o tänka på Archon, var lite som schack fast det var inte bara djur o monster
http://www.youtube.com/watch?v=wdfIfC9BHwQ#t=0m50s

Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaPuffan
Hej jag söker ett spel jag spelade som liten grabb.

Man var i en medeltida miljö och det fanns magier svärd och pilbågar.

Kommer du inte på något som skulle beskriva det mer`? finns bara några hundra tusen spel som passar den beskrivningen.
Hur såg man spelet? ovanifrån? från sidan?
Action äventyr eller Beat 'em up?
Ungefär när spelade du det? möjliga platformar?
Senast redigerad av robotwo 2012-07-07 kl. 20:02.
Citera
2012-07-07, 20:04
Medlem
Slaminas avatar
Hejhej, jag söker ett gammalt playstation 1 spel. Det hela fungerade så att du spelade i en typ av 2d vinkel, uppifrån som. Du började med en redan uppbyggd bas med murar och torn,samt en flagga. Målet med spelet är att försvara dig själv, samt ta över motståndarens flagga. Då du börjar har du om jag minns rätt 2 helikoptrar, 2 jeepar och 2 pansarvagnar. Du kan köra 1 åt gången som du sedan använder för att förstöra din motståndares bas och sedan kunna ta dig in till flaggan. Var en väldigt jobbig musik som spelade på repeat i bakgrunden också vill jag minnas. Någon som känner igen detta spel? Notera att detta var till playstation _1_ och det gick även köra 2 player.
Citera
2012-07-07, 20:05
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slamina
Hejhej, jag söker ett gammalt playstation 1 spel. Det hela fungerade så att du spelade i en typ av 2d vinkel, uppifrån som. Du började med en redan uppbyggd bas med murar och torn,samt en flagga. Målet med spelet är att försvara dig själv, samt ta över motståndarens flagga. Då du börjar har du om jag minns rätt 2 helikoptrar, 2 jeepar och 2 pansarvagnar. Du kan köra 1 åt gången som du sedan använder för att förstöra din motståndares bas och sedan kunna ta dig in till flaggan. Var en väldigt jobbig musik som spelade på repeat i bakgrunden också vill jag minnas. Någon som känner igen detta spel? Notera att detta var till playstation _1_ och det gick även köra 2 player.

Return Fire?
Citera
2012-07-09, 03:42
Medlem
Shivayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Kommer o tänka på Archon, var lite som schack fast det var inte bara djur o monster
http://www.youtube.com/watch?v=wdfIfC9BHwQ#t=0m50s

Haha ja det var det ju! Gud vad fult, precis som jag nästan minns det. Nu ska jag bara hitta en rom Tack
Citera
2012-07-09, 16:59
Medlem
Slaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Return Fire?
Alldeles riktigt, många tack!
Citera
2012-07-10, 19:27
Medlem
explosivts avatar
Okej det här blir en svår en då jag knappt vet något om spelet!

När jag var mindre såg jag när en bekant spelade ett spel på PC. Jag är väldigt säker på att det är ett äventyrsspel, kanske till och med ett peka-klicka spel! Jag tror spelaren fick smyga in på en vind för att leta efter något. Kanske att man smög upp med en stege (Det är inte syberia!). Sedan har jag fått för mig att man hittar ett dockhuvud i en byrålåda. En slags journal kan också vara involverad. Sen TROR, och jag skriver tror i capslock då jag är väldigt osäker på detta men... Jag TROR även laserstrålar fanns med i spelet! Då menar jag inte laserstrålar som dödar utan laserstrålar som triggade larm och skyddade rum, hus osv. ifrån obehöriga.

Någon som har en aning om vad det är för spel jag letar efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in